Gå til innhold

TES: Fix mot hakking og lagging - *Oppdatert*


Anbefalte innlegg

Tror det finnes egne tråden om oldblivion også. Husk at denne tråden handler om denne ene ini-verdien som fjerner lagg hos dem med innebygd eller dårlig lydkort og med eller bra nok maskinvare da. Skjermkortet ditt støtter egentlig ikke Oblivion i hele tatt, men Bethesda valgte å lage sin egen oldblivion ettersom the community fant ut at spillet støtter gamlere Shader Models.

 

Du sier heller ikke stort ellers om maskinvare så det er ihvertfall ikke stort jeg kan hjelpe deg med enda.

 

Har du skrudd ned på gresset? Har du kommet langt avgårde i spillet? Lagger det helt i begynnelsen av character creation?

6070116[/snapback]

[im a noob on pc] :yes: det gjør det...hakke skrudd ne dpå gresset nei... hvordan gjør jeg det? [/im a noob on pc]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satte disse instillingene i ini-fila (fra en helt clean ini-fil)

 

iPreloadSizeLimit=52428800
bDSoundHWAcceleration=0 (dersom du har et innebygd lydkort)
fMaxFootstepDistance=700 (her velges avstanden der lyden skal høres. Eksterimenter med forskjellige verdier)
iMinGrassSize=Alt fra 120 til 170. Prøv deg frem. (høyere verdi betyr mindre gress)

6056035[/snapback]

 

Altså, iMinGrassSize=170 f.eks. Dette reduserer antall gressflekker drastisk.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Hvilken .ini fil mener du? Hvor finner jeg denne filen?

Er helt utafor når det gjelder å holde på med filforandring osv  :blush:

6116122[/snapback]

 

Om du ikke har peiling er det kanskje lurt å la det være?? Neida....

 

Ini fila di finner du i C:/Mine Dokumenter/My Games/Oblivion...

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Prøvde footstep-innstillingen, men det hjalp lite...

 

Aner ikke hva det er som får pcen min til å lagge så sinnsykt i byene... Har:

2500+@3200+

1024mb ram

9800pro

 

Nesten uansett hvilke innstillinger jeg har i spillet eller i ini-fila, så lagger det like mye(i byene er det værst. Andre steder pleier det ofte å gå greit)

 

Noen som har peiling på hva som er galt? Er utrolig takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar

I går fikk jeg til ordentlig dette med to harddisker samtidig og forskjellen er helt utrolig! Jeg kopierte bare begge voices filene og meshes til den andre harddisken, defragmenterte og oppdaterte ini-filen. Når nye cells loader og generelt objekter lastes hakker det nesten ikke i hele tatt. Det går fortere å loade generelt og spillet er mye mer flytende. Bør seriøst prøves av dere som har flere fysiske harddisker! Har dere masse harddisker så ville jeg prøvd å ha en eller to filer på hver av diskene slik at nesten alt kan lastes samtidig.

Lenke til kommentar

Dersom du lager en mappe for å legge det i så må du spesifisere mappen i ini-filen. Altså G:\mappe\oblivion-fil.

 

Jeg kopierte bare filene til roten på harddisken og satt kun G:\ foran navnene som stod fra før i ini-filen. Les instruksene på første side dersom du er usikker på hva du skal redigere.

Lenke til kommentar

Da har jeg etter litt knoting fått testet dette, og det funker :dribble:

 

Jeg tok turen fra Imperial City til Bruma og det merkes ikke at det loader lenger.

Selv i fight med 3-4 banditter hvor til tider det ble plagsom før, gikk det nå som en drøm.

 

Prøvde noen forskjellige variasjoner på hvilke jeg brukte på hver hd, men hos meg endte det opp med voices 1 og 2 + meshes.

Lenke til kommentar
Ja det var det jeg fant ut jeg også. Skulle ha prøvd dette med enda flere disker for å se hvordan det går.

6160868[/snapback]

 

For min del forsvant den lille hakkingen som var, så trengs ikke mer her.

Men hadde vært artig om noen som sliter med å få oblivion til å gli, og har flere harddisker tar utfordringen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...