Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med ip-telefoni fra telenor postes her!


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne høre folks erfaringer med ip-telefoni fra telenor..

Fattern kom over en kampanje telenor kjører ut mai:

 

Bredbåndstelefoni Mini

 

For deg som ringer lite

Mai-tilbud: Fri etablering, og få med telefonadapter (spar 569,-)

0,- i abonnementspris

Kostnadsfritt å ringe til andre med Bredbåndstelefoni fra Telenor

 

Er dette et greit tilbud? Det er samme ringepriser ellers som vi har fra før nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har ikke ip-telefon hjemme, men jeg har vært hos to stykk og prøvd å feilsøke telefoner som ikke fungerer. For å gjøre en lang historie kort; finn heller et alternativ til Telenor hvis dere i det hele tatt vi ha ip-telefoni. Det er altfor mye styr og problemer med det, i alle fall med Telenors løsning.

Lenke til kommentar

Løsningen til telenor fungerer i mine øyne fint. Problemet kan noen ganger være å få linjen på lufta. Telenor sier at de bruker 0-3 dager på å koble over linjen fra PSTN/ISDN til VoIP. Noe som er meget iriterende når man kobler opp nytt. (Siden man da ikke vet 100% sikkert at linja virker når man drar.)

Lenke til kommentar
Om du sier opp telefonen din så må du betale 60,- ekstra for linjeleie (som til vanligt blir fakturert på telefonrekningen...).

6060689[/snapback]

 

 

 

hmmm..

 

 

Fra telenor.no:

"Hvis du sier opp fasttelefoniabonnementet, blir linjetilgangen overført til fakturaen for ditt Online ADSL-abonnement. Har du ADSL fra før uten fasttelefoni er linjetilgangen allerede inkludert på fakturaen."
Lenke til kommentar

Fikk koblet det opp i dag. Skulle egentlig vært klart i går, men fikk ikke summetone, ingen SIP. Ringte 05000 og fikk beskjed fra automaten om "et kjent problem ...".

Ringte igjen i dag, og snakket med en på support. Han fant fort ut at de ikke hadde MAC adressen til adapteret mitt. Da fikk de det, og en halv time senere var alt OK.

 

Fikk ingen god forklaring på hvorfor de ikke hadde MAC adressen i utgangspunktet, men feil skjer.

Lenke til kommentar

Jeg kommer antagelig til å skaffe meg bredbåndstelefoni fra telenor.

Har den kjappeste linja til dem (6000\500).

Går det ann å snakke 2 stk i telefonen samtidig? (hvis man feks. kjøper trådløs telefon med 2 håndsett)

Eller må man i tilfelle kjøpe noe spesielt i tillegg?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte ADSL og IP fra Telenor får 1 mnd. siden. Har vært fornøyd med lydkvalitet og opptid, enda jeg kun har 700 Kbit/s. Synes det er greit å ha alt samlet hos en leverandør. 05000 har også funget greit. Ingen lang ventetid som tidligere. Tror Telenor har skjerpet seg

Lenke til kommentar
Jeg kommer antagelig til å skaffe meg bredbåndstelefoni fra telenor.

Har den kjappeste linja til dem (6000\500).

Går det ann å snakke 2 stk i telefonen samtidig? (hvis man feks. kjøper trådløs telefon med 2 håndsett)

Eller må man i tilfelle kjøpe noe spesielt i tillegg?

6084365[/snapback]

 

Med VoIP fra telenor får du kun 1 linje. Så du klarer nok ikke å snakke i 2 telefoner samtidigt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jeg prinsippielt i mot alle voip leverandører som fortsatt henger igjen på tellerskritt, men har intrykk av at Telenor sine servere er stabile (kan være overdimensjonert infrastuktur i forhold til litt teknologisk tilbakestående kundebase). Grei service og plug n play utstyr.

Bruker selv NGT på nett og OneCall for voip. Får gjerne noen halvtimesbrudd nå og da grunnet at modem ikke får kontakt med server samt noen dypdykk i firewall oppsett, men får ingen linjeleie eller tellerskritt på faktura, noe jeg synes er verdt ubehaget...

Lenke til kommentar
Hvorfor gå for Telenor når det finnes mye bedre alternativer?

 

Telio er et eksempel på dette :)

6204940[/snapback]

 

 

Ha alt samlet på 1 faktura.. ikke ha spredd alt mulig rundt om kring..

Det jeg lurer mest på er oppetiden osv.

Har telenor MYE nedetid ?

Vi bruker egentlig tlf minimalt her.. men greit om vi skal ha tak i noen liksom, eller noen skal ha itak i oss..

 

Alle i familien utenom minstemann på 8 har egen mobil som brukes mest, så vi har tenkt på å kutte ut fast-tlf.. Men er vel kanskje bedre med ip-telefoni fra telenor enn ingen ting..

Lenke til kommentar

Det fungerer jo greitt nok. Lydkvaliteten blir riktignok påvirket noe når man laster ned for fullt.

Det kan også være en ulempe at telefonen ikke virker ved strømbrudd, spesiellt med tanke på alarm. Kan ordnes med en UPS på modem/router og adapter.

Økonomisk blir det jo helt individuellt hva som lønner seg, avhengig av forbruksmønster. For meg er det en del billigere enn ISDN, men ikke så mye å spare i forhold til analog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...