Gå til innhold

"Må si PS 3 gjør en god jobb på E3(Sony=Luringer)"

JaevL

Anbefalte innlegg

Skrevet

At Forza hadde en skademodell var mer enn nok grunn for meg til å dunke GT ned fra tronen. Et bilspill der man kan dundre i 200 inn i veggen uten å stripe støtfangern, er et minus på realismesiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det store problemet til Sony er jo at de aldri klarer å holde det de lover. Igjen skuffer dem med å levere en maskin som ikke var det de har vist før. Halverte antall porter bak på maskinen fra sist gang. Ikke bare det, de lanserer 2 verisjoner som er ganske forskjellige. Man skulle tro fra pressekonferansen at det bare var HD som var forskjellig, men nei, de kutter WiFi (bye bye PSP tilkobling) og HDMI kontakten. Jeg har ventet et stund på PS3, men hvis de først skulle kopiere MS på det med å ha 2 verisjoner kunne de i det minste gjort det mulig å gjøre den billige lik den andre med tiden som MS gjorde.

Blir nok 360 og Wii for samme pris som en PS3.

Skrevet
Forza 2 er gran turismo killer...!!

den var litt drøy...gran turismo er den beste bil simulatoren of all times,

skal mer til en enn 2'oer for og rikke GT av tronen, gløym det.

Forza motorsport til xbox var ikkje i nærheten av og kunne konkurere med GT ein gang.. mangla kjørefysikk og ikkje nok bila eller varierte bila..

6079061[/snapback]

Jeg må spørre.

Fanboy?

Har du spilt Forza?

Forza 2 har fotorealisme, 300 biler og sikkert masser av kjørefysikk, så mange av dine argumenter dabber litt der... selv om de var til Forza 1...

De er forbedret!

Skrevet

Tror folk tenker litt for kortsiktig, samt undervurderer appellen til MySingstar og Eyetoy.

Hvis Sony er inne på en over 10-årsplan med Ps3, så blir salget de første årene ikke like viktige så lenge de greier å holde liv i Ps2 også. Ps3 er deres trojanske hest for blu-ray(++), og så lenge de holder prisen under andre blu-rayspillere og grafikken på nivå med med 360 så kan de vente et par år før de kjører på.

Microsoft har derimot ikke vist seg like gjennomtenkt når det gjelder langsiktige planer. Xbox 1 var altfor dyr å produsere og i tillegg måtte lanseringsprisen kuttes langt ned fra det de egentlig ville. Planen var å kunne tjene penger etter 4 år tap, men den planen gikk i vasken og hele Xbox1 ble et tapsprosjekt. Så begynner de på 360 og sverger at den skal bli mer kostnadseffektiv. I siste sekund får de angst, legger til mer ram, og kutter ut HD-DVD, og sitter igjen med en konsoll som er dyrere enn de ville, uten annonsert utstyr, og i tillegg med en slags halveis bakoverkompatiblitet. Xbox1 støtten er så godt som forsvunnet. Så greier de ikke å produsere nok konsoller til launchen. Så annonserer de HD-DVD tillegg. Så annonserer de 360 som bråker mindre. Alt tyder på enn viss mangel av fungerende strategi. Ikke ett ord om hvor lenge de kommer til å støtte Xbox360 heller.

Visst så er Microsoft sin strategi veldig imponerende akkurat nå, for de dynker allt de kommer over med penger, og bruker uendelige summer på eksklusive titler og annet. Men spørsmålet er om det holder i lengden.

Personlig tror jeg Nintendo har den beste strategien. Mens både Sony og MS bruker spillemaskinene sine som trojanske hester for å ta over stuene til folk, så satser Nintendo på å bringe inn nye spillere til bransjen. Og før du vet ordet av det så kan det godt hende at Wii blir den essensielle spillemaskinen, mens Apple eller Toshiba eller noen finner opp maskinen som kontrollerer resten husets underholdning(Og Sony og MS blir stående på sidelinjen).

My two cents.

Skrevet (endret)
Uansett vil Halo 3 selge mer enn noe annet PS3 og Wii spill.

6079202[/snapback]

Den er vel noe drøy:)

Uansett imponerer MS nå under e3, med gode pressekonferanser og hyppige oppdateringer. Selv om live kneler når en puster hardt nok:)

edit: skrevefeil

Endret av nacho
Skrevet
Bare fordi noen syns konferansen var elendig så fins det folk som synes den var veldig bra. Jeg skal innrømme og si at dette ikke var den beste konferansen og at de tabbet seg ut ved å vise Gran Turismo 4 på en PS3 demonstrasjon. Hvorfor ? Jo fordi folk ville finne noe som tilsier at PS3 ikke kan levere bra grafikk. Da var det ekstra dumt av Sony å vise en demo av ett PS2 spill på en HD skjerm. Det var veldig lite som var gjort med det spillet og viste veldig lite av hva PS3 kan klare.

