Gå til innhold

Cinet HomeBook 945PM - Centrino DUO -


Anbefalte innlegg

Jeg skal i disse dager gjøre min overgang fra stasjonær pc til bærbar (blir student og flytter fra det store rommet mitt hjemme ).

 

Kom over denne på mpx i dag som jeg synes er virkelig en kraftpakke.

 

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66182

 

 

Nøkkelinfo:

 

CHIPSET: Intel 945PM + ICH7-M chipset (Calistoga)

CPU: Intel Core Duo Prosessor T2300

(Dual Core, Enhanced Speedstep, 667MHz FSB, 1,66GHz, 65nm, 31W, 2MB L2 cache)

RAM: 2048MB 667MHz DDR2 minne i 2 kanaler (støtter opptil 2GB totalt)

VIDEO: nVidia GeForce Go 7400 256MB PCI Express grafikk, dual VGA støtte

SKJERM: 15,4" WXGA Glare panel LCD (1280X800

STRØM/BATTERITID: 1 x Li-Ion 6-cellers batteri. 2400mAh, ca 3 timer batteritid (estimert)

harddisk: 100GB Hitachi Travelstar 5K100 SATA, 8MB cache, 5400rpm

PRIS: 11 995,-ink. mva.

 

(Den har selvfølgelig alt annet man egentlig trenger i en pc, men følte ikke at det var vits å poste det her)

 

Mine egentlige krav er vel en ok pc som klarer litt gaming etc. Spiller egentlig ikke så mye (og mindre blir det kanskje i studietiden :( ). Men er aktiv World of Warcraft bruker og vil absolutt ikke ha en pc som lagger under raid. HAdde selvfølgelig også vært greit med noe som taklet nye spill, det er alltid gøy å prøve noe nytt :)

 

 

Det egentlige problemet mitt er at jeg har null erfaring med Intel Core duo CPUer og klarer ikke helt forholde meg til hva denne egentligt har å by på. Dersom noen har noen sammenligningsstatestikker hvor denne cpuen er med hadde det vært fint om dere også kunne poste disse. (Jeg har vært AMD bruker siden jeg oppgraderte fra 386)

 

Hvis noen ellers finner noe negativt med denne maskinen, eller noen bedre alternativer i nær prisklasse hadde det også vært fint med tilbakemeldinger om det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, jeg er NVidia fan da, har hatt min del av ATI problemer og samtidig er jeg også linuxbruker så foretrekker NVIDA...

 

Men skjermkortet her er altså svakt? igjen hvis noen har noen fine sammenligningsstatistikker hadde det vært flott :) (jada jeg søker etter det nå :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...