Gå til innhold

Hva syntes dere om 7650 testen


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-03 21:18, skrev GeeZuZz:

Har testet en T68i nå, og er ikke særlig imponert. Den er sinnsykt stilig, liten og lett, men den er fremdeles bare en mobil. Fikk ikke inntrykk av at det var en slags mobilrevolusjon på gang..


Har ikke prøvd en 7650, men hvis den er så bra som den ser ut som (da tenker jeg masse på OS'et), så nekter jeg å tro at det finnes bedre mobiler på markedet i dag.


Kan egentlig T68i og 7650 sammenlignes? t68i er en liten og stilig mobil. 7650 er en liten revolusjon med stor fargeskjerm, og et heftig OS!


Jeg har selv en GAMMEL Alcatel One Touch COM, som er en kombinert mobil og PDA. Det er den desidert beste mobilen jeg har prøvd (pga det enkle, greie og gøys OS'et). Men vekten og størrelsen gjør at jeg ikke bruker den lenger.



 

Joda, jeg syntes da T68 er en god telefon bortsett fra lagggingen i sms-ordboken og litt lagging ellers. Vet ikke om dette er fikset helt i nye software versjoner?

 

Men T68 er jo egentlig bare en vanlig telefon med det meste av tilgjengelig teknologi mens 7650 har noe ingen andre telefoner har (foreløpig).

 

Mvh

Per Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-03 21:18, skrev GeeZuZz:

Har testet en T68i nå, og er ikke særlig imponert. Den er sinnsykt stilig, liten og lett, men den er fremdeles bare en mobil. Fikk ikke inntrykk av at det var en slags mobilrevolusjon på gang..


Har ikke prøvd en 7650, men hvis den er så bra som den ser ut som (da tenker jeg masse på OS'et), så nekter jeg å tro at det finnes bedre mobiler på markedet i dag.


Kan egentlig T68i og 7650 sammenlignes? t68i er en liten og stilig mobil. 7650 er en liten revolusjon med stor fargeskjerm, og et heftig OS!


Jeg har selv en GAMMEL Alcatel One Touch COM, som er en kombinert mobil og PDA. Det er den desidert beste mobilen jeg har prøvd (pga det enkle, greie og gøys OS'et). Men vekten og størrelsen gjør at jeg ikke bruker den lenger.



 

Joda, jeg syntes da T68 er en god telefon bortsett fra lagggingen i sms-ordboken og litt lagging ellers. Vet ikke om dette er fikset helt i nye software versjoner?

 

Men T68 er jo egentlig bare en vanlig telefon med det meste av tilgjengelig teknologi mens 7650 har noe ingen andre telefoner har (foreløpig).

 

Mvh

Per Christian

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hva det er som 7650 har som er så revolusjonerende forhold til t68, og altså jeg har en 6510, så jeg er ikke partisk i noen form. Men jeg selger telefoner.

 

Kameraet på t68 tar bedre bilder enn 7650, skjermen på 7650 er selvfølgelig bedre, t68 har skikkelig mms funksjon , t68 har skikkelig bluetooth, og batteritiden på t68 er jo helt overlegen....størrelsen er jo også noe råere!

Lenke til kommentar

Terningkast 6 er den absolutt beste karakteren, og skal/bør bare gis til perfekte telefoner (finnes de egentlig?).

 

7650 er kanskje en revolusjonerende telefon, men med alle de problemene som er ramset opp ovenfor (særlig batteri, MMS, bluetooth og mangel på EMS) SKAL ikke terningkast 6 være mulig.

Lenke til kommentar

sånn bortsett fra at 7650 ikke støtter handsfree bluetooth (som jeg aldrig ville brukt med så store teite enheter de er..ser jo ut som nasa space control når du har den på)..så vil jeg gjerne høre hva slags problemer folk har med 7650 og bluetooth.

