Gå til innhold

skal bytte ut noen deler til PCeen, help plz


Anbefalte innlegg

hei :!:

 

har nettop opplevd min første og siste konfirmasjon. og under denne annledningen er det ikke uvanlig at konfirmanten (meg) mottar masse, masse penger. så jeg tenkte at med 34 000,- skal det shopes litt. skal starte med å overhale mitt "beist" av en maskin.

 

har ikke lyst å kjøpe en helt ny PC. bare smekke inn noen komponenter:

 

- Corsair value S 1024MB

- Hiper type-R 580W

- 3800+ AMD Athlon X2

- ATI Saphire Radeon X1900XT 512MB

 

har et sett med Corsair value S fra før av. men vil ha 2GB så tenkte jeg skulle kjøpe et til. siden jeg ikke har tenkt å klokke, vil det være like greit eller burde jeg kjøpe skikkelig klokke RAM? eller burde jeg kjøpe et 2GB sett?

 

andre dilemmaet er hovedkortet jeg har nå. det heter for; MSI K8N NEO4-F. vil det hovedkortet være som en flaskehals i forhold til det sinnsyke ATI kortet eller burde jeg kjøpe et annet?

 

takk for alle gode svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har et sett med Corsair value S fra før av. men vil ha 2GB så tenkte jeg skulle kjøpe et til. siden jeg ikke har tenkt å klokke, vil det være like greit eller burde jeg kjøpe skikkelig klokke RAM? eller burde jeg kjøpe et 2GB sett?

6054366[/snapback]

 

siden du ikke skal klokke er corsairs vs-kit et av de beste kjøpene ja. men du kan evt lese litt mer om klokking før du bestemmer deg for om du skal eller ikke, spes siden du skal ha amd cpu som er klokkevennlig og gir mye ytelse for pengen hvis du klokker litt.

 

tror ikke efikkan er helt på jorden når det foreslås en x2 4200+, dog er jeg vel prinsipielt imot dobbelkjerne for den jevne forbruker/gamer (som ikke holder på med übertasks samtidig som en gamer).

 

hvis du mot formodning skal klokke litt, ta å lukt på DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

nå vill da spill støtte x2, senere, og i lag med et 1900xt så er jo det bra.

x2 2.2ghz er vel egentlig minimumet for å føre et krevende skjermkort. hvor 3800 kan merkes. Hvis en unngår OC. da kjøper en sef 3800. om en merker forskjell på en x2 på

et spill tviler jeg på, hvis spillet var beregnet og laget for x2.

 

et tips, lås inn resten av pengene. kan spare deg for mye kjedelig arbeid. som heller kan være kvalitetstid foran pcen.

 

hvis du skal oppgradere noe du egentlig kan vente til, ny cpu fra amd AM2.

 

Intel kommer med CONROE, MERON.

 

så blir det 667mhz ram istedenfor 400mhz, skjermkort og psu kan du kjøpe nå, vent med resten. Det kommer 8800/8900gtx om et halvt år.

 

Hvis du skal kjøpe 1900xt, spar deg for xtx, det samme, 25mhz forskjell 200mhz på ram. noe en kan gjøre selv. hvis behow.

så hvis du skal ha 2 av disse kortene 1 vanlig, 1 master, så kjøp evt, den nye hiperen som heter 730, er i produksjon, en forbedring av 580 med 4x12 rails, fotron 700 watt.

Type-R With Omnigrid II™

HPU-4X730 series -

 

http://www.hipergroup.com/English/products/power.html

 

din cpu klarer 2.4ghz med 240 fsb 800ht 800 sb link, av med coolnquiet, på med pci lås async, 1.45-1.5 volt. testes i occt og speedfan.exe for temps.

 

4s730.jpg

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

jeg har tenkt å klokke pittelitt selvfølgelig. men ikke som en fast hobby med syke fase kjølere osv. har ikke tenkt å vente på noen nye lanseringer, skal kjøpe det skjermkortet som er best her og nå.

 

men nå trenger jeg bare et konkret svar på om hovedkortet mitt duger i forhold til skjermkortet. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...