Gå til innhold

SiN Episodes: Emergence ute nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nåh, en viss sammenligning er jo greit: I Sin:E er det skikkelig trist når du møter på monstre. I FarCry er det rimelig trist når du møter på monstre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kjapt om Sin1

Det verste jeg ser her er folk som faktisk synes Sin 1 er bedre enn dette nye spillet. Jeg har riktignok ikke spilt Sin 1 når det kom ut, men kun når jeg fikk det med SinEpisodes Emergence. Men som jeg føler det så kan du ikke dukke unna kulene i Sin 1. Uansett hvor mye du løper frem og tilbake så treffer de deg, og eneste måten og kjapt drepe de på er med headshotter akkurat som om de har kjempetykt armour på kroppen. Dessuten siden spillet brukte Quake 2 motoren så kan det umulig ha hatt bedre grafikk enn Half-Life som brukte en mye forbedret motor og flottere teksturer.

Lei av sammenligninger

Men som jeg har skrevet før, så er jeg lei direkte sammenligninger mellom HL og Sin (uansett hvilke versjon). SinEpisodes Emergence er et nytt spill. Ritual halr valgt å lisensiere Source motoren og benytte denne istedet for å lage sin egen spillmotor. Source motoren er sterk nok og har de kvaliteter som trengs til et slikt skytespill.

Angående HL2 ting i SinEpisodes Emergence

Og SinEpisodes Emergence har absolutt IKKE noen props, textures eller andre ting fra Half-Life 2. Om dere tror det så er det fordi dere ønsker å tro det. Altså, det er IKKE en mod. Det er spill laget fra bunn av men med Source motoren.

One-liners

Overrasket over at så mange ignorerte min tidligere nokså lange innlegg. Men istedet er det masse one-liners her.

Vansklighetsgrader

Er også mektig imponert av de som klager over at spillet er altfor vansklig når de spiller på høyeste vansklighetsnivå. Selvfølgelig blir dere eid av fiendene når dere kjører så hardcore settings. Det er en slider ved start av spillet. Her har man veldig mange trinn og velge mellom. Jeg spiller på standard vansklighetsnivå og synes det er vansklig nok til tider. Kom ikke å klag når dere selv har valgt det slik. Siden det ikke er noen inndelinger på slideren så har jeg laget en:

|---|---|--|---|------|

1 2 3 4 5 6

1 = altfor lett

2 = Standard nivå. Vansklig nok.

3 = Medium

4 = Hard

5 = Extra Hard

6 = Insane!!

Ergo insane er nettopp sinnsykt. Du skal ikke klare det med andre ord. Det må kun brukes når du vil trene opp reflekser og sånt. Det er ikke noe du spiller til vanlig med.

Sluttkommentarer

Jeg vet ikke om dere har lest tester (reviews) av dette spillet enda, men av de jeg har lest er det langt fra slik slaktestemning som det er på dette forumet.

Skrevet (endret)

Men dersom det er en skikkelig utgivelse, hvorfor er da spillets grafiske ytelse dårligere enn det vi har sett tidligere med Source!? Kom heller ikke å si at de i stedet har lagt inn alt arbeid i selve gameplay/story etc. for det er også definitivt dårligere enn det vi har sett tidligere fra et Source-basert spill. Og hva med alle de åpenbare svakhetene som feks. "altvitende fiender/dårlig AI" & "skudd gjennom murvegger"? (Og nei, jeg kjører ikke på høyeste vanskelighetsgrad, det er som du skriver bare sinnsykt).

Endret av Vice
Skrevet
Er også mektig imponert av de som klager over at spillet er altfor vansklig når de spiller på høyeste vansklighetsnivå. Selvfølgelig blir dere eid av fiendene når dere kjører så hardcore settings.

For noe vås. Såfremt jeg ser så er det bare jeg har som har klaget på vanskelighetsgraden og som jeg selv sa så er det på grunn av helt idiotiske ting.

Og ettersom du ikke har klart å innse det så er Sin 1 bedre på grunn av:

- 14 ganger så variert gameplay.