 

Jeg har kjøpt MSI bluetooth tranciverkey USB fra Komplett til 475 kr og bruker den til å

 

1. koble moilen opp mot PC suite

2. Tar backup av mobilen

3. Instalerer java software lasta ned fra nette

4. Synker mobilen mot Lotus Notes jobb kalenderen.

 

er sjefs happy jeg!!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Ser ikke navn på noen tester, virker det som. Har siste versjon av Opera. Vet ikke hva som skal vise det navnet jeg, mulig det kan ha noe med firewall/router og gjøre (men høres egentlig ikke trolig ut det heller).. Litt kjedelig, men til å leve med :smile:

--

Kristian

Lenke til kommentar

Det var da også en bug... :smile:

 

Testers navn står i helt ordinær HTML, så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette skulle skje. Koden er helt normal:

 

<div>

<p>Publisert: 24/09-02<br>

Av <a href="

http://phpadsnew.delta.hardware.no/adclick.php

?n=aab4cd9f">Per Christian Gjetrang </a>

</p>

</div>

 

Andre som har samme problemet?

 

_________________

Øystein W. Høie

Daglig leder, Amobil.no

 

[ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-10-04 17:03 ]

Lenke til kommentar

Blir helt feil å gi den mursteinen terningkast 6, og si at det er "den absolutt beste" telefon på markedet.. Selv om dere ikke har testet f.eks t68i, så vet dere såpass at dette er en telefon som er helt på høyde, sannsynligvis over, 7650. Å da si at dette er den ABSOLUTT beste telefonen viser bare hvor useriøs denne testen er....

Lenke til kommentar

Det å teste en mobiltelefon må nødvendigvis være en smule subjektivt. Om jeg hadde testet 7650 ville det kanskje blitt en dårligere karakter fordi jeg vektlegger andre sider ved telefonen enn Per Christian, dersom du hadde testet telefonen sier du også selv at det ville blitt en annen karakter. Slik fungerer det her i verden, men du kan ikke rakke ned på tester fordi hans kriterer ikke matcher dine.

 

Jeg har truffet folk som omtaler 7650 som den nye dama deres, som forguder den, som aldri vil forlate den. Jeg har truffet folk som mener det er den styggeste og mest klumpete telefonen de har sett. Slik er det. Men jeg stoler såpass på Per Christian sine vurderinger at når han gir telefonen en 6er er det fordi han står for at dette er en 6-er telefon, og ikke fordi dette er en test han har gjort unna i hui og hast.

 

Om du er uenig i totalvurderingen, så står det flere sider med matnyttig informasjon i testen slik at du kan komme frem til om dette er en telefon for deg eller ikke.

 

Quote:

Selv om dere ikke har testet f.eks t68i, så vet dere såpass at dette er en telefon som er helt på høyde, sannsynligvis over, 7650


 

Hvis du ser litt lenger oppe i tråden ser du at Per Christian både har prøvd og eid en T68i.

 

Quote:

Terningkast 6 er den absolutt beste karakteren, og skal/bør bare gis til perfekte telefoner (finnes de egentlig?).


 

I såfall ville det ikke blitt mange 6ere nei. :smile: Slik systemet vårt fungerer, vil vi gi karakteren 6 til 10% av telefonene, karakteren 5 til 15% av telefonene og karakteren 4 til 25% av telefonene. Og motsatt. En 6er er i min mening en telefon som skiller seg meget positivt ut i forhold til konkurransen, og som kan tilby noe ingen andre telefoner kan. Der synes jeg 7650 kvalifiserer. Om det samme går for T68i vil vi bestemme oss for når vi får prøvd den.

 

Just my 5 cents... :smile:

 

Hilsen Øystein

Lenke til kommentar

Fysj og fy. Den tråden her minnet grusomt om den evigvarende AMD-Intel debatten. Masse Ericsson tilhengere som disser en test av en Nokia fordi de syns Ericsson er bedre.

For det første blir det helt feil å sammenligne T68 og 7650. T68 er en helt vanlig telefon med bittelitt utvidet funksjonalitet. 7650 er en telefon med PDA funksjonalitet. Bare det at den kjører Symbian OS gir en liten pekepinne her.