Det var noen få høydepunkter vil jeg si men jeg er fortsatt 100% sikker på PS3. Heavenly Sword, Eight Days, Metal Gear Solid 4 , Resident Evil , Tekken 6, Final Fantasy XIII er 6 grunner for å kjøpe denne maskinen for å ikke snakke om Blueray. Vil si at det ikke er en dårlig liste med spill ! Hva har Xbox360 ? Project Gotham Racing 3 ? Og kommende Halo 3 ? (Fin trailer btw)

The Console War is not over yet my little ones !  :tease:

6078811[/snapback]

Halo 3, Mass Effect, Too Human, Alan Wake, Gears of War, Forza Motorsport 2, Fable 2, Enchanted Arms, Ninety-Nine Nights, MotoGP '06++, pluss at 360 allerede har spill som Oblivion, Ghost Recon: AW og Dead or Alive 4. Resident Evil kommer også til 360. 360 kan by på en likeså god spilleliste som ps3, uten problemer.

Skrevet (endret)
Bare fordi noen syns konferansen var elendig så fins det folk som synes den var veldig bra. Jeg skal innrømme og si at dette ikke var den beste konferansen og at de tabbet seg ut ved å vise Gran Turismo 4 på en PS3 demonstrasjon. Hvorfor ? Jo fordi folk ville finne noe som tilsier at PS3 ikke kan levere bra grafikk. Da var det ekstra dumt av Sony å vise en demo av ett PS2 spill på en HD skjerm. Det var veldig lite som var gjort med det spillet og viste veldig lite av hva PS3 kan klare.

Det var noen få høydepunkter vil jeg si men jeg er fortsatt 100% sikker på PS3. Heavenly Sword, Eight Days, Metal Gear Solid 4 , Resident Evil , Tekken 6, Final Fantasy XIII er 6 grunner for å kjøpe denne maskinen for å ikke snakke om Blueray. Vil si at det ikke er en dårlig liste med spill ! Hva har Xbox360 ? Project Gotham Racing 3 ? Og kommende Halo 3 ? (Fin trailer btw)

The Console War is not over yet my little ones !  :tease:

6078811[/snapback]

Halo 3, Mass Effect, Too Human, Alan Wake, Gears of War, Forza Motorsport 2, Fable 2, Enchanted Arms, Ninety-Nine Nights, MotoGP '06++, pluss at 360 allerede har spill som Oblivion, Ghost Recon: AW og Dead or Alive 4. Resident Evil kommer også til 360. 360 kan by på en likeså god spilleliste som ps3, uten problemer.

6079233[/snapback]

Kan godt fortsette på den listen med: Prey, Lost Planet , Dead Rising, Haze, FEAR og masse andre tittler som også kommer til PS 3.....

Endret av JaevL
Skrevet
Tror folk tenker litt for kortsiktig, samt undervurderer appellen til MySingstar og Eyetoy.

Hvis Sony er inne på en over 10-årsplan med Ps3, så blir salget de første årene ikke like viktige så lenge de greier å holde liv i Ps2 også. Ps3 er deres trojanske hest for blu-ray(++), og så lenge de holder prisen under andre blu-rayspillere og grafikken på nivå med med 360 så kan de vente et par år før de kjører på.

6079158[/snapback]

Godt poeng. Men de gambler her med tanke på BluRay. Samtidig vil spillene på 360 bare skyte fart med tanke på grafikk. 2 generasjon kommer snart der.

Microsoft har derimot ikke vist seg like gjennomtenkt når det gjelder langsiktige planer. Xbox 1 var altfor dyr å produsere og i tillegg måtte lanseringsprisen kuttes langt ned fra det de egentlig ville. Planen var å kunne tjene penger etter 4 år tap, men den planen gikk i vasken og hele Xbox1 ble et tapsprosjekt. Så begynner de på 360 og sverger at den skal bli mer kostnadseffektiv. I siste sekund får de angst, legger til mer ram, og kutter ut HD-DVD, og sitter igjen med en konsoll som er dyrere enn de ville, uten annonsert utstyr, og i tillegg med en slags halveis bakoverkompatiblitet. Xbox1 støtten er så godt som forsvunnet. Så greier de ikke å produsere nok konsoller til launchen. Så annonserer de HD-DVD tillegg. Så annonserer de 360 som bråker mindre. Alt tyder på enn viss mangel av fungerende strategi. Ikke ett ord om hvor lenge de kommer til å støtte Xbox360 heller.

