Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Garantien ryker vel uansett hva du gjør av mod da. Den "conductive pen" tingen får man vel vekk med isopropanol. Loddinga er jo bare og lodde vekk igjen. Altså ganske umulig å se at man har gjort noe mod, hvis man skal sende kortet tilbake.

 

Ryker garantien hvis man har byttet kjøler på kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Garantien ryker vel uansett hva du gjør av mod da. Den "conductive pen" tingen får man vel vekk med isopropanol. Loddinga er jo bare og lodde vekk igjen. Altså ganske umulig å se at man har gjort noe mod, hvis man skal sende kortet tilbake.

 

Ryker garantien hvis man har byttet kjøler på kortet?

6037466[/snapback]

I utgangspunktet ja, men det er jo ingen som merker det uansett.

 

Jeg har faktisk loddet sammen et kort og sent inn på garanti, uten at det ble oppdaget :innocent:

Men da bør man helst ha en skikkelig "lodderigg" Blyant og sånt går jo ikke an å oppdage, mm. det tar fyr i kontaktpunktene da.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Mitt POV 7900GT klokker til 650 på GPU og 800 på minne. Dette etter voltmod med conduktive paint som vist tidliger i tråden (1,4 voltmod). Vurderer å kjøpe et kort til, gjøre samme mod og kjøre sli :p

6038015[/snapback]

Hva er 3DMark scorene dine da?

Lenke til kommentar
Mitt POV 7900GT klokker til 650 på GPU og 800 på minne. Dette etter voltmod med conduktive paint som vist tidliger i tråden (1,4 voltmod). Vurderer å kjøpe et kort til, gjøre samme mod og kjøre sli :p

6038015[/snapback]

Hva er 3DMark scorene dine da?

6038226[/snapback]

I 3dmark 05 fikk jeg 10939. Har ikke hatt tid å teste de andre....

Lenke til kommentar

Noen som vet hva default minne clock på club3d kortene er? Ifølge netshop er det 1320 Mhz, men i ATI Tool viser det 330 Mhz (altså 660 DDR, gjetter jeg?) på default!! Minnet vil forresten ikke klokke lengre enn 800. Hva er det som foregår her egentlig, har jeg misforstått noe eller sitter jeg med et defekt kort?

Lenke til kommentar
AtiTool rapporterer én fjerdedel av total frekvens. Dvs viser den 330MHz har du 330*4 =1320MHz. :D

6039316[/snapback]

JAJAJA, det er vel ikke så værst det. Ble letta nå, ja. Kan uansett ikke si jeg vil anbefale club3d korta, får ikke kjerna lengre enn ca. 550 før det blir artifacts i ATItools. Må vel fram med loddebolten snart.. :dribble:

Lenke til kommentar
AtiTool rapporterer én fjerdedel av total frekvens. Dvs viser den 330MHz har du 330*4 =1320MHz. :D

6039316[/snapback]

JAJAJA, det er vel ikke så værst det. Ble letta nå, ja. Kan uansett ikke si jeg vil anbefale club3d korta, får ikke kjerna lengre enn ca. 550 før det blir artifacts i ATItools. Må vel fram med loddebolten snart.. :dribble:

6040163[/snapback]

 

Hvor laster man ned ATI tool ?

Lenke til kommentar
AtiTool rapporterer én fjerdedel av total frekvens. Dvs viser den 330MHz har du 330*4 =1320MHz. :D

6039316[/snapback]

JAJAJA, det er vel ikke så værst det. Ble letta nå, ja. Kan uansett ikke si jeg vil anbefale club3d korta, får ikke kjerna lengre enn ca. 550 før det blir artifacts i ATItools. Må vel fram med loddebolten snart.. :dribble:

6040163[/snapback]

 

Hvor laster man ned ATI tool ?

6041052[/snapback]

 

Guru3d.com :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nei vent nå litt.. Om ati tool rapporterer 1/4 så er standard minne clock på 1320 Mhz. Hvorfor sier du da at du har 900 Mhz, Nizzen? Om du mener 1800DDR, må jeg bare spørre: Hvordan i helvete klarte du det? Jeg har nøyaktig samme kort, og jeg får artifacts rundt 1600 eller noe. Med vannkjøling. :no:

 

edit: Nå har jeg ikke vannkjølt selve minnet da, men har noen flotte heatsinks fra Swiftech. Tviler på at det er temperaturen det går på. Kan det være spennings regulatoren?

Endret av odd2k
Lenke til kommentar
er det noe måte å lese seg til en sikker og god vmodding?.. har litt lyst til å gjør det.. men har ikke akkurat kunnskaper nok nå føler jeg :p

6041581[/snapback]

 

jepp.

Skal du bare bruke strømførende blekk er det liten fare i at noe går galt sålenge du maskerer rundt der du skal tegne.

 

Skal du lodde er det vel en fordel at du kan det, og at du har en loddebolt som er liten nok. Ble selv sjokkert når jeg så hvor små komponentene var.

 

Forresten, hvor mye tåler de der sylinderformede komponentene nær spennings ICen? (tror det er kondensatorer). Mine blir så varme at det gjør vondt å ta på dem.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...