Gå til innhold

Rikets tilstand


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-02 22:05, skrev Anders Leipsland:

- de bruker penger de selv som
aksjeselskap
har tjent


 

Du glemmer alle spenna som de hadde før børsnoteringen (du gjør ikke det, ser jeg) og det faktum at de nå forvalter bakkenettet skattebetalerene har betalt for. Som å kjøpe en trailer havre som bukken skal passe på.

 

Quote:


- de bruker penger fra staten, men at de har fått penger derfra er ikke T. Hermansen sin skyld (han som ifølge RT lagde dette "forferdelige" konsernet). Nei, det får politikerne ta på sin kapppe!


 

Eh? Det er nok en del lobbyister som gliser godt, ja. De fleste politikerene i Norge har jeg lite til overs før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-02 22:16, skrev nakor:

Som du sier LarsC det hadde vært så utrolig mye bedere om de kunne ha fått noen andre med nøytral rolle til å kommentere saken. Derfor blir det bare dumt å snakke med en bitteliten arg konkurent som ingen har hørt om, selv om sakene sikkert nok er reelle nok.


 

Den bittelille arge konkurrenten har sørget for fordømt mye, skal jeg si deg.

Takk skal herr Hertz ha.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 22:22, skrev LarsC:


Den bittelille arge konkurrenten har sørget for fordømt mye, skal jeg si deg.

Takk skal herr Hertz ha.


 

Uh.. vi snakker ikke om hva den bittelille arge konkurrenten har sørget for. Sikker helt topp

alle sakene han har fått belyst.

Uansett RT hjelper ikke stakkaren med et så elendig

og dårlig reportasje. Direkte useriøst at tv2.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 20:59, skrev Pluto:

Ble småkvalm, irritert og litt forbanna av å se dette.


 

Ok, det skjønner jeg godt.

 

Quote:


Ikke mye lille meg kan gjøre, bortsett fra at jeg har valgt NGT på bredbånd, Netcom på mobil og sagt opp ISDN abonnementet mitt fra Telenor...


 

Hehe.... da er vi to.

MEN: visste du at NGT er et datterselskap av Telenor?

 

Til alle NGT-fans: Fortvil ikke! Jeg har INGENTING imot NGT, bortsett fra det faktumet at de er sprunget ut av mor Telenors kjærlige armer....

 

:wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 22:28, skrev nakor:

Uh.. vi snakker ikke om hva den bittelille arge konkurrenten har sørget for. Sikker helt topp alle sakene han har fått belyst.


 

Nei. Men tråder warper. Her gjorde den det.

 

Quote:


Uansett RT hjelper ikke stakkaren med et så elendig og dårlig reportasje. Direkte useriøst at tv2.


 

Nja. Vetle Lid Larsen var nok ikke beste mannen til akkurat dette programmet, selv om det han hadde å jobbe med ikke akkurat var bunnsolid.

 

Men TV2 må nok frikjennes. Det er Dokument2-gjengen som skal ha pes.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 23:59, skrev Yassir_6856:

ingen her som har høyrt om teletopia??


trudde dette var eit "opplyst" forum..


eit søk på itavisen.no gir 40 (!!) treff på teletopia..


 

Eh. Jo. Du må lese.

Og det er litt for mye forlangt å søke etter alt mellom himmel og jord som man ikke har hørt om, IMO.

 

Men for all del, alle burde være kjent med RTFM og "Google er din venn".

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 00:04, skrev LarsC:

Quote:


Den 2002-10-02 23:59, skrev Yassir_6856:

ingen her som har høyrt om teletopia??


trudde dette var eit "opplyst" forum..


eit søk på itavisen.no gir 40 (!!) treff på teletopia..


 

Eh. Jo. Du må lese.

Og det er litt for mye forlangt å søke etter alt mellom himmel og jord som man ikke har hørt om, IMO.

 

Men for all del, alle burde være kjent med RTFM og "Google er din venn".

 

poenget mitt var at teletopia har vore ein gjengangar på itavisen dei siste 2 årene, ikkje at eg kan å søke :wink:

 

tenkte at folket her fekk med seg nyhetene...

