Gå til innhold

Konvertere OpenOffice-dokumenter til MS Office

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn, folkens! :)

Er det noen som vet om et gratisprogram til å konvertere OpenOffice-dokumenter til MS Office-dokumenter? Søkte litt i Google, men fant ikke noe...

Trenger noe som kan ta flere filer i slengen, er så tungvint å åpne alt i OpenOffice for så å lagre en og en fil i et annet format.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OpenOffice lar deg jo lagre i MS Office-formatene jo... Spørs vel om det finnes noe som kan konvertere masse om gangen... Du skulle tenkt på det, og satt doc som standarddokumentformat første gang du benyttet OpenOffice.

Personlig har jeg fortsatt en preferanse overfor MS på Office-produkter..

Skrevet
OpenOffice lar deg jo lagre i MS Office-formatene jo... Spørs vel om det finnes noe som kan konvertere masse om gangen... Du skulle tenkt på det, og satt doc som standarddokumentformat første gang du benyttet OpenOffice.

Personlig har jeg fortsatt en preferanse overfor MS på Office-produkter..

6047967[/snapback]

Vet det går an, men vi bruker OpenOffice på skolen, og jeg bruker MS Office hjemme. Endte opp med en haug med OpenOffice-filer på skolen som jeg kunne tenke meg å få brukt hjemme uten å måtte installere OpenOffice i tillegg til MS. Derfor håpet jeg at det finnes et program som kan konvertere alle filene i slengen.

;)

Skrevet (endret)

det er vel ikke noe pes å installere openoffice hjemme eller? da kan du jo bruke filer du "lager" hjemme mer direkte i programvaren på skolen. Har du lagret i opendocument format eller gamle openoffice (1.xx)? Leste nylig at det finnes en plugin til ms office som lar deg åpne opendocument formaterte filer..

rykende fersk info forresten: http://www.groklaw.net/article.php?story=20060504015438308

Endret av modellmakt
Skrevet

Det meste er nok dessverre i gammelt format...

Jeg kan vel like gjerne installere OpenOffice i alle fall, men hvis noen hadde visst om et program, hadde det vært fint.

;)

Skrevet
Her er det noen instruksjoner som går andre veien (fra M$ til OO.o), men jeg tror kanskje du kan fikse det slik at det funker for deg (fant det bare etter et googlesøk. Har ikke satt meg inn i det selv).
Skrevet

Det er bedre å bruke et format enn å konvertere fram og tilbake og satse på at OOo1.x makter å dechifrere .doc-dokumenter. Med andre ord, installer OOo hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...