Gå til innhold

Hva syntes dere om 7650 testen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe å påpeke, men jeg håper amobil kan ha en løpende test av 7650 aplikasjoner. Med introduksjonen av java2me så åpner jo det en helt nye måte å teste mobiler...lenge ettter at de er blitt lansert. Så en norsk site som tester og anbfaler verktøy/spill for 7650 og lignende mobiler hadde vært gøy!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor personen(e) som har gjennomført denne testen har vært det siste året. Hva mener dere med at 7650 er den beste ( råeste ) mobilen på det norske markedet i dag? En test som sier noe i denne ordlyden burde vel ha et sammenligningsrunnlag med andre mobiler og det er jo helt klart at f.eks t68/t68i er sett helt bort i fra her.

 

Hva er det som er så fantastisk med den kalenderfunksjonen. Har dere noen gang sett kalenderen til t68, jeg bare spør.

 

Og nei, jeg har ikke blitt kjøpt og betalt, eller jobber for SonyEricsson.

Lenke til kommentar

Vi gir den 6 fordi den har har funksjoner som ingen andre telefoner har. Hadde f.eks P800 vært på markedet så ville 7650 antagelig fått "bare" 5 pga dette med batterikapasitet som skal være så mye bedre på P800. Dessuten har P800 mer minne.

 

I skrivende stund er altså 7650 det råeste på markedet, og vi mener da at den fortjener 6`ern!

 

Mvh

Per Christian Gjetrang

Markedsansvarlig Amobil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 10:14, skrev AKIRAx24:

Ikke noe å påpeke, men jeg håper amobil kan ha en løpende test av 7650 aplikasjoner. Med introduksjonen av java2me så åpner jo det en helt nye måte å teste mobiler...lenge ettter at de er blitt lansert. Så en norsk site som tester og anbfaler verktøy/spill for 7650 og lignende mobiler hadde vært gøy!


AKIRA


 

Det var ikke noen dum idé! Skal legge den i bakhodet, og se om vi ikke kan få til en del programtester på lengre sikt. Først og fremst ønsker vi å få en forholdsvis bred markedsdekning på mobiltester, så vil vi etterhvert bevege oss over på andre tester.

Lenke til kommentar

Jeg fatter og begriper fremdeles ikke hvordan dere kan gi 7650 en 6 på terningen. I testen så er de eneste funksjonene jeg kan se nevnt som ikke t68 har er:

 

- Logging av inn/utgående trafikk

- Kanskje litt utbedret E-post støtte

- Favoritter

- Omregning

- Høyttalende funksjon

 

Ok, litt flere funksjoner, men kvalifiserer dette da automatisk til at det er en bedre telefon når det da i tillegg blir nevnt i artikkelen at noen av disse er poengløse?

 

Hva med MMS problemene/manglende funksjonalitet. http://www.itavisen.no/art/1299404.html

 

Dette er ikke engang nevnt pga. at: "Tele2 ikke støtter MMS enda og vi bruker Tele2"

 

I tillegg så blir det nevnt lenger opp i diskujonen her at hvis P800 hadde vært ute så hadde kanskje 7650 vært verdt en 5'er. Tullprat, hvis P800 hadde vært ute i skrivende stund så hadde den overkjørt 7650 og bare resultert i at 6 er en dårligere karakter for P800.

 

Jeg pleier ikke hisse meg opp over artikler, men her ligger det til grunn at det er gjort så dårlig research og bakrunnsarbeide at jeg blir provosert til å skrive som jeg gjør.

 

mvh.

Revenant

Lenke til kommentar

Dette må være den mest subjektive testen jeg _noengang_ har lest! Er dere kjøpt og betalt av Nokia? Se på [Tester] f.eks. Her har dere testet:

 

2 Motorola

1 Ericsson

6 Nokia

 

Det er dobbelt så mange nokia som de andre til sammen! Det jeg reagerte sterkest på var likevel testen av 7650. Hvordan kan dere hoppe bukk over T68i? Den har vært ute omtrent 1 år (da het den T68 riktignok), og er _fortsatt_ udiskuterbart en av de "hotteste" mobilene tilgjengelig. La meg spørre: Har dere noengang brukt en T68? Hvor dum må man være for å ikke forstå menysystemet i den? Ganske dum! _NOEN_ ting man burde tatt i betraktning før man ga 7650 en 6'er er f.eks.:

 

T68 må lades ca. 1 gang pr uke

T68 er (udiskuterbart) mindre og stiligere

T68 har så godt som alt 7650 har, og ikke på noen dårlig måte. T68 kan også f.eks. ha flere e-post adresser.

T68 har en _langt_ bedre MMS fungsjon.

T68 har kodeliste (faktisk ganske anvendelig).