Orginale Xbox ble laget av MS for å komme seg inn i konsollmarkedet. De laget en konsoll basert på PC-en. Dette er noe MS kunne fra før, så de kunne slenge inn en kraftpakke på kort tid. Det var aldri ment for å tjene penger, men å tjene markedsandel. Dette fikk de og klarte å få noen få prosent over Nintendo. MS tenker å tjene på 360 pga. Xbox sin "suksess".

MS lansererte garantert sin HDDVD-løsning for å prøve å snike inn en forran Sony. Klarer MS å øke HDDVD sitt marked, så vil de få støtte fra forskjellige filmselskaper. Blu-Ray er også utsatt en måned til. HDDVD derimot er allerede ute i USA og har fått god mottakelse. Så jeg vil ikke si at det er lite gjennomtenkt av MS her egentlig. Virker som de er ganske sikker på hva de gjør. Det er ikke uten grunn at de har den markedsandelen med Windows og Office.

Angående at 360 bråker er bare et resultat av at de ville komme seg ut i "krigen" tidligere enn konkurrentene, for å stjele biter av markedet før de klarer å samle styrkene sine. Dette vil de fikse med senere revisjoner av maskinvaren. Bare se på nå som de skal endre fabrikkeringen av prosessoren.

Visst så er Microsoft sin strategi veldig imponerende akkurat nå, for de dynker allt de kommer over med penger, og bruker uendelige summer på eksklusive titler og annet. Men spørsmålet er om det holder i lengden.

Det er for tidlig å si ennå, men jeg tror det viste godt hvilke planer de har for fremtiden. Og dette fikk de tydelig ut vil jeg si.

Personlig tror jeg Nintendo har den beste strategien. Mens både Sony og MS bruker spillemaskinene sine som trojanske hester for å ta over stuene til folk, så satser Nintendo på å bringe inn nye spillere til bransjen. Og før du vet ordet av det så kan det godt hende at Wii blir den essensielle spillemaskinen, mens Apple eller Toshiba eller noen finner opp maskinen som kontrollerer resten husets underholdning(Og Sony og MS blir stående på sidelinjen).

My two cents.

Helt enig. Men jeg tror Wii blir "andremann" hos 360/PS3 eiere i tillegg. Noe selv Nintendo håper på.

Skrevet

Ja altså Wii kommer til å koste under 2500 Kr så det blir nok mange som kjøper den konsollen. Tenk på alle barna på 8-12 år som skriker etter Super Mario, så ser foreldrene den prisen og tenker ja sånn ny Nintendo var jo billig vi kjøper den vi...

Jeg har Xbox 360 nå og elsker den og tipper jeg kommer til å kjøpe meg en Wii og PS3 når den (PS3) blir mye billigere....

Skrevet

Kan godt fortsette på den listen med: Prey, Lost Planet , Dead Rising, Haze, FEAR og masse andre tittler som også kommer til PS 3.....

6079289[/snapback]

jeg vet ikke om du skreiv feil når du skrev ps3 på slutten, men om det er spill som kommer til begge konsoller, hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

6079289[/snapback]

jeg vet ikke om du skreiv feil når du skrev ps3 på slutten, men om det er spill som kommer til begge konsoller, hva har det med saken å gjøre?

6079528[/snapback]

Skrev det fordi 360 og PS3 kommer til å ha mange samme spill... Wii har vel nesten ingen spill som kommer til 360 eller PS3?

Skrevet
Uanz hvor mye PS3 selger så er den UBER DEILIG

6079652[/snapback]

Haha en pris på 599$ i verste fall 700$ (inkuldert skatt osv) er neppe deilig i mine øyne... Nei Sony skuffet stort må jeg si...

Skrevet
Orginale Xbox ble laget av MS for å komme seg inn i konsollmarkedet. De laget en konsoll basert på PC-en. Dette er noe MS kunne fra før, så de kunne slenge inn en kraftpakke på kort tid. Det var aldri ment for å tjene penger, men å tjene markedsandel. Dette fikk de og klarte å få noen få prosent over Nintendo. MS tenker å tjene på 360 pga. Xbox sin "suksess".

MS lansererte garantert sin HDDVD-løsning for å prøve å snike inn en forran Sony. Klarer MS å øke HDDVD sitt marked, så vil de få støtte fra forskjellige filmselskaper. Blu-Ray er også utsatt en måned til. HDDVD derimot er allerede ute i USA og har fått god mottakelse. Så jeg vil ikke si at det er lite gjennomtenkt av MS her egentlig. Virker som de er ganske sikker på hva de gjør. Det er ikke uten grunn at de har den markedsandelen med Windows og Office.