Lenke til kommentar

Nei, jeg hadde også håpet på at TV2 hadde gravd fram noen virkelige godbiter med denne reportasjen. Det eneste som bar denne saken var jo VL. Larsen selv!

 

Det er jo ikke annet en artig å sitte og høre ham fortelle: "...med en bedriftskultur som har tatt det verste fra to politiske retninger..." he-he. :smile:

 

Nei, nei sier jeg. Gjør leksa på nytt TV2!!! Lag ett program som er mindre morsomt og mer engasjerende!

 

 

Edit: Spelling....

 

[ Denne Melding var redigert av: Vice på 2002-10-03 00:29 ]

Lenke til kommentar

Typisk Gerhard Helskog & Co å komme med en såpass svak men "liksom dramatisk" dokumentar. Kommer aldri til å glemme kommentaren rundt Gerd Lie Valla (LO-lederen), måte på å drite seg ut har man sjelden sett... dumt at det ikke ble tatt opp skikkelig da det skjedde.

 

Hva gjelder Telenor er det nok noe snusk der som i alle selskaper. Det kan også være til en viss grad at prisene kanskje har vært noe høye i tidligere tider i forhold til reallønn. Men måten ting legges frem her blir for teit... disse folkene vet ikke hva de driver med... måte på tabloid.. må le..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 00:12, skrev Yassir_6856:


poenget mitt var at teletopia har vore ein gjengangar på itavisen dei siste 2 årene, ikkje at eg kan å søke :wink:



 

Poenget mitt var at Teletopia er et lite selskap leda av en arg liten fyr som på ingen måte er objektiv og langt i fra interesant. Hvem bryr seg om hva en enkelt person mener?

 

Eneste RT klarte å få ut av Teletopia-intervjuet var at jeg tenkte hvilken seriøs bedriftsleder står og jamrer som en stakkars forbruker gjør på TV2 Hjelper deg?

 

Tanken om at Teletopia bruker for mye krefer på å kjempe mot Telenor og for lite på å gjøre jobben sin streifa meg også ja.

Lenke til kommentar

Helt enig, dette var et elendig program. Han la så opp til å rakka ned på telenor, det ble bare tåpelig!

 

"wow, her er kunsten faktisk så integrert at man ikke ser den.."

 

Når han fikk den parkeringsavgiften nevnte han og utdypet flere ganger at dette var parkeringsavgift fra telenor. og avsluttet det hele med: "ja sånn har TELENOR blitt".

 

Nei, dette var et tåpelig og ikke minst usakelig program. Bedre lykke neste gang TV2.

 

Jeg er positiv til telenor og ikke minst til Hermansen som har gjort en god jobb!

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes programmet var uproffesjonelt laget.

 

Selvfølgelig har telenor gjort mye rart, som å forsøke å hindre konkuranse, men de er vel ikke værre enn andre. Problemet er at staten fortsatt har så stor eierandel at feks pålegg fra Post og teletilsynet bare kan ignoreres. Statens regler er det bare staten som kan bryte lovlig :grin:

 

Jeg tror det er viktig med en debatt om hva slags selskap telenor skal være i framtiden. Skal det være et selskap som (1) bare tenker profitt, eller skal det (2) være et stats-subsidiert selskap som bygger ut tjenester i hele landet, selv der det ikke lønner seg. Det siste vil være god distriktspolitikk, men ikke lønnsomt for telenor. Alle skjønner at det ikke er lønnsomt å legge ny linje til Tante Olga ytterst på Senja.

 

Selv er jeg for alternativ 1, men her må staten bestemme seg, for det er faktisk staten som bestemmer over telenor.

 

Når det gjelder det sinnsyke overskuddet (10 mrd)alle klager(!) over, så blir det glemt at disse pengene kom fra et salg, og er ikke et normalt overskudd. Dessuten må de hente inn kroner for å finansiere videre utbygging av tjenester. Husk at Telenor(staten) har hatt store utgifter med utbygging av GSM nett, og henter inn noe av dette gjennom store overskudd nå. Dette vil igjen finansiere UMTS, og sånn fortsetter det. Den effektiviseringen som skjer i Telenor i dag, er sunt for selskapet, og øker konkuranseevnen på sikt.

 

 

Min mening.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-03 13:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...