Å sammenligne den med p800 blir jo også bare tull og tøys. Man kan jo ikke sammenligne et produkt som er på markedet med et produkt som enda ikke er blitt sluppet på markedet.

 

Jeg leste nøye gjennom testen og har bare positive tilbakemeldinger å komme med. En veldig bra, saklig og fornuftig formulert test. Bare en ting jeg vil komme med. Jeg syns dere har glemt å nevne den viktigste feilen med telefonen; prisen. Jeg vurderte lenge å anskaffe meg en 7650. Syns den virker sinnsykt bra. Men så kom jeg til å tenke på prisen. Sammenlignet med prisen på f. eks. en ipaq er jo prisen _altfor_ høy. For ca en 1000 lapp mer får man en PDA som 7650 ikke engang kan sammenlignes med.

Men jeg er jo også av den oppfatning av at mobiltelefoner (særlig ericsson) er altfor høyt priset. Sammenlignet med de fleste andre teknologier er mobiltelefoner _veldig_ høyt priset.

 

Dette ble jo litt av en stil. Noe jeg ikke hadde planlagt. Men til slutt må jeg bare si at jeg syns det er utrolig frekt av alle dere som driver og kritiserer amobil.no til de grader. Virker jo som de fleste bare har masse negativ kritikk å komme med. Jeg syns dere gjør en bra jobb. Klart det finnes feil og mangler under oppstarten, men står man på er det fort gjort å komme videre fra slike "barnesykdommer". Og til alle dere som bare har masse edder å galle å spre om siden, i stedet for å komme med konstruktiv kritikk: LAG NOE BEDRE SELV, ELLER HOLD KJEFT.

Lenke til kommentar

Finnes det ikke noen andre tester av 7650'n på nettet da? Slik at man kan sammenligne karakteren, eller konklusjonen mot denne, for å finne ut denne testen va helt feil dømt, eller om den var ok.

Jeg gidder ikke blande meg opp i denne diskusjonen,ingen kommer til å bli enige uansett, smak og behag.

Rams opp noen nettsteder...

Lenke til kommentar

Dette er ved at udvikle sig til et teit tråd der folk som bare har den ene mobil ikke vil akseptere den anden kanskje er bedre..

 

Jeg har og bruker begge telefoner i forbindelse med min jobb (har altså ikke selv kjøpt dem) og jeg mener at 7650'en har et veldig bra og intuitivt menusystem, meget bra skjærm men desværre er stor og tung. Batteritiden er ikke at prale af, men er uanset ikke noget problem for meg. T68i er deilig lett (vekten, ikke bruken), har et irriterende og ulogisk UI og er generelt vanskeligt at bruke.

 

UI-messig har Nokia altid været bra og man kan lure på hvornår de andre lærer af dem. Det der irriterer meg med Nokia er at de er så tilbakeholdende med at lave tripple-band telefoner. Det er det største minus jeg ser med 7650'ern (aktuelt for mit bruk) og derfor må jeg istedet ty til T68i'en på USA turer.

 

Privat har jeg en gammel motorola og det er snart på tide at skifte den ut. Ville ikke overraske meg om jeg kommer til at gå for P800'en når den kommer, men la os nu se. Uanset er jeg 100% enig i at 7650'ern er den absolut råeste mobilen akkurat nå for de som ikke har noe imot at den er tung og bare er dual-band.

 

Jeg forstår ikke hvorfor dere bruker terningkast. Som I selv har sagt, kommer der jo helt sikkert bedre tlf'er på markedet og hva gir man dem? Istedet burde man give dem poeng på en skala uten max-grense - da ville det gå an at sammenligne telefoner der er releaset på forskellig tidspunkt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-06 05:39, skrev tora:

Jeg forstår ikke hvorfor dere bruker terningkast. Som I selv har sagt, kommer der jo helt sikkert bedre tlf'er på markedet og hva gir man dem? Istedet burde man give dem poeng på en skala uten max-grense - da ville det gå an at sammenligne telefoner der er releaset på forskellig tidspunkt.



