Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ActiveX er små programmer som lastes ned på klientene og kjøres lokalt. PHP kan ikke lage disse, men du kan inkludere og eventuelt kommunisere via sockets, men ut over det har php lite med ActiveX å gjøre.

 

ActiveX lages i VisualBasic/Visual Basic .Net/C++/VC++/C# og kompileres som et ActiveX objekt. Deretter kan man ikke endre selve programsnutten.

Lenke til kommentar
ActiveX er små programmer som lastes ned på klientene og kjøres lokalt. PHP kan ikke lage disse, men du kan inkludere og eventuelt kommunisere via sockets, men ut over det har php lite med ActiveX å gjøre.

 

ActiveX lages i VisualBasic/Visual Basic .Net/C++/VC++/C# og kompileres som et ActiveX objekt. Deretter kan man ikke endre selve programsnutten.

6039403[/snapback]

 

Ehh, alt du sier er rett nok og iofs gammelt nytt, såpass vet jeg om ActiveX. Jeg vet også at det er fra forhatte M$, men det var jo ikke dette jeg spurte om eller lurte på.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kan man bruke ActiveX sammen med PHP, men jeg leste et sted om noen begrensninger og der strekker ikke mine kunskaper til. Noen som kjenner til dette?

6039389[/snapback]

 

det går ikke. ActiveX er en teknoligi som selv Microsoft er på vei bort fra. bruk tiden din på noe mer fornuftig.

Lenke til kommentar
ActiveX er små programmer som lastes ned på klientene og kjøres lokalt. PHP kan ikke lage disse, men du kan inkludere og eventuelt kommunisere via sockets, men ut over det har php lite med ActiveX å gjøre.

 

ActiveX lages i VisualBasic/Visual Basic .Net/C++/VC++/C# og kompileres som et ActiveX objekt. Deretter kan man ikke endre selve programsnutten.

6039403[/snapback]

 

Ehh, alt du sier er rett nok og iofs gammelt nytt, såpass vet jeg om ActiveX. Jeg vet også at det er fra forhatte M$, men det var jo ikke dette jeg spurte om eller lurte på.

6044621[/snapback]

 

Da misforstod eg spørsmålet ditt. Beklager :)

 

Men hva mener du da med å bruke ActiveX sammen med PHP?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kan man bruke ActiveX sammen med PHP, men jeg leste et sted om noen begrensninger og der strekker ikke mine kunskaper til. Noen som kjenner til dette?

6039389[/snapback]

 

det går ikke. ActiveX er en teknoligi som selv Microsoft er på vei bort fra. bruk tiden din på noe mer fornuftig.

6044707[/snapback]

 

Nå har jeg sett små eksempler på det motsatte. Siden du har en annen mening kan du kansje vise til sådann dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Nå har jeg sett små eksempler på det motsatte. Siden du har en annen mening kan du kansje vise til sådann dokumentasjon?

 

du har jo denne artikkelen hos itavisen og denne hos news.com

6060149[/snapback]

 

Nå er jeg ikke veldig opptatt av hva Microsoft planlegger å stoppe, kanskje en gang, muligens....

Sist gang jeg hørte om noe som skulle stoppes var det DDE og NetDDE. Lever fortsatt i XP 10 år etter.

Faktum er at det er skrevet en uhorvelig mengde med ActiveX komponenter og disse brukes til langt mer enn fancy gui for iExplorer. Disse blir ikke borte over natten eller konvertert til noe annet.

 

Som system integrator har jeg ikke den luksusen at jeg alltid kan velge hvilke komponenter som skal brukes og dette prosjektet er altså en av de tilfellene jeg er bundet til å bruke activeX. Jeg kan droppe activeX og miste viktige deler av integrasjonen eller jeg kan finne ut ut hvordan jeg kan bruke ActiveX sammen med PHP. Jeg ble først usikker når du påstår at det ikke går, senere ganske provosert når jeg etter hvert finner masse referanser til at ActiveX, PHP og java-script brukes sammen. Desverre få eksempler og som jeg nevnte innledningsvis leste jeg en artikkel som lett nevnte noen begrensninger. Disse hadde vært greit å kjenne til men finner ikke artikkelen igjen og det var dessuten ganske uklart for meg hva dette innebar.

 

Edit: diverse

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
ActiveX er små programmer som lastes ned på klientene og kjøres lokalt. PHP kan ikke lage disse, men du kan inkludere og eventuelt kommunisere via sockets, men ut over det har php lite med ActiveX å gjøre.

 

ActiveX lages i VisualBasic/Visual Basic .Net/C++/VC++/C# og kompileres som et ActiveX objekt. Deretter kan man ikke endre selve programsnutten.

6039403[/snapback]

 

hei,

 

PHP kan lage flash animasjoner (ActiveX objekt) ved hjelp av Ming

 

Ming functions for Flash

 

Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...