- Mye tøffere baner, mye flere baner, mye mer varierte baner.

- Mange helt konge våpen.

- Bedre AI (lol, det er sant)

- Mye tøffere fiender.

Og sikkert mye mer. Veldig lenge siden jeg spilte det.

Og hvorfor skal vi ikke sammenligne HL2 og Emergence? Emergence startet jo som en mod til HL2 uansett om de kjøpte lisens til motoren eller ikke. Og det er faktisk flust av props, shadere, textures etc. fra HL2 i Emergence. Og her kommer det som er grunnen til at hvertfall jeg velger å sammenligne spillene. HL2 kom for lenge siden, Emergence kom nå, men nesten alt som er endret fra HL2 er endret til det dårligere. Movement, AI, en del textures, masse shadere, physics (Granatene er helt hore), og ikke minst framerate. Spillet ser jo verre ut og kjører mye mye dårligere enn HL2. Ikke har de added noe nytt heller (Garry's mod har depth of field, bloom etc. etc. Og den er en mod som kom relativt raskt til HL2). Ikke engang har de tatt med HDR.

Og det skal sies at de har brukt hinsides lang tid på å lage 4-5 enemy models, 3 våpen, en del textures og noen props og selvfølgelig herping av den orginale kodinga. Alt unntatt kodinga skulle jeg gjort på 2-3 mnder hvis jeg jobbet ganske intensivt med det og jeg ville jo faen meg endt opp med et bedre spill ettersom jeg ville hatt kodinga til HL2.

PS: Nevnte jeg at AI'en i Emergence er den dårligste som noen gang har vist seg i et FPS noen sinne?

-TwiiK

Skrevet (endret)

Etter å ha spilt det litt mer nå kan jeg bare si HÆÆ! Det var jo fantastisk kort! Ikke ble det noen konklusjon på spillet heller? Nei, for å få det ferdige spillet må vi jo kjøpe x antall episoder!! Hadde jo regnet med at hver "episode" skullke være et helt spill. Syntes ikke spillet var allverdens, men til ca.110 var det jo i utgangspunktet greit, men siden det nå viste seg å ikke engang være et fullt spill ble verdien kraftig forringet. Burde nok ha testet "gratisversjonen" først, da hadde jeg hvertfall funnet ut at dette var ikke verdt å kaste bort pengene på. :thumbdown:

Jaja, hvertfall bra jeg ikke kjøpte CD'versjonen. Det blir jo et skikkelig rip-off!

Så som en advarsel til alle: Ikke kjøp dette spillet med mindre du er forberedt på å bruke mye mer penger på å få det ferdige spillet.

Endret av Vice
Skrevet

Det er også en ting. Blir spennende å se hvor langt de har planlagt dette. :p

I følge hjemmesida er det 9 episoder, men så trege og inkompetente som de er så kan vi vel forvente å se en episode hvert halvår og da ikke med mer enn 3-4 timer gameplay, 3 nye fiender og 3 nye våpen? :thumbup:

Så spillet får en slutt i 2010. Og det med en engine som er veldig utdatert nå. :p

Dette blir bra.

-TwiiK

Skrevet
I følge hjemmesida er det 9 episoder, men så trege og inkompetente som de er så kan vi vel forvente å se en episode hvert halvår og da ikke med mer enn 3-4 timer gameplay, 3 nye fiender og 3 nye våpen?  :thumbup:

Haha, så spillet vil koste minimum over 1000kr for ca. 30-35 timers gameplay!! Kjempebra!

Dog slik kvaliteten på spillet var, så burde det ikke være noe problem å klaske i sammen flere episoder på svært kort tid, men som du sier, man kan kanskje begynne å sette spørsmålstegn ved kompetansenivået?