Gode muligheter for kamera.

T68 har også dynamisk minne.

T68 har også bildevisning når noen ringer

Hvis jeg ikke tar helt feil, støtter 7650 ikke EMS, noe T68 gjør.

T68's kalender synkroniseres smertefritt med Outlook

 

Etter min mening er til og med de "gamle" T68/T68i den "absolutt beste telefonen på markedet per i dag" Så bare vent på P800!

 

Til slutt:

Kan noen svare meg på dette? (det burde dere kunne):

 

HVORDAN kan dere si at 7650 er den "den absolutt mest revolusjonerende mobiltelefon-nyheten på mange år"? 7650 er nermest en blåkopi av T68(i). Hva har den som er så revolusjonerende? Flere farger i displayet? At kameraet er innebygd i telefonen, istedet for eksternt, slik som Ericsson valgte? Var da ikke T68 "litt" mer revolusjonerende da den kom? (noe som ikke er mange år siden)...

 

Får lyst til å gråte når jeg leser slike tester. Blir redd, ikke rart Nokia selger mest hvis folk flest er så til de grader blinde for alt annet enn Nokia som tydeligvis personen som utførte denne testen er! :sad:

 

Hvilket mehe utførte denne testen egentlig, står ikke i artikkelen (forståelig i grunn)?

--

Kristian

(tidligere både Nokia og Ericsson eier)

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-10-03 12:37, skrev Revenant:

Jeg fatter og begriper fremdeles ikke hvordan dere kan gi 7650 en 6 på terningen. I testen så er de eneste funksjonene jeg kan se nevnt som ikke t68 har er:


- Logging av inn/utgående trafikk

- Kanskje litt utbedret E-post støtte

- Favoritter

- Omregning

- Høyttalende funksjon


>>Har den ikke kamera/bildemuligheter?. Du må ikke glemme at den har mye større og bedre skjerm og at den har J2ME støtte. En telefon som ikke har J2ME støtte nå vil jeg si er utdatert!


Ok, litt flere funksjoner, men kvalifiserer dette da automatisk til at det er en bedre telefon når det da i tillegg blir nevnt i artikkelen at noen av disse er poengløse?


Hva med MMS problemene/manglende funksjonalitet.


Dette er ikke engang nevnt pga. at: "Tele2 ikke støtter MMS enda og vi bruker Tele2"


>>Som nevnt har vi ikke fått testet det, derfor kan vi heller ikke finne ut om eventuelle svakheter.


I tillegg så blir det nevnt lenger opp i diskujonen her at hvis P800 hadde vært ute så hadde kanskje 7650 vært verdt en 5'er. Tullprat, hvis P800 hadde vært ute i skrivende stund så hadde den overkjørt 7650 og bare resultert i at 6 er en dårligere karakter for P800.


>>P800 kan du egentlig ikke sammenligne med 7650, da den ikke kan brukes med kùn en hånd. Derfor er egentlig P800 en PDA med telefon muligheter og 7650 en telefon med PDA muligheter.


Jeg pleier ikke hisse meg opp over artikler, men her ligger det til grunn at det er gjort så dårlig research og bakrunnsarbeide at jeg blir provosert til å skrive som jeg gjør.


>>Ser ingen grunn til å hisse seg opp heller.


Mvh

Per Christian

- Som skrev artiklen



Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 13:45, skrev Qrt_:

Dette må være den mest subjektive testen jeg _noengang_ har lest! Er dere kjøpt og betalt av Nokia? Se på [Tester] f.eks. Her har dere testet:


>> Jeg har eid t68 ja.


2 Motorola

1 Ericsson

6 Nokia


>> Flere tester kommer, så følg med!


Det er dobbelt så mange nokia som de andre til sammen! Det jeg reagerte sterkest på var likevel testen av 7650. Hvordan kan dere hoppe bukk over T68i? Den har vært ute omtrent 1 år (da het den T68 riktignok), og er _fortsatt_ udiskuterbart en av de "hotteste" mobilene tilgjengelig. La meg spørre: Har dere noengang brukt en T68? Hvor dum må man være for å ikke forstå menysystemet i den? Ganske dum!


>> Hvor står det at vi ikke forstår menyesystemet i t68? Det står at vi syntes det er bra men holder en knapp på nokias.


_NOEN_ ting man burde tatt i betraktning før man ga 7650 en 6'er er f.eks.:


T68 må lades ca. 1 gang pr uke

T68 er (udiskuterbart) mindre og stiligere

T68 har så godt som alt 7650 har, og ikke på noen dårlig måte. T68 kan også f.eks. ha flere e-post adresser.

T68 har en _langt_ bedre MMS fungsjon.

