Gå til innhold

Wester digtal, like bra som seagate? Svar fort!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del har bare kjøpt harddisker fra WD, og har aldri hatt problemer med de. :D

Jeg har to stk i maskinen nå, en gammel 20GB og en nyere 120 GB. Den på 120 GB er operativsystemdisken, den andre har jeg mer som backup.

Etter det jeg har lest her på forumet er det vel generelt sett WD,Seagate og Samsung som er anbefalt.

 

De fleste fraråder Maxtor.

Men jeg kan ihvertfall anbefale deg å kjøpe WD. :D

Lenke til kommentar
Jeg har da bestilt pc, men denne denne harddisken, men de fikk ikke den inn på lenge, så de foreslo denne harddisken... Er det egentlig den samme? hvorfor er den ene 200 kr dyrere?

6045309[/snapback]

 

Prisforskjellen er jeg usikker på. Men det er jo to vidt forskjellige merker. Jeg vil så absolutt anbefale deg Seagate. De er stille, og kvalitetsharddisker. Westerns harddisker har en veldig høy pipelyd som kommer til å gå deg på nervene. Også er diskene dårlig, utrolig lite holdbar. Hadde en disk i 2 dager før den gikk, så fikk jeg en ny en. Den har jeg nå hatt i 2 år, og har begynt å lage en høy lys lyd som signaliserer at den snart er død... Seagate, hatt i 5 år. 4 forskjellige disker, ingen feil!

Lenke til kommentar

Bare for og rette opp i det da.. har 1 20gb og 2x120gb fra generasjon 1 ide disker fra wd.. 1 av de har begynt og lage en sånn pipe lyd som det er snakk om men den fungerer like bra. Men har også 5x250gb fra generasjon 2 ide.. og de er mye mer stille. brukt dem i ca 2 år. ståt på 24/7 med ingen kjøling. de fungerer kjempe bra og er omtrent lydløse.

 

Så 1.gen Ide kan støje litt.. men 2.gen er så og si lydløs

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Personlig har jeg aldri opplevd at en seagate-disk har sviktet. Western og hitachi-disker derimot....

Liker hitachi pga pris og støy men begynner å bli skeptisk pga mange døde disker i 7k250-serien.

Ikke glem garantien til seagate da, greit man har kjøpsloven i Norge, men synes fortsatt den er najs.

Lenke til kommentar

Har bare WD-disker for øyeblikket og har aldri hatt Seagate, så jeg kan bare si at jeg er storfornøyd med førstnevnte. Kjører en 74gb raptor og en 250gb "vanlig". Angående støy kan jeg ikke si jeg har merka noe, men nå er ikke pcen min av de mest stillegående heller, med ørten vifter som suser og freser.

Lenke til kommentar
ja... men lurte på en ting, det står at det er SATA ll , har det noe med det å gjøre?  må jo passe osv..

6045511[/snapback]

 

Hva står det på hovedkortet ditt. Står det SATA I på det? Da kan det være at du må sette en jumper på Hard disken for å få den til å virker. Har selv måtte gjort det på minst 2 forskjellige HK. Men på andre så er det bare Plug and Pray.

 

Ståle

Lenke til kommentar
ja... men lurte på en ting, det står at det er SATA ll , har det noe med det å gjøre?  må jo passe osv..

6045511[/snapback]

 

Hva står det på hovedkortet ditt. Står det SATA I på det? Da kan det være at du må sette en jumper på Hard disken for å få den til å virker. Har selv måtte gjort det på minst 2 forskjellige HK. Men på andre så er det bare Plug and Pray.

 

Ståle

6045730[/snapback]

hmmm har dette hk , står ikke no om sata l eller ll :p Kan du se? og hva er en jumper?

Lenke til kommentar

Det skal passe der ja.

Jeg har et HK som bare støtter SATA (1), men med jumpere så tilpasser jeg en SATA 2 hd til å kunne kjøre på mitt hk.

Så du skal bare trenge å sette på en jumper og så skal det funke.

 

Jeg bruker en SATA (1) hd og en SATA 2 hd (begge WD :p) begge funker utmerket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...