Gå til innhold

Cellfactor tech demo ute. (Krever PPU)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så det hadde kommet en Cellfactor tech demo på Worthplaying.

Skal visst få spille den banen vi har fått se i PhysX trailerne. Vet PC'n min garantert ikke engang klarer å starte demoen, men laster den ned likevel. :p

Noen med en råtass av en pc får ta en kikk.

-TwiiK

Endret av TwiiK
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Installerer.... :roll:

Spiser pølse.... :tease:

Setup did not detect your PhysX hardware.... :blush:

Demoen krever PPU. :cry:

-TwiiK

Endret av TwiiK
Skrevet (endret)

Sikker på at det ikke holder med PhysX drivern bare da ?

GRAW trengte PhysX og da installerte det seg selv.

Skal nå ihvertfall prøve så fort nedlastinga er ferdig.

Tviler dem lanserer en demo som krever ett kort som ikke er å få kjøpt enda.

Såvidt jeg har forstått det fungerer PhysX uavhengig men det hjelper på selvsagt å ha dette kortet. Da tar den seg av fysikkberegning alene men det skal holde bare med PhysX drivern. Til og med Tomb Raider: Legend bruker PhysX samt City of Heroes.

Endret av Avean
Skrevet

Den instalerte PhysX driveren. Så sa den at den ikke fant noe PhysX hardware. Greit nok.

Starta demoen og den krevde PPU for å starte.

Iallefall slik det gikk for seg til meg. :)

-TwiiK

Skrevet (endret)
Np, jeg så nettopp trailerene, og først da gikk det opp for meg at dette er et tullete deathmatch-spill. Typisk PS3-tittel dette.

6062258[/snapback]

Er vel heller til PC slike spill befinner seg. Men Cellfactor er langtifra vanlig deathmatch spill siden du kan kontrollere omgivelsene og stoppe objekter mid-air blant annet. Gir deg en utrolig mulighet til å leke Gud og Neo Anderson ! Hvem vil ikke det ? Spillet her blir mektig populært tror jeg.

Forresten er det ikke Xbox360 som er kjent for å lene seg på Deathmatchspill ? Halo ringer vel en bjelle ?

Endret av Avean
Skrevet

Såvidt jeg forstår så startet vel spillet som en techdemo for nettopp den første PPU'en?

Virker logisk at det krever PPU for å spille. Tror uansett flere og flere vil kjøpe PPU når det kommer flere av de. Ser ut som de gjør ganske mye med spillene.

Og jeg digger physics og alt som følger med det. :love:

Hadde jeg bare hatt penger..

-TwiiK

Skrevet

Etter den testen som var på anandtech, ble jeg ikke akkurat imponert over den nåværende virkemåte.Resultatene ble jo verre med physX enn med uten!? Men tanken er god men dagens pris på 2000++ for 128mb varianten vil nok effektivt holde kortet unna massemarkedet dessverre.

Gjest Slettet+130498
Skrevet

fikk ikke instalert det engang jeg... måtte vist ha win xp.. synd den ikke godkjente win xp64. er det noen som har prøvd det?

Skrevet (endret)

Ingen som har PPU på forumet? :!:

Vil vite om det faktisk er like tøft, heftig, raskt, konge, og pent som i trailerne. :thumbup:

Edit: Her er en tråd på et annet forum der noen med PPU tester det ut. De har ganske råe specs, men får heftige slowdowns rett før store eksplosjoner. Jeg hadde ikke forventet annet heller.

Synes det ser ubeskrivelig fett ut. :dribble:

Forumtråd med filmer på side 2

-TwiiK

Endret av TwiiK
Skrevet

Har sett Cellfactor videon. Sikkert morsomt. Men jeg synes nå AEGIS sin PhysX PPU er en tragisk oppfinnelse. Jeg håper virkelig Havok og nVidia går sammen om å lage noe bedre. Ikke f*** om jeg skal ha et ekstra kort i pc-en bare for å beregne fysikk. Nei, da vil jeg heller ha en ekstra chip på skjermkortet eller en utvidet GPU som også takler fysikkberegninger fint. Istedet for skjermkort kan de kalle det Experience Accelerator Card eller noe lignende for å symbolisere at det ikke bare er grafikk som blir aksellerert. Man må jo nesten ha egne hovedkort for gaming nå til tider. Med ekstra stor avstand mellom PCI sporene nå som skjermkort tar opp dobbelt så stor plass og man skal ha SLi/Crossfire og fysikkkort. Gaming og PC har alltid vært flott, men nå har det blitt en stygg affære. Håper PS3 blir skikkelig. Vurderer sterkt å gå over til konsollspilling. Har rett og slett hverken råd eller tålmodighet til denne maskinvaregalskapen på PC platformen.

Skrevet (endret)

Hva er det med deg å dra Halo ned i søla hele tiden Avean? Vi vet du har et religiøst forhold til "all things Kutaragi" - men du må forstå at Halo er ikke et deathmatch spill. Så gidd å uttal deg når du ikke har peiling.

Tilbake til topic: Såvidt jeg har forstått skal slike PhysX chipper smelles på nye generasjoner skjermkort. Kan det stemme ?

Endret av dark by design
Gjest Slettet+130498
Skrevet (endret)
Tilbake til topic: Såvidt jeg har forstått skal slike PhysX chipper smelles på nye generasjoner skjermkort. Kan det stemme ?

6118951[/snapback]

det er eller var vel planen til nvidia at de skal lage noe ala det samme som de har på skjermkorta sine. når eller om det kommer vet jeg ikke. har bare hørt rykter. det hadde jo selvsagt vært veldig greit da slik at flere spill produsenter hadde bygd inn støtte for det. for det virker ikke som om at det er så mange som er interisert i det physx i dag. desverre. prisen ble jo også ganske stiv da. 2000 kr for et pci kort med 128 mb ram på.

selv tror jeg venter an på å kjøpe kortet bare for å se hva nvidia og ati gjør.

Endret av Slettet+130498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...