Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Saab 9000 2.0i 16v `87


Anbefalte innlegg

Dette er en showcase/worklog om bilen min.. Den ble kjøpt inn for en måned siden, og jeg er blitt veldig glad i den. Eller henne, hun heter "Saabina" :love:

 

Info:

 

Årsmodel - 1987

Km-Stand - 417 000 <- Såvidt innkjørt :p

Motor - 2.0i 16v 136 hk

Girkasse - 5 Trinns manuelkasse

Hjuldrift - Feilhjulstrekk. (FWD)

 

Utstyr:

 

4x El vinduer

Elektrisk takluke

Sentrallås

Elektriske speil

Oppvarmede speil

Oppvarmede seter

Kjørecomputer

Aircondition

Servo

 

Bilder:

 

post-66803-1146254549_thumb.jpg <- Gamle eiern sier adjø, et tårevått farvel. (Kompis av meg)

post-66803-1146254581_thumb.jpg <- Fra siden, er litt rust som må takes, men det tar vi med tiden.

post-66803-1146254714_thumb.jpg <- Shake that ass!

post-66803-1146254760_thumb.jpg <- Litt interiør

 

Vel, det var info om bilen, så kommer det som må gjøres med den.

 

Jeg har greid å ødelagt girkassen, og har gått til innkjøp av delebil. Så de 2 siste dagene har jeg skrudd for å hente over masse deler.

 

Det jeg skal hente fra delebilen:

 

Grill

Lykter

Blinklys

Framfanger

Frontleppe

Åpner til bagasjeluka

Vingen bake

Noen interiørdetaljer.

 

Så skal jeg også skru ut diverse ting slik som: Dynamo, starter, baklykter osv. Kan være kjekt og ha.

 

Bilder av skruinga kommer, har ikke hatt tid til å tatt noen bilder.

 

Første prioritet er vel å få den i kjørbar stand, det smerter meg å se at hun står utenfor der, så trist, uten front, uten noe. Hadde hun hatt øyner (lykt), så hadde tårene (spylervæske) trillet. :(

 

Uansett. Kosebilen min skal på veien, så framgang følger :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nok en Saab :) 

 

Dette gleder et Saab hjerte og 9000 er en fin bil, jeg har flere venner som kjører 9000 ;)

 

Er medlem i Saab Turbo klubben jeg da, og da får man mange kjekke venner du kan jo sjekke ut siden vår. (fint forum der også)

 

http://www.saabturboclub.net/forum/index.php

 

Lykke til med bilen, jeg skal følge med :thumbup:

6006618[/snapback]

 

Er medlem der. :p Fikk medlemspapirene i dag faktisk :D

 

Kremt: Det var, uhm ER enda en luksusbil :p Dronning Sonja kjøpte btw den første som kom til norge :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel. Det har seg slik at jeg har noen sinnsykt fine sommerfelger. De er så nydelige at jeg får tårer i øynene av å se på de.

 

De felgene er nemlig AKKURAT DE SAMME SOM VINTERFELGENE! :mad:

 

Med andre ord, jeg hadde ikke så mye og se fram til :p

 

Men når jeg en gang i fremtiden får penger, så skal jeg vurdere saken.

Lenke til kommentar
Men bilen er jo den samme uansett hvilke felger som står på :)

6201843[/snapback]

 

Men Fader så mye et sett med felger kan gjøre for utseende på en bil!

 

Tøff Saab, lykke til! har lenge lengtet etter en frisk 9000 å stelle med :love:

 

 

 

Edit: Leif

Endret av Folcom
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nytt å nytt.. Har fått kobla anlegg i tingen.. Stikkord: Focal, MA-Audio, Cadence, JBL, Ground Zero og Sony. Orker ikke skrive mer om det, mesteparten er på vei i posten, noe er kobla opp.

 

Men det har oppstått problemer. Startern er gått til helvette, så bilen er "død". Jeg har starter, som jeg plukka fra delebilen. Men delebilen er en 86, min er 87. Vil startern passe?

 

Og btw, er det noen her som har bytta starter på en Saab 9000? Det er jo FAEN så trangt i det motorrommet. Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal komme til.. :o

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ganske så tilfeldig egentlig. Jeg trengte bil. fort. Hadde vraka min gamle med slegge og øks :p

 

Så fant en kompis ut at han skulle selge bilen sin, så jeg tok meg en prøvetur. Veldig god å kjøre, masse utstyr og en generelt behagelig bil. Stor og romslig er den og. Eneste minuset med SAAB er at det er FWD og at girkassene ikke tåler juling. Ser ikke så værst ut heller.. Og jeg elsker interiøret <3

Lenke til kommentar

Hold kjeft på deg din kjetterske hund! Minn meg faen ikke på slike ulykksalige hendelser.

 

Ok, la nå bestefar fortelle hvordan han mistet skiltene midt i beste rånetid.

 

Jeg var å kjørte i sentrum, alt var bare bra. Parkerer utfor gatekjøkkenet og prater med noen smårips. Så på andre siden av torget ser jeg en stor gul vegvesen bil. Hvor da ståle poengterer at dette ser skummelt ut. Så når jeg har planer om å forlate stedet, så kommer de kjørende foran meg, går ut av bilen sin, og meddeler at bilen er avskiltningsbegjært og nå tar vi skiltene dine! Svinet skulle klippe i skruene mine, men det fikk han IKKE lov til. Tar de 1500 for å gjøre det, skal de faen meg få lov å skru de av.

 

Bilen har vært avskiltnigsbegjært siden i mai grunnet manglende eukontroll. De tok skiltene to dager før jeg skulle på kontroll. Bilen ble da ikke godkjent 2 dager senere grunnet et saftig oljelekkasje fra tetteringen på veiva og bra bunnpanna. Så nå har jeg fått bilen til en bekjent som skal jobbe litt svart for meg.

 

Om alt går som det skal, så har jeg skilter på fredag.

 

1500 spenn til staten! Så forbanna surt!

Lenke til kommentar

Ja vi vet vel alle at staten liker å ta seg godt betalt for alt, spesielt der de faktisk egentlig ikke gjør noe bortsett fra å være noe små svin i samfundet...

hehe å det gjør jo ekstra godt å betale masse penger til staten når vi vet at de virkelig trenger pengene... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...