Gå til innhold

Radeon X1900 GT testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AA er noe som alltid vil være mer krevende for en GPU enn ikke AA. Det ligger i den grunnleggende virkemåten for AA.

ATi har gjordt det med Xenos (Xbox360) med eget lynrask eDRAM for framebufferet med nok båndbredde (256GB/s) for å alltid oppnå 8 pixler per klokke med 4xMSAA.

Det er også en mulighet å få nærmest gratis MSAA med en TBD rendering teknikk (om noen husker tilbake til PowerVR's Kyro).

Lenke til kommentar
ATi har gjordt det med Xenos (Xbox360) med eget lynrask eDRAM for framebufferet med nok båndbredde (256GB/s) for å alltid oppnå 8 pixler per klokke med 4xMSAA.

Det er også en mulighet å få nærmest gratis MSAA med en TBD rendering teknikk (om noen husker tilbake til PowerVR's Kyro).

6000122[/snapback]

 

Ja, var noe slikt jeg tenkte på. Hadde vært ypperlig med masse flott AA uten å måtte bekymre seg for lidende ytelse p.g.a det.

Har ikke sett Kyro i aksjon, desverre.

Lenke til kommentar

Håper x1900GT blir priset omtrent likt med 7900GT, da kan vi med litt flaks og weekend tilbud få kort under 2k/dural under 4k!!.

 

Jeg må erlig innrømme at jeg syntes temporal AA er noe dritt, hadde et x800xt kort og når fpsen hoppet over og under grensen for temporal AA blei det en del tearing i bildet. Har også et gammel Kyro 4000 kort, det var ganske genial ytelsesboost fra inntegrert 8MiB voodoo 3.

 

Men, Etter som jeg har forstått det så er ATi bedre når man setter på masse ekstrea efekter, mens NV har mest rå kraft. når vi da kommer til det punktet at vi må skru ned kravene, er det ikke da best og skru ned AA til 2 og kjøre samme oppløsnig på LCDen (omtrent alle vil ha LCD når dette blir et stor problem).

Lenke til kommentar
TBDR kan bruke defered shading som ikke vil shade det som ikke vil være synlig.

6051249[/snapback]

 

Så det har kommet teknikker for pixel/vertex shading med Tile Based Rendering?

Hvilken funksjon er dette isåfall? Må det tagges? Det er emrkelig at ingen har kommet med løsninger med disse funksjonene hvis det er mulig. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...