Skrevet

arg...sitter fast i laben etter å ha snakket med han uber fienden. er forcefield bak meg og skuddsikkert glass forrant meg. men det skjer ingen ting og jeg kommer ingen vei.

men tilbake til spillet...Synes det er bra spill jeg. Litt mer den typen spill jeg liker. Handlingen er kanskje litt for mye fastlagt og det blir litt mye pek og skyt kanskje litt for mye nobrainer action. men alikevel god grafikk brukanes storry og litt avhenighets skapede...blir sittene litt lenger enn planlagt hver gang jeg spiller,

Skrevet (endret)

Jaja, selve kjernegameplayet i spillet er det ingenting i veien med, men AI'en ødelegger virkelig hele opplevelsen på høyere vanskelighetsgrader. Og jeg synes ikke det er tilfredstillende å spille på easy heller.

Men leste på et annet forum at mange hadde den samme buggen. Det er ikke Ritual sin feil, men en AIfeil som stammer fra HL2.

Skal se om jeg finner løsningen.

Edit:

At the part where the game doesn't go on save your game.

Open the console and enter this command: ai_norebuildgraph "0"

Now load the save-game you just made.

The game should now continue again.

Hvis du ikke har console så får du den ved å legge til -console i launch properties for spillet.... tror jeg.

-TwiiK

Endret av TwiiK
Skrevet

Ja. Siden dere fortsatt velger å slakte dette spillet så får jeg vel gi etter. Tenkte å prøve å forsvare spillet litt for at tråden ikke bare skulle være negativ til spillet. Men det nytter nok lite. Greit nok at spillet ikke er sånn kjempefantastisk. Det synes heller ikke jeg det er. Jeg har nå kjøpt spillet og kansje jeg underbevisst forsvarer spillet for at de 110-120 kronene ikke skal virke så bortkasta. Personlig gleder jeg meg mer til Half-Life 2 Episode One.

Litt business prat

Hvis Valve ikke synes SinEpisodes Emergence er noe bra eksemepel på bruk av Source engine må de jo gjøre noe med det. Ritual Entertainment har jo fått mye PR, og var representert på E3 med to modelldamer som utga seg for å være Jessica og Elixis. Tror ikke Ritual er et lite team, men det finnes sikkert mange utviklere blant de åpne og gratis moddene til HL2 som godt kunne ha gjort Emergence mye bedre enn det er nå.

Det beste ville vært for Valve Corporation og Kjøpe opp Ritual Entertainment og så samle det hele. Valve blir større og Ritual blir bedre.

Skrevet

leter febrilsk etter console knappen. har prøvd norsk og engelsk tastatur oppsett og enablet console i menye systemt options. men finner ikke console knappen.

Skrevet (endret)
Hei.

Lurer på om jeg skal invistere i dette spillet. Lenge siden jeg har prøvd et skikkelig singleplayer-spill. Er dette noe å satse på, eller bør jeg vike unna?

6099418[/snapback]

Dersom du leser tråden så får du noen meninger som sikkert kan hjelpe deg. Personlig er jeg ikke fornøyd, først og fremst fordi det ikke er et helt spill(det er kort, og det slutter bare plutselig). Dersom spillet fortsetter med samme pris, lengde vil det trolig koste deg minst 1000kr for å få et spill som varer 30-40 timer(Verdens dyreste PC-Spill?!). Altså ekstremt dårlig pris for et middels bra FPS hvor utviklerne ikke engang har gjort noen forbedringer på spill-motoren, snarere tvert imot: veldig mange synes det hele virker som en ren mod, ikke som et eget spill.

Men dersom du kun er ute etter litt hjerneløs skyteaction og bryr deg null om story/kontinuitet og pris, så er det vel forsåvidt et greit kjøp...

Jeg angrer på at jeg betalte penger for dette dog.

Endret av Vice
Skrevet

jeg tror jeg skal kjøpe, det at man får gamle sin med på kjøpet gjør det til et greit kjøp uansett om emerganse skuffer.

en av fordelene med episodiske spill er at utviklerene faktisk har mulighet til å høre på feedback fra spillerene. til første episode har de nok brukt ganske mye tid på å lage grafisk content (modeller, texturer osv). og nå som det er på plass vil de forhåpentligvis bruke mer tid på gameplayet og rette på de punktene folk klager på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...