T68 har kodeliste (faktisk ganske anvendelig).

Gode muligheter for kamera.

T68 har også dynamisk minne.

T68 har også bildevisning når noen ringer

Hvis jeg ikke tar helt feil, støtter 7650 ikke EMS, noe T68 gjør.

T68's kalender synkroniseres smertefritt med Outlook


Etter min mening er til og med de "gamle" T68/T68i den "absolutt beste telefonen på markedet per i dag" Så bare vent på P800!


>>Hadde P800 vært på markedet kunne vi ikke gitt 7650 6. Da ville mest sannsynlig P800 fått 6 (Uten at jeg har testet den) og 7650 5.


Til slutt:

Kan noen svare meg på dette? (det burde dere kunne):


HVORDAN kan dere si at 7650 er den "den absolutt mest revolusjonerende mobiltelefon-nyheten på mange år"? 7650 er nermest en blåkopi av T68(i). Hva har den som er så revolusjonerende? Flere farger i displayet? At kameraet er innebygd i telefonen, istedet for eksternt, slik som Ericsson valgte? Var da ikke T68 "litt" mer revolusjonerende da den kom? (noe som ikke er mange år siden)...



>>Fordi den er så komplett som den tross alt er. T68 har mye dårligere skjerm, har ikke de kamera og bildemulighetene som 7650 har( Og det er jo det viktigste med denne telefonen). Men jeg er er enig i at T68 var revolusjonerende når den kom.


Får lyst til å gråte når jeg leser slike tester. Blir redd, ikke rart Nokia selger mest hvis folk flest er så til de grader blinde for alt annet enn Nokia som tydeligvis personen som utførte denne testen er! :sad:


Hvilket mehe utførte denne testen egentlig, står ikke i artikkelen (forståelig i grunn)?


>>Fint om du holder deg sakelig og ikke kaller folk. Det er jeg som har utført testen og det står også i toppen om du hadde tatt deg tid til å lese.


Per Christian

- Som har skrevet testen


 

[ Denne Melding var redigert av: mobilextra på 2002-10-03 14:01 ]

Lenke til kommentar

Kamera og bildemuligheter, jo men det har jo også t68. Riktignok må du kjøpe kamera som ekstrautstyr, men pris på t68+kamer er ca lik 7650 pris.

 

Dere har ikke testet MMS pga at du bruker nå en leverandør som ikke har denne tjenesten klar enda. Tar du ikke noe hensyn til at dette allerede ER testet av noen som har muligheten, og som forøvrig sammeliknet med t68 og fant ut at MMS delen i 7650 ikke holder mål. Man trenger ikke å finne opp hjulet på nytt.

 

Du sier også at P800 ikke kan sammenlignes med 7650. Vær nå litt realistisk. P800 kommer til å være hovedkonkurrenten til 7650 når den kommer og derfor er den det naturlige sammenligningsgrunnlaget. Det kommer du ikke utenom.

 

mvh.

Revenant

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om du har prøvd 7650? Har du ikke prøvd den kommer du til å få en STOR overraskelse.

 

Enig i det at P800 kommer til å bli råere. Men man kan ikke trekke en telefon i dag fordi det kommer en råere i morgen.

 

--

Per Christian

 

[ Denne Melding var redigert av: mobilextra på 2002-10-03 14:10 ]

Lenke til kommentar

Først, beklager "usakelige uttalelser", var noe irritert kan man si.. Leste noe du skrev, som jeg må korrigere deg på:

 

>>P800 kan du egentlig ikke sammenligne med 7650, da den ikke kan brukes med kùn en hånd. Derfor er egentlig P800 en PDA med telefon muligheter og 7650 en telefon med PDA muligheter.

 

Dette er direkte feil! P800 kan brukes med kun en hånd! Den har et 5-veis "hjul" på siden, som har fått mangt et lovord i diverse tester. Dette hjulet skal være svært raskt og enkelt å bruke, og kan etter det jeg forstår benyttes til det meste. Dessuten har P800 et numerisk tastatur som kan betjenes med en hånd på dekselet (men dette er valgfritt og kan taes av). Se f.eks. nåværende utgave av PCPro for en skikkelig test (riktignok av en "betaversjon").

 

OG:

Dersom navnet står øverst, er det dårlig kode ute og går her, for slik ser det ut i Opera (og der _bør_ det fungere, med mindre dere favoriserer MSIE):

 

//Publisert: 03/10-02

//Av

 

Så her var det ikke jeg som ikke "tok meg tid".

