Gå til innhold

+ Spell Damage - Hvordan funker det?


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på noe, et kort og sannsynligvis enkelt spørsmål. Virker nok litt noob nå, men eksakt hvordan funker + spell damage? F. Eks. på Firestonen til locks. Jeg _tror_ det er sånn at f.eks. Immolate gjør 50 damage, og du får et item med +10 så gjør det enten 10% mer av basedamage, altså fem, eller ganske enkelt legger til 10 damage, altså 60 totalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den legger til det som står, men det avhenger av casting time. på et spell med 3.5sec cast eller mer vil det bli full skade, mens for eksempel en frostbolt som har 3sec casting time vil bare få 84% av bonusen. 42% for 1.5sec. instant gjelder som 1.5

6040942[/snapback]

 

Og DOTs vil få hele bonusen, fordelt på hvert enkelt tick.

Lenke til kommentar

Jepp.. Spells på 1,5 sek. eller lavere cast time får 1,5/3,5*+dmg i bonus (ca. 42,8%), spells mellom 1,5 og 3,5 sek. cast time får cast time/3,5*+dmg (dvs. 3,5sek spells får full bonus), og spells over 3,5 sek. cast time får også full bonus.

DoTs får full bonus fordelt utover hvert tick som allerede ble nevnt.

 

Nå skal det nevnes at DPSen du får ut av +spelldamage blir den samme uansett cast time, med mindre cast time er lavere enn 1,5 eller høyere enn 3,5.

Så om du har +100 spelldamage, så vil du få ca. 28,5 DPS ekstra på spellcasting uansett cast speed.

 

Edit: og som Carl M. nevnte er det noen unntak - f.eks. frost bolt og mind flay.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Jeg antar at det er original cast time det er snakk om her, så hvis man har redusert casting time gjennom taletns, f. eks. warlocks shadow bolts, så vil ikke det påvirke +spelldmg bonusen?

6041211[/snapback]

Ja, med talents har Shadow Bolt og Frost Bolt 2.5 sekunders casting time, men de får spelldamage bonus som 3 sekunds spells(som de originalt er).

Lenke til kommentar
Jeg antar at det er original cast time det er snakk om her, så hvis man har redusert casting time gjennom taletns, f. eks. warlocks shadow bolts, så vil ikke det påvirke +spelldmg bonusen?

6041211[/snapback]

Ja, med talents har Shadow Bolt og Frost Bolt 2.5 sekunders casting time, men de får spelldamage bonus som 3 sekunds spells(som de originalt er).

6041277[/snapback]

 

Helt sikker? Føler meg litt dum som speccet til 3.0 sec for å få mer bonus nå.

Lenke til kommentar

Jepp, det fungerer på samme måte.

 

For 100% bonus må spellen enten ha NÅ eller opprinnelig ha hatt en cast-time på 3,5 sekunder. Så en spell som har en cast-time på 1,75 sekunder vil bare motta 50% bonus. Unntaket er damage over time-spells, som mottar hele bonusen fordelt over alle ticksene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...