 

Det er en god idè. Vi driver å diskuterer hvordan vi skal legge opp testene i fremtiden, og skal ha det du sa i bakhode.

Lenke til kommentar

Les itavisens test av 7650 her (litt mer kritisk):

 

http://www.itavisen.no/art/1299652.html

 

Tror forøverig at de fleste som klager over menysystemet til ericsson (spesielt de nyeste modellene) mener som de gjør fordi de er vant til Nokia. Jeg har selv eid Nokia ganske nylig, men skiftet tilbake til Ericsson fordi jeg synes menysystem og fungsjoner på Ericsson holder en langt høyere standard. T68 blir forøverig langt raskere med oppgradering! (gratis på EMTS). Den er likevel noe tregere enn enkelte Nokia modeller, men ikke plagsomt.

--

Kristian

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-07 16:32, skrev Qrt_:

T68 blir forøverig langt raskere med oppgradering! (gratis på EMTS). Den er likevel noe tregere enn enkelte Nokia modeller, men ikke plagsomt.


 

Et lite tips til T68 eiere:

Dersom du har meldinger lagret på SIM kortet, senkes hastigheten betraktelig. Slett disse (både i inbox og outbox), så går alt mye raskere.

Lenke til kommentar

Jeg likte testen av 7650, og det var nettop denne testen som fikk meg til å kjøpe telefonen for 4998,- på Binders. Binders kjører kampanje nå og selger den for 4998,- UTEN abonnement. Veldig bra pris! :smile: Jeg har brukt 7650 i en uke nå, og er STORFORNØYD! Eneste jeg ikke likte ved kjøpet av den, var at jeg blir tvunget til å bytte mobil operatør fra Tele2 (de er billigst!!!!!) til en annen som har MMS...... men problemet er at jeg vet ikke hvilken operatør jeg skal velge! Hjelp?

 

7650 fortjener 6'eren! Man må ikke være så firkanta at man ikke kan gi en så bra mobil en 6'er bare fordi de kommer en enda bedre litt senere... Det er en 6'er mobil!

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 19:16, skrev ThomasWH:

Jeg likte testen av 7650, og det var nettop denne testen som fikk meg til å kjøpe telefonen for 4998,- på Binders. Binders kjører kampanje nå og selger den for 4998,- UTEN abonnement. Veldig bra pris! :smile: Jeg har brukt 7650 i en uke nå, og er STORFORNØYD! Eneste jeg ikke likte ved kjøpet av den, var at jeg blir tvunget til å bytte mobil operatør fra Tele2 (de er billigst!!!!!) til en annen som har MMS...... men problemet er at jeg vet ikke hvilken operatør jeg skal velge! Hjelp?


7650 fortjener 6'eren! Man må ikke være så firkanta at man ikke kan gi en så bra mobil en 6'er bare fordi de kommer en enda bedre litt senere... Det er en 6'er mobil!



 

Fint å få litt medhold=)

 

På meg virker det som om det bare er de som ikke har prøvd telefonen som mener den er dårlig. Og det må de jo være, for hadde de testet den hadde de jo fort funnet ut at 6`ern var begrunnet.

 

Mvh

Per Christian

Lenke til kommentar

Selv om de seks testkategoriene er veiledende, er de ikke definitive bestemmere for sluttkarakteren. Det finnes nok av telefoner som scorer bra på det meste, men på grunn av en drastisk feil innenfor en kategori allikevel gir et elendig totalinntrykk. Og likeså, telefoner som ikke utmerker seg innen noe spesielt felt men alt i alt gir et godt totalinntrykk eller f.eks. gir mye for pengene.

 

Den samme metodikken for total-karakter i tester blir brukt av en rekke andre nettsteder, og jeg støter opp om disse i dette valget. Vi vil dog selvsagt prøve å unngå total-kararakterer som ikke overhodet stemmer overens med del-karakterene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...