Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dc++,Steam, FTP o.l fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Oppdaterte nettopp maskina med hovedkort/cpu/grafikkkort/ram, så måtte formatere harddisken. Nå har det skjedd noe rart med internetten.

 

Jeg greier å gå på Mozilla og msn, men alt annet internett relatert fungerer ikke.

DC++ får jeg feilmelding om at connection timeout, samme med steam(counter-strike). FTP'en står bare og connecter i all evighet, ingenting skjer.

 

Noen som har peiling på hva som har skjedd? Noe brannmur eller noe greier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Gå til Kontrollpanel/Control Panel og så Sikkerhetssenter/Security Center.

Her kan du bl.a. gjøre innstillinger på hvordan Windows varsler deg om diverse sikkerhetsproblemer, og du kan sette opp brannmuren ved å klikke på Windows Firewall, under "Manage security settings for:".

Du kan velge om du vil skru av brannmuren helt, eller om du vil tillate exceptions.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Gjør det noe hvis man f.eks skrur av heile skiten? eller skal den helst bare få stå på?

 

Også en annen ting, Norton's har en lei tendens til å blokke BF2 med den internet worm protection.. (noen som har løsning?)

Lenke til kommentar

Norton kan du kaste :cool:

Hadde Norton tidligere, og du kan legge inn regler for hvilke programmer som skal få lov til å koble til nettet uten at det kommer en sånn håpløs melding så du hopper ut av spillet.

 

Du finner det under instillinger på Norton vinduet, men som sagt: Kast Norton. Dra ned avast eller noe sånnt istede.

Lenke til kommentar
Legger merke til når jeg trykker CTRL + ALT + DEL så kommer Oppgave behandling opp i 1 sec så forsvinner den igjen... Bare tull med dataen etter jeg formaterte jo :(

6107540[/snapback]

 

Du må porte den interne ipen din til den eksterne, dette gjøres i ruter med noen tastetrykk... og vips :)

Lenke til kommentar
Legger merke til når jeg trykker CTRL + ALT + DEL så kommer Oppgave behandling opp i 1 sec så forsvinner den igjen... Bare tull med dataen etter jeg formaterte jo :(

6107540[/snapback]

 

Du må porte den interne ipen din til den eksterne, dette gjøres i ruter med noen tastetrykk... og vips :)

6109338[/snapback]

På hvilken måte vil det hjelpe på at oppgavebehandling kun vises i ett sekund?

Lenke til kommentar

Tazuna: det vet jeg ikke.. funket jo før.. ble slik bare plutselig.

 

Slik er feilmeldingen jeg får når jeg prøver å laste ned/sende mail:

 

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'Audun x', Server: 'np-racing.net', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10060, Feilkode: 0x800CCC0E

Lenke til kommentar

Nyformatert maskin uten brannmur og ikke oppdatert XP er jo antagelig virusinfisert på noen sekunder etter du gikk online.

Du har sikkert fått begrensett tilgang hos ISP pga uønsket trafikk, da får du bare surfte. Online er kjappe til og gjøre dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...