Gå til innhold

Musikk: SkyMarshall Arts - Equador 2006


Anbefalte innlegg

Jada :)

Da får nesten jeg bidra med en rykende fersk låt også da, siden vi har fått vår egen forumkategori. Følte for å lage min egen versjon av en gammel klassiker jeg alltid har likt, og siden Sash! alltid har vært en inspirasjon - så valgte jeg låta hans; "Equador".

 

Download >>> SkyMarshall Arts - Equador 2006

 

Jeg har laget alt fra bunnen av i FLStudio 6 XXL Producer Edition, med VST's som Sytrus, Novation V-Station, Absynth 3, DX10, Monomate, Ravity (S) og diverse hjemmelagde sampler. Vokalene recorda jeg i Adobe Audition 1.5 med en latterlig sensitiv dritmikrofon til 100kr fra Elkjøp i mangel på annet for øyeblikket, men redda inn det igjen med å vri litt knotter i Cubase SX3. Annet er det vel ikke å si, får bare håpe dere ikke syntes jeg radbrakk orginalen nå. For jeg blei faktisk fornøyd.

 

Den lille teksten i låta er som følger:

 

This is another little remix,

of one of those great classics.

That everybody loves.

and everybody knows.

 

So listen to my remix.

Of this good old damn classic.

You know I know you know,

That I know that you love.

 

:innocent:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som vil kommentere?  :cry:

6029867[/snapback]

Jeg vil!

 

'Equador' har jo vært max kosesang helt siden 1997. Og jeg synes din versjon var veldig bra. Jeg hadde egentlig forventet litt mer trøkk og take-off, men men...

 

Og det små versene er jo fantastisk morsomme da. Diggbart. :D

 

Jeg kommer til å spille denne i bilen når jeg får meg annlegg. Kos sang. :cool:

Lenke til kommentar

Nå har jo ikke jeg veldig mye erfaring med denne type musikk, men må si den var catchy! Kjenner igjen themet, så må ha hørt dette en eller annen gang som liten. Har du forresten brukt stemmen til den "brrrrr"-lyden i noen av overgangene? Den var utrolig tøff! :!: Ellers føles vokalen litt merkelig som Marley sier, kanskje pga av den ikke helt perfekte engelske uttalen (no offence ;))? Synes det passer bra allikevel, og cred. for god kvalitet på drittmic skal du ha! :)

 

En fengende sang - skal spare den til sola og varmen kommer for fullt!

Lenke til kommentar

Haha takker så mye for feedbacken her. Liker denne låta selv (orginalen altså), så ville bare ha en ny versjon - og moro den i tillegg er min egen. Uansett, min dårlige engelske uttale slår ann spesielt hos de engelske har jeg erfart - så det er ikke egentlig negativt. (selvom det kanskje er det for nordmenn, hehe)

 

@ AnR: "Har du forresten brukt stemmen til den "brrrrr"-lyden i noen av overgangene?" sa du. Mente du om det er MEG som sier "brrrr"? I så tilfelle er svaret nei, er nok bare en voice-sample fra ei pakke jeg har som heter "Samba" av alle ting.

 

:)

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

@ AnR: Neinei, er bare noe jeg har kalt det. Har mekka mappe på mappe med diverse lyder opp igjennom årene. Så har da litt for å si det sånn, men dem er litt sånn "personelig copyrighta" om du skjønner :innocent:

 

@ fox88: Neimen takke bukke neie .... forsia på VG faktisk.

"Mann 25 tatt i 178km/t i 30-sone" eller noe da kanskje :p

Lenke til kommentar
Haha takker så mye for feedbacken her. Liker denne låta selv (orginalen altså), så ville bare ha en ny versjon - og moro den i tillegg er min egen. Uansett, min dårlige engelske uttale slår ann spesielt hos de engelske har jeg erfart - så det er ikke egentlig negativt. (selvom det kanskje er det for nordmenn, hehe)

 

6031850[/snapback]

 

Hvorfor slår det egentlig an? Vet du det?

Lenke til kommentar

Ja fikk usakelig mye feedback fra WoW-communityen på ei låt jeg lagde som het "Outnumbered" som jeg synger utelukkende på engelsk - og da var det ikke veldig få som påpekte at det var tøff dialekt. Meget mulig vi har det for dem. Petter Solberg-dialekt høres ikke like kult ut for oss veit jeg :p

 

Jeg syns for eksempel skotsk er tøft, så det er vel sikkert en sannhet i det.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Ja fikk usakelig mye feedback fra WoW-communityen på ei låt jeg lagde som het "Outnumbered" som jeg synger utelukkende på engelsk - og da var det ikke veldig få som påpekte at det var tøff dialekt. Meget mulig vi har det for dem. Petter Solberg-dialekt høres ikke like kult ut for oss veit jeg :p

 

Jeg syns for eksempel skotsk er tøft, så det er vel sikkert en sannhet i det.

6032221[/snapback]

 

Petter Solberg er jo kongen av norsk-engelsk. :p

 

Men jeg synes det er stilig. Litt uortodoks stemmebruk.

 

 

(Høre på Sash! feat. Whitelabel - Equador 2005 :) )

Lenke til kommentar

Nostalgi :fun:

 

Husker at denne snurret jevnt og trutt på radio da jeg gikk på skolen og hadde hår.

Syns det kunne vært litt mer trøkk og "wohooo!" i miksen, men jeg syns det ble en ganske kul versjon. Bra at du valgte å gjøre noe annet enn å lage en identisk versjon (hvem trenger vel det?), og heller gjorde noe eget utav det.

 

Norsk-Engelsk står det respekt av. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...