Angående at 360 bråker er bare et resultat av at de ville komme seg ut i "krigen" tidligere enn konkurrentene, for å stjele biter av markedet før de klarer å samle styrkene sine. Dette vil de fikse med senere revisjoner av maskinvaren. Bare se på nå som de skal endre fabrikkeringen av prosessoren.

6079329[/snapback]

Anngående Xbox1 så vet jeg at det var planen å bruke penger for å komme seg inn i markedet. Rett før launch så sa de, for å påpeke hvor seriøse de var, at planen var å gå med underskudd i 4 år før de skulle begynne å tjene penger på Xbox1. Men rett etter launch så måtte de skru ned prisen drastisk(Til og med gi gratisspill til folk som hadde kjøpt dyr Xbox1 i Europa), og til sammen så solgte Xbox1 ikke helt like mye som tidlige prognoser fra MS. Dette betyr de tapte enorme mengder mer enn planlagt.

Derfor var de påpasselig med å spesifisere at 360 skulle bli billigere å produsere. Men rett før launch så legger de til ekstrakostnader i panikk.

Det at 360 har mer ram er jo bra for oss spillere, men spørs om det er bra for MS sin spillavdeling. MS kan tåle ektreme tap, men det som er spørsmålet er hvor mye tap spillavdelingen kan tåle før MS finner en annen strategi for å ta over folk sine stuer.

Og faren for både MS og Sony er jo at f.eks Apple skal komme å ta stuene før Ps3 eller 360 greier det.

Men.... vi får se. MS har jo utvilsomt vist at de greier å produsere kvalitetstitler, og den jobben de har gjort med å få vestlige PC-utviklere over på konsoll er jo kjempemessig, og veldig bra for oss spillere som får glimrende konsollspill med innfallvinkler som man ikke får fra tradisjonelle konsollutviklere.

Og Sony har jo en sykt sterkt 1st party produksjon, for ikke snakke om Eyetoy og MySingstar.

Tror det er veldig vanskelig å spå noe konkret ut fra E3 i år.

(Men holder likevel en knapp på Nintendo).

Skrevet

6079289[/snapback]

6079528[/snapback]

Skrev det fordi 360 og PS3 kommer til å ha mange samme spill... Wii har vel nesten ingen spill som kommer til 360 eller PS3?

6079575[/snapback]

Call of Duty er annonsert til alle konsollene. Wii inkludert. Aner ikke om versjonen kommer til å være produsert separat.

Skrevet
Uanz hvor mye PS3 selger så er den UBER DEILIG

6079652[/snapback]

Haha en pris på 599$ i verste fall 700$ (inkuldert skatt osv) er neppe deilig i mine øyne... Nei Sony skuffet stort må jeg si...

6079699[/snapback]

jeg tipper den koster rundt 5500 - 6000,- her til lands når den kommer. dollarprisen ganget med ca kursen + 25% moms og litt andre greier.. "europa avgiften" som det ofte kalles..

Skrevet

Eg er nok også ein av de som syns Sony kom klart dårligst ut i år.Men eg tviler egentlig på at PS3 salget vil då ad-undas,såpass stort som navnet er. PS3 vil ihvertfall bli kraftig nedprioritert hos meg,Wii skal stå vedsiden av min 360. PS3 blir altfor dyr,og vil eg spille med fantastisk grafikk så gjør 360`en jobben.

Skrevet
Wii har vel nesten ingen spill som kommer til 360 eller PS3?

6079575[/snapback]

Grunnet den unike kontrollen har mange utviklere bestemt å lage egne utviklerteam som lager eksklusive spill til konsollen hovedsaklig. Men noen multikonsoll-titler kommer nok. Men dette vil det sikkert bli annonsert mer av senere, etter at de eksklusive titlene har dukket opp.

Skrevet

6079158[/snapback]

Tror du overvurderer disse litt. Singstar finnes kun i Europa, og er svært populær i utvalgte land i Europa. Norge er i en særposisjon her, faktisk. Over 10% av alle Singstar 80s solgt i verden (altså Europa) er solgt i Norge. Så populariteten til spillserien her i landet kan fort gi et skjevt inntrykk av hvor populært spillet er i resten av Europa. I Danmark er det for eksempel nesten ingen som kjenner til Singstar, og den har solgt helt elendig.

EyeToy har også slått best an i Europa. Begge produktene er forøvrig utviklet i Europa.

Ellers hadde du mange gode poeng. Jeg tror mye henger på BluRay, og om dette blir standarden for film. Om BluRay ender opp som Betamax, så vil det være svært skadelig for Sony. Påstandene om at 80% av filmbransjen står bak BluRay er en sannhet med modifikasjoner, det er ganske jevnt mellom HD-DVD og BluRay, og umulig å si hvilken vei mynten vil falle akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...