Gå til innhold

skjermkort lokter brennt


Major

Anbefalte innlegg

dataen min fungere heilt geit til jeg skal begynne og spille, så når jeg kanskje har spill i 10-15 min så fryser dataen seg, og jeg må restarte dataen!!

får så spillte jeg bf2 uten noe problemer!!

jeg har prøv med gammle spill og de funker/ fryser som de andre

noen som vet hva som er glat??

Endret av fastmajor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tør å tippe på at skjermkortet ditt er for varmt.

Åpne kabinettet ditt og se om viften på skjermkortet er igang. Hvis den er det slå av pcen, ta ut skjermkortet og rens viften for støv. Hvis viften ikke er igang bør du kjøpe deg et nytt skjermkort hvis det er gammelt eller sende det tilbake til din forhandler hvis skjermkortet er av nyere dato.

Endret av stealthy
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Effikan: At det lukter brent når viften slutter å gå trenger vel ikke automatisk å bety at selve kortet er defekt (selv om det er en viss mulighet for det), selv ikke dersom det ikke er selve viften som lukter brent?

 

Det kan vel f.eks. hende det er støvet i kjøleribbene på kjøleren på kortet som lukter svidd i enkelte slike tilfeller, som følge av at kjøleribbene har blitt langt varmere enn de pleier å være. Men man skal vel ha litt flaks i såfall dersom skjermkortprosessoren ikke har tatt skade, siden ribbene trolig må være rimelig varme for at dette skal kunne skje. Men det bør vel være mulig? :hmm:

Endret av Juke
Lenke til kommentar

jeg klarte og spille p[ det i 10/15 min s[ jeg tror det er bare vifta som er gaaend!!

 

jeg bistillte en ny vifte og jeg har montert den naa, men dataen vil ikke starte n[r skjermkorte er i!!!

noen som kan hjelpe meg

takk paa forhaand

Lenke til kommentar

det er vel ikke akurat nytt det er vel 1 halv [rsiden jeg fikk det

ps han som byggde dataen min han flytta til tronhjemm eller noe s[nnt

skjermkorte er et gforce 6600

 

jeg prøvde og starte dataen med skjermkorte var ute og da starta den finnt ssom ingen ting skulle ha skjed:(

Endret av fastmajor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...