Gå til innhold

PS3 eller Xbox?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Alan Wake har jo stått som ps3 spill på alle spillsider jeg hat vært på, kan jo ikke ha vært basert på rykter. Desuten var det jo en nyhet at spillet nå er annonsert for bare xbox360

Endret av Pellepirat
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alan Wake har jo stått som ps3 spill på alle spillsider jeg hat vært på, kan jo ikke ha vært basert på rykter. Desuten var det jo en nyhet at spillet nå er annonsert for bare xbox360

6114899[/snapback]

Riktig det, det er ikke first-party. Er vel Remedy som er utvikleren (folkene bak bl.a. Max Payne), mens MS nå har fått rettighetene til å gi ut spillet.

Gears of War er vel utviklet i samarbeid mellom MGS og Epic.

Skrevet
Både Alan Wake og Gears of War gis ut av MGS (Microsoft Game Studios, ikke Metal Gear Solid), og det er derfor naturlig at de ikke kommer på PS3. Alan Wake kommerogså ut på PC.

Tilbake til topic: kjøp begge to, eller les mer om hver av dem før du bestemmer deg. Prøv å finn objektiv media, da forum stort sett er arenaer for subjektivitet. Jeg er selv en Xbox-mann, men vil ikke anbefale deg den dersom du ikke liker spillene som er å finne på XBox eller liker Playstation-spillene bedre.

6114401[/snapback]

Gears of War gis ut av epic ikke mgs!!

Skrevet

Gears of War gis ut av epic ikke mgs!!

6114949[/snapback]

Husk å skille mellom utvikler(developer) og utgiver(publisher). Det er lenge siden Epic selv fungerte som utgiver (tror ikke de har gitt ut ett eneste spill siden de begynte å lage dem i 3d), noe som framgår av denne listen.

Skrevet

Aha, jeg trodde at Remedy var blitt 1st party developer. Min feil. Uansett er de 3rd party da ;)

Alan Wake har jeg utrolige forventninger til! Remedy gutta vet å lage en bra historie.

Skrevet (endret)

Alan Wake er windows vista og xbox 360 exclusive (kilde: forsida på http://www.alanwake.com/)

Når det kommer til valg av maskin så ville jeg sett etter hvilke ekslusive titler du ikke kan leve uten. Hvis du ikke kan leve uten MGS4, men f.eks. klarer deg uten HALO 3 så er det jo ps3 som er tingen. Vær derimot obs på at MGS-serien godt kan komme på xbox 360 etter hvert, med tanke på hvor iherdig microsoft jobber for å få ps3-slagerne over til sin plattform.

Endret av arnegn
Skrevet

Ville valgt 360. Den er like kraftig som PS3 (en ubetydelig kraftforskjell i prosessorkraft, som kompenseres med en ubetydelig kraftforskjell i skjermkortet). PS3 kommer ikke til å tilføre noe nytt, men hvis de eksklusive spillene på den blir like bra som på PS2, kan den allikevel være verdt å kjøpe - selv om det er "inn" å hate Sony for tiden (akkurat på samme måte som at det er inn å hate EA).

Skrevet

For meg virker deg som om alle har glemt at den har blue ray spiller som ikke er kjekt å ha men også gjør at spillene kan bli større(ta mer plass), ha mer gameplay og mye annet.

Skrevet
For meg virker deg som om alle har glemt at den har blue ray spiller som ikke er kjekt å ha men også gjør at spillene kan bli større(ta mer plass), ha mer gameplay og mye annet.

6117040[/snapback]

Joda, men er litt usikker på hvor mye bruk PS3 kan få for så store discer. Greit at teksturer kan være av mye høyere kvalitet f.eks, men PS3 har jo ikke nok minne til å utnytte det. Kan være nyttig hvis man skal ha store HD-videosekvenser i spillene, men prerendrede filmsekvenser er vel litt ut.

Når et spil så stort som Elder Scrolls IV: Oblivion ikke bruker mer enn en single layer DVD (4,7GB) så tror jeg ikke lagringsplassen til Blue-ray er så stort salgsargument. I verste fall kan jo spillprodusentene gi ut spillene på 2 dual-layer dvd'er f.eks. For å kutte kostnadene kommer nok mange av PS3 spillene på vanlige DVD'er.

Tror ikke denne lagringsplassen som blu-ray/hd-dvd tilbyr kan utnyttes før neste generasjon konsoller med mer minne kommer.

Skrevet (endret)
Alan Wake er windows vista og xbox 360 exclusive (kilde: forsida på http://www.alanwake.com/)

Når det kommer til valg av maskin så ville jeg sett etter hvilke ekslusive titler du ikke kan leve uten. Hvis du ikke kan leve uten MGS4, men f.eks. klarer deg uten HALO 3 så er det jo ps3 som er tingen. Vær derimot obs på at MGS-serien godt kan komme på xbox 360 etter hvert, med tanke på hvor iherdig microsoft jobber for å få ps3-slagerne over til sin plattform.

6116684[/snapback]

MGS4 eller MGS-oppfølgere kommer ikke til hverken 360 eller Wii. Det er bekreftet av Kojima-san selv. Han har derimot sagt at han ønsker å lage spill til de andre konsollene også, men at han da ønsker å lage nye spill.

Det som kan komme til å skje, er derimot at andre utviklere får lov til å lage remakes (slik Silicon Knights gjorde for Gamcube med MGS: The Twin Snakes), selv om dette virker høyst usansynlig for øyeblikket.

Edit: Hvorfor ikke slenge med en Link med en gang..

Endret av Mr.FOXHOUND
Skrevet

Er jeg helt alene om å ikke forstå denne voldsomme fasinasjonen for Metal Gear og Halo serien?? Får inntrykk av at folk forguder disse seriene :)

Skrevet
MGS er et av tidenes beste spill når det gjelder historie og gameplay :)  Halo er bare hypa...thats my opinion :D

6117427[/snapback]

...and opinions are like assholes - everybody's got one, and they all stink. ;)

Personlig syns jeg at både MGS og Halo er to fantastiske spillserier - MGS pga. historien og måten den blir fortalt på, og Halo pga. gameplay og multiplayer.

Skrevet
MGS4 eller MGS-oppfølgere kommer ikke til hverken 360 eller Wii. Det er bekreftet av Kojima-san selv. Han har derimot sagt at han ønsker å lage spill til de andre konsollene også, men at han da ønsker å lage nye spill.

Edit: Hvorfor ikke slenge med en Link med en gang..

6117189[/snapback]

Touché :)

Da er det nok ps3 han bør velge hvis MGS4 er must-have.

Skrevet

Bare for å oppklare: MGS4 kommer kun til PS3, GTA IV kommer ut samtidig på begge konsollene, Alan Wake kommer bare ut på X360 og PC.

Et tips for Alan Wake og Oblivion er vel å kjøpe de til PC hvis du har en relativt kraftig maskin. Hvis ikke ville jeg kjøpt X360 nå og ventet med å kjøpe PS3 til 2007/2008 da MGS4 har kommet ut og konsollen er satt ned til en fornuftig pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...