 

Skjønner at du ikke tar kraftige reaksjoner (fra flere enn meg) som et hint om at du ikke akkurat presenterte en 1.klasses test. Dere mister tillitt hos folk. Har i allefall mistet min. Jeg prøvde ikke å si at T68 har alle funksjonene som 7650 har, men den er (etter min mening) langt mer imponerende enn 7650, og jeg ville ikke bytta min oppgraderte T68 mot en 7650 om jeg ble tilbytt penger for å bytte! I fare for å virke usakelig igjen; 7650 er _direkte_ stygg og uattraktiv! Og når det gjelder de _viktigste_ fungsjonene er T68 like bra eller bedre! Og det sier litt, for den begynner å få noen måneder på nakken. Java kan sikkert bli interessant i fremtiden, men der er ærlig talt ikke spesielt gode grunner til å ha det enda. Det er selvfølgelig fint at støtten er der på 7650, men det kan neppe kalles en svakhet enda at den ikke finnes på T68.

 

Enig i at man ikke kan trekke en telefon fordi det kommer til å komme en annen som er bedre etter hvert, _men_ man kan/bør trekke for:

 

- Elendig batteri

- Stor og "stygg"

- Problemfylt MMS

- Mangler EMS (som ikke koster en formue å sende)

- For lite minne

 

6 er den beste karakteren som kan gis, hvilken karakter skulle 7650 fått om den ikke hadde alle disse problemene?

--

Kristian

Lenke til kommentar

Quote:

Er dere kjøpt og betalt av Nokia? Se på [Tester] f.eks. Her har dere testet:


2 Motorola

1 Ericsson

6 Nokia


 

Sony Ericsson var det første firmaet jeg ringte til da vi bestemte oss for å begynne å ta inn testprodukter. Har snakket med markedsansvarlig 4-5 ganger den siste måneden, men har enda ikke fått et svar på hvorvidt de kunne tenke seg å låne ut telefoner... :-/

 

Motorola har derimot vært svært behjelpelige og sendt ut testprodukter til oss, og derfor har de fått såpass mye dekning av oss som de har gjort (test av V70 og Accompli 008 er forøvrig på vei). Nokia-testene har derimot stort sett vært basert på telefoner lånt ut av venner og bekjente.

 

Vi kan ikke teste telefoner vi ikke har, som du sikkert forstår. Så det er ikke viljen det står på. Er selv fast Ericsson-bruker, og kunne *gjerne* tenkte meg å teste alt fra A til Å i Sony Ericssons sortiment. Som tidligere nevnt vil vi dog snart teste T65 og T66.

 

Quote:

Har dere noengang brukt en T68? Hvor dum må man være for å ikke forstå menysystemet i den? Ganske dum!


 

FYI: http://www.infosync.no/news/2002/n/2382.html

 

_________________

Øystein W. Høie

Daglig leder, Amobil.no

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-10-03 14:25 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-10-03 14:30 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-10-03 14:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Dersom navnet står øverst, er det dårlig kode ute og går her, for slik ser det ut i Opera (og der _bør_ det fungere, med mindre dere favoriserer MSIE):


//Publisert: 03/10-02

//Av


 

Bruker selv nyeste versjon av Opera (6.05), men har aldri opplevd at navnet på forfatter ikke viser. Det har jeg heller ikke opplevd når vi har testet designet opp mot Netscape 6, Opera 5 og IE 5&6. Opplever du dette problemet på andre nyheter og tester også?

Lenke til kommentar

Quote:


Dersom navnet står øverst, er det dårlig kode ute og går her, for slik ser det ut i Opera (og der _bør_ det fungere, med mindre dere favoriserer MSIE):


//Publisert: 03/10-02

//Av


 

Bruker selv nyeste versjon av Opera (6.05), men har aldri opplevd at navnet på forfatter ikke viser. Det har jeg heller ikke opplevd når vi har testet designet opp mot Netscape 6, Opera 5 og IE 5&6. Opplever du dette problemet på andre nyheter og tester også?

Lenke til kommentar

Har testet en T68i nå, og er ikke særlig imponert. Den er sinnsykt stilig, liten og lett, men den er fremdeles bare en mobil. Fikk ikke inntrykk av at det var en slags mobilrevolusjon på gang..

 

Har ikke prøvd en 7650, men hvis den er så bra som den ser ut som (da tenker jeg masse på OS'et), så nekter jeg å tro at det finnes bedre mobiler på markedet i dag.

 

Kan egentlig T68i og 7650 sammenlignes? t68i er en liten og stilig mobil. 7650 er en liten revolusjon med stor fargeskjerm, og et heftig OS!

 

Jeg har selv en GAMMEL Alcatel One Touch COM, som er en kombinert mobil og PDA. Det er den desidert beste mobilen jeg har prøvd (pga det enkle, greie og gøys OS'et). Men vekten og størrelsen gjør at jeg ikke bruker den lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...