Gå til innhold

RBG kabel og bedere lyd til Xbox 360?


Anbefalte innlegg

Eg har en 32 tommers Widscreen tv. Eg bruker nå den kabelen som følgte med, og lurer på om det er vert det og kjøpe en RBG kabel? (Advanced Scart Kabel)

 

Og en ting till: Har noen grei høytalere som står oppå hyllen, men hvordan skal eg få lyden fra Xbox 360en og inn i dem? Høytalerene er koblet i en forsterker, så må vel ha en kabel fra forsterkeren.. noen som har peiling på noe av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Rgb scart gir mye bedre bilde. All tekst som virker litt uklart blir plutselig en del klarere++. Så den er verdt investeringen.

 

2. Spørs hvordan forsterker du har og hvordan innganger det er på den. Enten så kan du bruke optisk, eller så kan du bruke kompositt plugger(hvit og rød). Sistnevnte er ikke på RGB kabelen mener jeg å huske.

Men de fleste tver har audio ut, så hvis du ikke har optisk, så kan du koble fra tvn til forsterker..

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke står optical noe sted bak på forsterkeren?

 

Tror at rød gul og hvit på siden av tvn er innganger.

 

Eneste jeg kommer på da for at du skal få lyd i stereo med rgb kabelen. er at du må kjøpe en jack han til stereo kabel.

Altså: Jack(headsett plugg) på den ene siden. og rød og hvit på den andre.

 

Da setter du denne i headsett ut på tvn.

 

Kan hende det er andre ting som funker som ikke jeg har tenkt, men hvis det er det så vet sikkert noen på forumet det :)

Lenke til kommentar

Hvis tv'n din ikke støtter full RGB på scart inngangen er det like bra å bruke en s-video for bilde forresten. Ofte er det to scart innganger på tv, og en av dem er full RGB.

Det optimale er å kjøpe HD ready tv (plasma har ikke etterslep så den er bedre til spill, lcd slipper du tenke på såkalt innbrenning. selv om nyere plasma skjermer visstnok har like lite problemer med innbrenning som crt skjermer), og kjøre lyden optisk gjennom recieveren din. Uansett hva du gjør, kast kompositt kabelen (den gule).

Lenke til kommentar

Prøv denne .

Tror du må lete litt for å finne uorg, x360 tilbehør i vanlige butikker..(avhenging av hvor du bor i landet seff..)

 

Kan du ikke få noen du kjenner til å handle på nett for deg? Betal dem på forskudd så går det sikkert bra det.

 

Denne kabelen har optisk utgang (SP-DIF) for lyd også. Sjekk at forsterkeren din har SP-DIF inn..

Lenke til kommentar

Fraktkostnader står under betingelser. Hvis jeg skal tippe så.. 50-100 kr..?

Hvis du får tak i org.kabel til 300kr i byen der du bor, så ville jeg kjøpt det i stedet.

Blir ikke mange kronene å spare på en uorg. kabel da.. + at du slipper ventetid :) .

 

Om det er verdt det..? Oh Yes.! men.. hvis du står på trappene til å skaffe deg en flat tv, kan du likesågodt vente.., slik at du slipper i bytte kabel igjen.

(Med flat tv bruker du fortrinnvis komponent kabel)

Lenke til kommentar
har problemer med og handle på nett så det går ikkje.. kortet virker ikkje på nett.

 

Men hvordan er det med Lyd med den RBG kabelen?  er vell ikkje no utgang for lyd i den eller?

6116475[/snapback]

 

Du vet at det går an å bestille varer fra Komplett.no uten å måtet ta i bruk VISA?

Lenke til kommentar
Vi har nok desverre ikkje tenkt og kjøpe noe Hd Tv :(  Så det blir nok kabelen på meg!

Men hvordan er det med lyden da?

6117115[/snapback]

 

Hvis du er litt teknisk anlagt så går det ann og åpne scart kontakten og lodde på to kabler med RCA (hvit/rød) plugger for og få mulighet til å koble stereo lyd til anlegget. Det er vel et fast opplegg på hvilke plugger i scartkontakten som er stereo lyden så med litt forhånds arbeid klarer man nok og få det til.

 

Brodern gjorde i hvert fall dette for meg på min gamle Xbox Advanced Scart kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...