Gå til innhold

Kjøpe klokke, hvilken? (6000k)


Anbefalte innlegg

Er i samme jaktterreng, men jeg er usikker...

- Kjøpe noe som ser ålreit ut til rundt tusingen

- Kjøpe noe som er litt over snittet

eller

- Flense verden rundt for å prøve å få tak i en Panerai Radiomir Chrono til å ha resten av livet?

 

Tja, det ser ut til sistnevnte...

Dette skal bli noe å få til, et slags prosjekt :D

http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_lingu..._categoria=4848

Endret av xstian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å sette seg på venteliste hos Nymans Ur i Stockholm xstian ;)

 

Men, for å besvare posten...

Av entry-level swiss, så finner vi f.eks. Certina og Tissot. Absolutt gode ur som kommer til å holde i flere år fremover. Disse får du typisk for rundt 2,5-5k. Ta en kikke på hjemmesidene deres.

Om man velger de rimeligste modellene, er det mulig du også kan kikke på rimelige Longines, Tag Heuer, og Baume & Mercier modeller.

 

Ellers har du jo Seiko og Citizen som er knallsolide ur, men designmessig syns jeg de sveitsiske merkene er mer tiltalende.

Lenke til kommentar
Kanskje endre til "Kjøpe klokke, hvilken? (6000,-)"?

6021205[/snapback]

Stotter den, jeg trodde han hadde seks millioner...

 

 

Stikkordet her er kvantitet, ikke kvalitet. Kjøp en HAUG med billigklokker om du skal til syden i nermeste fremtid, når klokken stopper, kaster man den. :)

6021679[/snapback]

Nei. Nei. Intet annet aa si.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Dersom trådstarter ønsker å bruke 6 000 eller 600 000 på en klokke skal han selvsagt få lov til dette! Jeg fatter fremdeles ikke hvorfor så mange har så sterke meninger om pris på norske diskusjonsfora. La nå folk bruke penger på de det selv ønsker! Har du store problemer med andres forbruk så er man definitivt på helt feil forum nå.

 

Tilbake til diskusjonen. Som andre påpeker faller du litt mellom to prisklasser - litt over de "billige" klokkene og akkurat i underkant av de med bedre urverk. Min anbefaling blir å spare litt til og kanskje kjøpe en til nærmere 10.000 - 12.000 kr. Som nevnt tidligere kan få et mye bedre urverk om du legger på noen få tusenlapper til. Du kan f.eks. få en Omega Seamaster eller en bedre Tag Heuer du virkelig har lyst på. Husk også på at visse modeller stiger i verdi! Om du vil ha et sykt eksempel så kan du se på etterspørselen i markedet etter en Daytona i stål...

 

En klokke sier mye om deg som person og personlighet. Kjøp derfor en klokke du virkelig har lyst på og føler deg komfortabel med (og ikke bare fordi den kostet 5999,- og du hadde akkurat nok penger). Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg vet at forumet kan gjøre folk rare, men det er da måte på!

 

Klokke til 6k, som kun er til for å vise tiden?

 

Selv koster min rundt 3k, men det er Polar's sykkelpro klokke, og har andre funskjoner enn å bare vise tiden.

 

Har man nok penge tenker man ikke klart, det er sikkert!

 

Tenk hva man kan få for 6k da...

 

Kjøp en RÅ mobil istedet!

 

En klokke til 6000 er en bedre investering en en mobil til 2-5K vil jeg si. Da en klokke har mye lengere levetid..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

skal kjøpe meg en klokke nå og har et budsjett på ca. 6k. Har lyst på en stilfull klokke som kan avare lenge og som ikke er populær bare et paaaaaaar år. Noen som har noen ideer? Hva er bra merker? Takk :)

 

bare kjøp en emporio armani type: AR0546. koster bare ca. 2375 kr. og du trenger ikke å skifte batteri. er skikkelig bra klokke. har tenkt å kjøpe dt selv.

post-149010-1199379728_thumb.jpg

Endret av emporioa
Lenke til kommentar
Hmm 6000000,- kroner for en klokke hadde vært litt overkill. Du må lære deg å bruke ''K'' i riktig sammenheng. K betyr tusen. Ergo, du mener nok 6K (som er 6000,-) :)

Du må lære deg fakta før du prøver å eie andre.

 

Forkortningen til kilo, som betyr 1000, er k. Ikke K som du sier.

 

Forkortelsen til temperaturenheten Kelvin er K.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Jeg bestillte meg en klokke til 2500 kr fra amazon.com på torsdags kveld, og den kom med fedex i dag på mandag. Det ser også ut til at den har vært gjennom tollen uten at dette har kostet meg en krone så langt. Amazon er i alle fall seriøse aktører med godt utvalg

lol, du svarte nettopp på en 10 år gammel tråd

Lenke til kommentar

Jeg bestillte meg en klokke til 2500 kr fra amazon.com på torsdags kveld, og den kom med fedex i dag på mandag. Det ser også ut til at den har vært gjennom tollen uten at dette har kostet meg en krone så langt. Amazon er i alle fall seriøse aktører med godt utvalg

Du vil nok mest sannsynlig få en regning i posten om en stund, har alltid fått det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...