Gå til innhold

*Klokke mitt første ATI kort* hjelp!?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har akkurat byttet ut mitt 7800gtx med ett x1900xtx. Og her ligger problemet. Jeg glemte og avinstalere driverne til nvidia kortet- men jeg skulle nå klare og komme inn i windows uansett? Maskinen låser seg før windows "load" bildet kommer opp. Noen som vet hva problemet er? Har prøvd å koble fra alt som bruker strøm på 12v, siden jeg mistenkte at kortet fikk for lite strøm, men nei- akkurat samme greia. Har prøvd siste fungerende oppsett, samt sikkerhetsmodus.

 

Noen som har peiling hva det kan være?

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Når jeg gikk fra ATI til Nvidia så skjedde det samme, muligens da fordi jeg ikke hadde noen som helst nvidia driver på maskinen. Formaterte og reinstallerte xp så funka det. Det er jo en mulighet, og anbefales på det sterkeste når du bytter mellom nvidia/ATI.

Lenke til kommentar

sett inn igjen 7800gtx og boot opp med det.. så fjerne driveren?

Eller har du kvitta deg med kortet allerede?

 

Du kan jo og installere windows på nytt på en annen disk eller bare i en annen mappe på disken, uten og formatere, ta backup av det du trenger og så formatere etterpå :)

Lenke til kommentar
Har sendt fra meg gtx kortet, har bare en disk :( Noen mulighet for at jeg kan boote opp DOS, og kopiere det derfra?

Skifter vann og setter på gpu blokken imens :)

6081401[/snapback]

Har du en til haddisk så installer windows på den og bruk den som primær, så du får tilgang til den du bruker nå og får flyttet over det du skal ha. Hvis ikke, så kan du jo prøve å installere en ny windows installasjon på harddisken, evt. reparere den med boot cden. Men for all del ikke velg formater hvis du vil beholde hjemmeleksa di!

 

Det finnes vel en liten sjangs for at du kan kjøre en DOS oppstartsdiskett og få tilgang til filer derfra. Men om CD-ROMen vil virke da, det vet jeg ikke.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde under ny-installasjonen av windows- etter at den hadde lastet driveren, skjermen svart, å en liten strek sto å blinket oppe i venstre hjøre. Problemet forsvinner år jeg tar ut det trådløse nettverkskortet, hva kan denne konflikten komme av?

 

Edit: mao, jeg har fått hentet det jeg trenger:)

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjedde under ny-installasjonen av windows- etter at den hadde lastet driveren, skjermen svart, å en liten strek sto å blinket oppe i venstre hjøre.  Problemet forsvinner år jeg tar ut det trådløse nettverkskortet, hva kan denne konflikten komme av?

 

Edit: mao, jeg har fått hentet det jeg trenger:)

6083195[/snapback]

Hm det var jo veldig rart. Kanskje det er noe konflikter med IRQ? Vet ærlig talt ikke.

Lenke til kommentar

Skal teste nettverkskortet i en annen pc, så får vi se om det er det som er problemet.

 

Huff, første ATI kort ever. Og jeg har ikke peiling hvordan jeg skal få klokket denne tingen. Har lagt inn nyeste omega pack. Men når jeg åpner ati tray tools, kommer det bare opp en feimeldig som sier at den ikke gjennkjenner bios eller no.

Noen som aner råd?

Lenke til kommentar

Får ikke frem overclock options på rivatuner. Det samme skjer visst jeg installerer vanlig catalyst og legger inn aitray tools. På tray tools står det bare- overclock disabeled :( Noe jeg må gjøre får at det skal funke?

 

AiTools viser 500 på core og 600 på mem.?

 

Edit: Tempen er nå 29 grader :w00t:

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...