aespN Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 En kamerat av meg har 2mbit telenornett, og en gang lastet han ned i 15 000 kb\s. Ingen av oss skjønner hvordan det gikk an. 6061589[/snapback] Det går heller ikke an om han ikke har Gigabyte nettverkskort
boosting Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Dette problemet eksisterer for folk som går over telenor sitt nett, til enkelte wow servere. I følge min traceroute blir nå pakker til min server, rutet over atlanteren, og tilbake til telia's nett. Problemet ligger mellom telenor, og rutingen ut til neste nett. Jeg har alltid hatt < 100ms, men i det siste som regel godt over 300, og mange disconnects. Ikke særlig kult etter å ha ventet i 5 timer i kø for Alterac Valley, og så miste plassen i køen. Selv har jeg ikke telenor, men dessverre bruker min ISP telenor's backbone.
Varj Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 ja, det gjelder telenor kunder spesielt ja, feilen ligger i telias nett ja, mye av problemet er nok manglende peering-avtale mellom telia og telenor (billigere å route innom samarbeidspartner i NY enn å route direkte inn på telias nett) men nei, det er ikke hele forklaringen, siden problemet har kommet tilbake nylig uten store forandringer ellers i nettet
boosting Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 ja, det gjelder telenor kunder spesielt ja, feilen ligger i telias nett ja, mye av problemet er nok manglende peering-avtale mellom telia og telenor (billigere å route innom samarbeidspartner i NY enn å route direkte inn på telias nett) men nei, det er ikke hele forklaringen, siden problemet har kommet tilbake nylig uten store forandringer ellers i nettet 6070364[/snapback] Oppfordrer alle som er Telenor kunder til å klage direkte.....
Varj Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 det må du gjerne gjøre, men med mindre du har et snev av teknisk innsikt, er det ingen som tar seg bryet med å høre på deg ^^
ExEsLayer Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Har ikke problemer med telenor faktisk Veldig stabil linje hos meg på vestlandet, kan ikke huske sist nedetid 3000/350 linje Har mellom 50 og 100 i ping i WoW, og 20-30 i cs! Eneste jeg ikke liker med telenor er ut linjen i forhold til pris...
Varj Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 generelt har telenor vært veldig bra i wow lenge, men akkurat i det siste har det vært endel problemer.
Veitafan Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Får som alle andre store lagspikes i wow for tiden, har telenor 6mbit. Er bare å leve med det til de fikser det igjen . Eller bytt ISP for de som orker det...
Battone Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 ja, det gjelder telenor kunder spesielt ja, feilen ligger i telias nett ja, mye av problemet er nok manglende peering-avtale mellom telia og telenor (billigere å route innom samarbeidspartner i NY enn å route direkte inn på telias nett) men nei, det er ikke hele forklaringen, siden problemet har kommet tilbake nylig uten store forandringer ellers i nettet 6070364[/snapback] Oppfordrer alle som er Telenor kunder til å klage direkte..... 6074992[/snapback] Jeg oppfordrer alle som kan komme seg vekk fra telenors infrastruktur om å gjøre dette.. Det eneste som hjelper er å si opp abbonementet. Klaging er naivt, trur dere ikke Telenor har beregnet dette, samme har nok NGT gjort i sine risikoanalyser ved dårlig kundebehandling..
