Gå til innhold

Kontroller PSU-en trådløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke lage en "plug-in" til atx-kontakten? Ikke at jeg kan lage det, men produsenter, hville vært tøft:)

6107998[/snapback]

iMon har som sagt et IR-øye som du kobler på ATX-kontakten på en vanlig PSU. Jeg har en sånn sak selv i HTPC-en, funker fint.

Lenke til kommentar
Mye bedre med "trådløs powerknapp" da, enn denne.

Slå av psu sånn med en gang er vel ikke helt bra.

 

Nesten litt kjekt for foreldre da, det må jeg si.

Aldri i verden om mamma skal få vite om denne.

6108157[/snapback]

 

 

hehe vi tenkte det samme samtidig!

Lenke til kommentar
Kan jo missbrukes av foreldre. De vil av du skal legge deg eller komme ned til middag, trykker på av og pc'en går av.

6108091[/snapback]

Kanskje det er et tankekors om man prioriterer data fremfor mat, med tanke på plasseringen av data i Maslovs behovspyramide. ;)

Lenke til kommentar
Helt enig med eXa og Northgarden. Kan ikke noen heller lage ett hovedkort der du kan druke fjernkontroll til å styre start/restartknappene?

 

Da unngår du å skade disker, du kan også starte PCen, også videre.

6108211[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, power-knapp som er fjernstyrt er jo litt mer praktisk, eventuelt en vanlig strømkontakt som kan brukes til alt mulig (dvs alle PSUer) som er fjernstyrt..

 

AtW

Lenke til kommentar

når jeg tenker meg om kan jeg jo bare sette maskinen i en sånn av\på bryter til ikea lysstyringen min. koster 150 for en sånn klump(samme pris med og uten dimming)

 

mye bedre!(jeg skrur på proj på den måten)

 

men jeg trenger det ikke...

Lenke til kommentar
Kan jo missbrukes av foreldre. De vil av du skal legge deg eller komme ned til middag, trykker på av og pc'en går av.

6108091[/snapback]

Kanskje det er et tankekors om man prioriterer data fremfor mat, med tanke på plasseringen av data i Maslovs behovspyramide. ;)

6108423[/snapback]

 

Hehe.. ja... tror datamaskin-verden har snudd litt opp ned på den pyramiden....

Lenke til kommentar

Har hatt noe lignende i tankene, men har ikke fått lagt den enda. Har sett på xconfort controllsystem men er alt for dyrt (rundt 600kr +600kr) for et prosjekt uten spesiell mening :!:

 

Tviler på at av-knappen slår pcen rett av, men istden slå seg av på kontrollert måte, slik som om man trykker 1 gang på power-knappen når pcen står på. Da logger den seg og deretter slår seg av.

 

eXa: Kunne du gitt en link til det du snakker om?

 

Men er enig i hva andre sier; et unøvnendig produkt. Istden lage det som en "add-on" for atx pluggen så den kan brukes på alle psu'er.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

Jeg tenkte at man kunne gå til innskaffelse av en WRAP/NSLU2/etc ...

 

SLIK:

 

WRAP/NSLU2 ----> DIN PC:

wakeup.py ----> WOL

shutdown.py ----> Avslutte PCen

login.py

 

Så kan man sette opp webserver på boksen, og du kan skru på datamaskinen din fra hvor som helst du har tilgang til WAP, eller en annen datamaskin, dersom du vil inn på SSH, VNC og sånnt.

 

---

Det vil funke ?

Endret av meron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...