Gå til innhold

Factions; førsteinntrykk etter 1 time


Anbefalte innlegg

Har nå spilt Factions i litt over en time, og mens jeg venter på at flere brett lastes inn (kjører den nedlastbare klienten), kan jeg like godt fortelle litt om spillet.

 

Registrerte inn keyen min, som jeg fikk når jeg forhåndsbestilte hos CDON, og registrerte den på samme konto som det originale GW. Fikk sa hele 2 extra character slots (dette bær være en utrolig dårlig vits, NCSoft, fordi jeg har senere lest meg til at du får fire dersom du ikke gjør dette, men at du da ikke kan dra til det nye kontinentet med de ascende characterene dine. Dette trekker kraftig ned.

 

Greit nok, lager en ny monk, og sendes av gårde inn i spillets gang, i håp om en god opplevelse. Det hele begynner med en utrolig irriterende tutorial, hvorfor i huleste må jeg lære å krype når jeg allerede har sprintet 240 timer i det originale spillet? Dette håper jeg de fjerner, og det snart.

 

Men men, greit nok, spiller videre, men får liksom aldri den gode GW følelsen. Jeg føler liksom at spillet gir den samme gode følelsen som GW, både når det gjelder historie og omgivelser. Grafikken er god, men føler liksom at omgivelsene er litt for tomme.

 

Tar med meg tre henchmen, for å spille videre. Noen sletter, strødd med non-aggroing level 1 og 2 monster, før jeg må opp i fjellene for å komme til neste område. Her blir jeg bokstavelig talt massakrert av monster, flere grupper på alt fra level fem til syv, og jeg er oppe i 60% dp før jeg rekker å si WTF... nå har jeg riktignok ikke rørt GW siden september, men her har noe gått galt, med noen syke imba ranger-motstandere, og hadde det ikke vært for at jeg håper at jeg snart får den gode GW følelsen, hadde jeg avinstallert spillet før jeg hadde sagt kake... men men, mulig slikt er vanlig de første dagene/ukene rundt releasen, og håper som sagt at spillet tar seg opp, men førsteinntrykket mitt er ikke positivt. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Voldsomt mye sutring

Det var da fælt, da.

 

Personlig mener jeg at 1 time spilling ikke gir noe spesielt grunnlag for å uttale seg i hverken negativ eller positiv retning. 1 time er kanskje akkurat nok til å finne ut hvilke skills du faktisk har og hva de gjør.

 

1) Character slots: Dette kunne du vitterlig sjekket opp på forhånd. Så dette må du nesten bare ta på din egen kappe. Og utifra det du sier her, så har du tidligere spillt 240 timer i Tyria? Det tilsvarer hva, 1 character? Da har du jo en god del slots å gå på! Ser ikke helt problemet. Det er bare to nye professions, og da trenger man strengt tatt ikke fler enn 2 nye slots. Da ofrer jeg heller 2 slots på å få mine eksisterende chars over til Cantha.

 

2) Tutorial: Factions ER ikke bare en expansion. Det er et standalone spill også. Forventer du at de skal kode TO versjoner. Ett for nybegynnere og ett for de som har spillt Guild Wars fra før? Det gjør ikke jeg.

 

Det virker desuten som du kanskje kunne trengt litt tutorial om du klarer å pådra deg 60% DP der borte.. :thumbup:

 

Jeg hadde litt over 12 timer ingame i går, med min nye Rt/Mo - hun er nå lvl 15, så det begynner å komme seg. Inntrykket er positivt, og vi har fått ledd litt av tutorialen. Snart kan hun forlate øya, og det er da det virkelige eventyret begynner!

 

Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Voldsomt mye sutring

Det var da fælt, da.

 

Personlig mener jeg at 1 time spilling ikke gir noe spesielt grunnlag for å uttale seg i hverken negativ eller positiv retning. 1 time er kanskje akkurat nok til å finne ut hvilke skills du faktisk har og hva de gjør.

 

1) Character slots: Dette kunne du vitterlig sjekket opp på forhånd. Så dette må du nesten bare ta på din egen kappe. Og utifra det du sier her, så har du tidligere spillt 240 timer i Tyria? Det tilsvarer hva, 1 character? Da har du jo en god del slots å gå på! Ser ikke helt problemet. Det er bare to nye professions, og da trenger man strengt tatt ikke fler enn 2 nye slots. Da ofrer jeg heller 2 slots på å få mine eksisterende chars over til Cantha.

 

2) Tutorial: Factions ER ikke bare en expansion. Det er et standalone spill også. Forventer du at de skal kode TO versjoner. Ett for nybegynnere og ett for de som har spillt Guild Wars fra før? Det gjør ikke jeg.

 

Det virker desuten som du kanskje kunne trengt litt tutorial om du klarer å pådra deg 60% DP der borte.. :thumbup:

 

Jeg hadde litt over 12 timer ingame i går, med min nye Rt/Mo - hun er nå lvl 15, så det begynner å komme seg. Inntrykket er positivt, og vi har fått ledd litt av tutorialen. Snart kan hun forlate øya, og det er da det virkelige eventyret begynner!

 

Jeg gleder meg!

6002366[/snapback]

Nettopp derfor jeg skrev "førsteinnntrykk", ikke en komplett anmeldelse.

 

1. Character slots: 2 ekstra slots er ikke mye nei, på det gamle hadde jeg en main character, en pre-searing, en pvp, og en alt, og skulle gjerne hatt flere. 2 nye er hva, en main og ein pvp? Ikke mye mulighet for å teste ut de nye klassene.

 

2. Når de allerede har fått med seg at jeg har det originale, er det da ikke verre enn en valgboks om man vil spille tutroialen eller ikke, det er hva, 3 linjer ekstra kode? Jeg forventer ikke to versjoner, men tre linjer kode må de da vitterlig få seg til å skrive, men dette regner jeg med at de finner ut av når de får flere tilbakemeldinger.

 

3. Hehe, som sagt er det 6 mnd siden jeg spilte GW, men kom ikke her og ikke si at jeg vet hvordan man skal spille, jeg vet hvilken rekkefølge mobs skal tas, at store grupper ikke skal aggroes, men når healing spellsene mine ikke har sjans pga at lavnivåmotstanderene ganker meg raskere enn jeg får heale, da blir jeg frustrert, jeg har møtt mindre motstand i crystal desert og GvG enn startområdet i factions :thumbup:

 

Men, du har rett, og jeg vil komme med en anmeldelse når jeg faktisk har spilt spillet lenger enn en time, men jeg har da vitterlig aldri påstått at jeg vet hvordan spillet egentlig er. Dette er bare ett par irriterende momenter jeg plukket opp tidlig, og for all del, ikke la mine ord hindre dere fra å spille spillet.

Lenke til kommentar
Kanskje den butikken har en annen leverandør som fikk spillet inn 28 april :hmm: Det er bare den svenske som roter litt :thumbdown:

6019909[/snapback]

 

Er ikke svenskene som roter.. De sendte det videre så snart de fikk eksemplarene.

 

Anet ville ikke ha sniking av salg, så dem sendte alt ut så de såvidt skulle rekke utslippsdatoen... Det står på sia dems.. så vi burde gi skylden på Anet :)

 

 

 

EDIT:

Det går forresten rykter om at vi kanskje skal ha mulighet til å KJØPE flere character slots.

Endret av jebus2
Lenke til kommentar

jeg fikk i alle fall høre om at det var svenskene,men samma det :thumbup:

 

EDIT:

Det går forresten rykter om at vi kanskje skal ha mulighet til å KJØPE flere character slots.

 

 

Det er sant det du sier: Announced on the Official Guild Wars website, new character slots will cost users £5.99 (€8.99), and will be made available in the summer. With additional character slots you will be able to add a new character to your account, with full access to all of the content your current character enjoys.

 

 

Det blir bra ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...