Energi Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Har selv Telenor og er kjempefornøyd med de 7 årene jeg har det. Ta å sjekk litt rundt på wow forum så blir dere litt klokere. Etter 1.10.2 patchen har det gått rett vest for mange servere. Les blå post her: Wow-Europe Fra samme post , bare senere: "Taken from a post on our own guilds boards : One of my friends at Telia tells me this is kind of a laughing matter at Telia. They are of course working on it and everybody knows about it. But - they laugh because Blizzard "forgot" to request any kind of realistic service level agreement with them - so Telia have not had any kind of surveillance or similar on that part of the network Maybe now Blizzard will spend the extra money it cost to make Telia at least have surveillance on their lines" Ofte har deler av raidet store problemer med lag og diconnects. Nevnes en måte og forbedre dette på i denne posten (side 8). Sier ikke meg så mye, noen nettverks guruer her, som vet mer om dette? "Hello, i would like to inform the Blizzard Tech Team which is working on it already due to this post: https://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...p=1#post1000766 that we found a way around it, it might not help the individuel but some raiding guild might want to know about it. You all know the issues that after 19:00 servertime till around 22:00 its unplayable for a handful of ppl (it were 10+ for us in a 40man raid). So after wiping again in AQ on mobs we have on farm status we started to setup a tunnel for exactly those ppl who disconnect right after engaging a boss. What you need is: 1) Someone who does not have this LAG/DC issue and is able to host / install / config a SOCKS server, we are using: http://ss5.sourceforge.net The connection on this server should be better then a modem since with just that you wont be able to hold alot of ppl!! 2) A Socks client where you can tell certain applications to get routed exactly over the in 1) install socks server, we are using : http://download.pchome.de/download/sockscap_2871.html Well we ended up routing ~ 15+ ppl over this tunnel and had no problem at all anymore. I just wanted to give some raiding guilds an option if the resources are available. =============================================0 Currently 2 big raiding guilds i know are tunneling on Burning Legion, and guess what guys there aint any DC/Lag issue anymore. "
just Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Da har ihvertfall jeg gjort mitt og klaget til Telenor, får se hva de svarer da.
Glasgrekar Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Hmmm... Etter å ha spilt WoW med internett fra NextGenTel de siste 6mnd har jeg ikke kunne klaget over noe som helst. I spillet har jeg lagt på 100ms og alt har liksom bare vært fryd og gammen. Har 20mbit/1.4mbit fra NGT. MEN, NÅ har ALT blitt snudd på hodet. Dem siste ukene har jeg ikke kunnet spille I DET HELE TATT på serveren hvor jeg har spilt siden februar i fjord: EU DRAGONBLIGHT PvE. Er rett og slett FRUSTRERT til de grader. Latencyen ligger ALDRI under 700ms. Som regel er den over 1000ms og hopper opp i 1500. 1800 og over 2000ms til tider.... Dragonblight er en såkalt "FULL" server... MEN, det som forundrer meg er at logger jeg inn på Kor`gal, PvP server, også "FULL". Så har jeg overhodet ingen problemer i det hele tatt... Samme på Xavius. Spillbart til tusen. Skjønner overhodet ikke hva som eller hvor problemet kan ligge. En kompis av meg har Canal Digital internett og spiller UTEN problemer på DRAGONBLIGHT...Men for meg er det altså uspillbart... Har snakket med NGT og dem sier jeg har tipp topp hastighet på internettlinjen min. Og jeg må da bare stole på dem. Er lettere oppgitt nå som jeg ikke for spilt på serveren hvor min hovedkarakter er. Og vi som koser oss igjennom ZG og AQ om dagene. Må bare sitte å se på jeg... Hilsen en frustrert herremann...
Myou Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Har fem stykker på nett våres, og jeg lurer på når vi snakker om dette med wow, nettet går sjukt tregt, har lagg på over 1000 ms, hele tiden, men i dag gjorde det vist ikke, forbausende, men gjør det at vi er fem på nett noen forskjell?
AT1S Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Dere får stå sammen å klage, så kanskje Telenor gidder gjøre noe.
Arinomi Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Han Telenor e bære en stor hæstpeis. Vesterålskraft FTW! *veldig unyttig post*
Glasgrekar Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Telenor? Har NextGenTel jeg og samme problemer her. Så er nok IKKE bare Telenor som må bære byrden her... Eller bruker NGT Telenor sitt nett?
Battone Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Telenor? Har NextGenTel jeg og samme problemer her. Så er nok IKKE bareTelenor som må bære byrden her... Eller bruker NGT Telenor sitt nett? 6085939[/snapback] Du må nesten sjekke med NGT, er forskjellig fra plass til plass... Fikk bluecom i dag og er spent om dem er stabil..
Dux ducis Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har Telenor. Har begynt å få ekstremt høy ping dem siste uken.
OddZen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Det er ikke telenor det er noe med Telia og Blizzard som er helt screwa. Så noen spesielle servere er helt ute å kjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå