Gå til innhold

Absinthe - farlig eller ikke?


Anbefalte innlegg

Jeg var i Ungarn for ikke så alt for lenge siden, og prøvde denne sagnomsuste drikken. Det var en høyst interessant opplevelse, men i ettertid har jeg fått høre mange syke ting om det, bla at det inholder div narkotiske stoffer, at en kan bli gal av det og at det ødelegger nervesystemet. Er dette sant? Kan noen gi meg litt fakta om Absinthe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absinth av den gode gamle sorten inneholdt en del suspekte stoffer, og det er også derfor den ble ulovlig i mange land i en del år. Den absinthen du nå får kjøpt på polet er an annen type enn den som ble lagd før, nå uten disse stoffene så den er helt trygg. Den er ganske sterk men veldig god om du tilbereder den riktig.

Lenke til kommentar

Synes du? Jeg syntest ikke det var så værst jeg, det smakte lakris.

 

Men jeg ble på en måte så oppmerksom på alt mulig. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg satt i sikkert en halv time og såg på skygger på veggen. Jeg skal ha sagt mye rart også, bla om ett stort blått lys. Jeg vet fremdeles ikke om jeg hallusinerte, eller om det var fordi jeg var så full.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

er vel noen som inneholder malurt enda, den som gjør diverse. Skal ikke gå inn på det, siden jeg ikke er helt sikker. Fikk ingen virkning når jeg prøvde absinthe fra barcelona, 70% så var sterkt nok :)

 

Skjekk også http://www.absinth.nu/ , men husk at alt over 60(eller var det 70%) regnes som narkotika på tollen. OBS OBS

 

Forresten: Skjekk den ut

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Bestekompissen min drakk absinthe på 18års dagen til dama mi. Han stod der og var helt normal og plutselig deisa han i bakken. Jeg hadde heldigvis bedt en venn av meg som jobber i brannvesenet her som begynte gjennopplivning. Vi fikk han til slutt til å puste igjen og fikk ambulanse på stedet. Han Ble behandlet for overdose av narkotiske stoffer og legen trodde han hadde tatt kokain! (just for the record: han er helt klean når det kommer til narkostoffer!)

 

Så absinthe skal man ikke kødde med!

Lenke til kommentar
Bestekompissen min drakk absinthe på 18års dagen til dama mi. Han stod der og var helt normal og plutselig deisa han i bakken. Jeg hadde heldigvis bedt en venn av meg som jobber i brannvesenet her som begynte gjennopplivning. Vi fikk han til slutt til å puste igjen og fikk ambulanse på stedet. Han Ble behandlet for overdose av narkotiske stoffer og legen trodde han hadde tatt kokain! (just for the record: han er helt klean når det kommer til narkostoffer!)

 

Da tror jeg rett og slett at kompisen din ikke tålte sterk sprit.

Nå var det vel strengt tatt malurten som ble puttet i absinthen før, som var skummel. Absinthe i seg selv er ikke farlig.

Før i tiden puttet man mye rart oppi, og det var ikke helt bra.

Absinthen man får kjøpt i dag er ikke noe mer enn et veldig sterkt brennvin.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Han tåler vanligvis bra med sterk sprit. Har vært mye i russland og har alltid med noe "godt i sekken" når jeg kommer hjem. Så at han ikke tålte det fordi den er sterk, stemmer nok ikke.

Denne absinthen er brygget i spania og er av den "gode gamle" typen. Han har drukket den før og han fortalte at på et tidspunkt så han dverger...

Lenke til kommentar
er vel noen som inneholder malurt enda, den som gjør diverse. Skal ikke gå inn på det, siden jeg ikke er helt sikker. Fikk ingen virkning når jeg prøvde absinthe fra barcelona, 70% så var sterkt nok :)

 

Skjekk også http://www.absinth.nu/ , men husk at alt over 60(eller var det 70%) regnes som narkotika på tollen. OBS OBS

 

Forresten: Skjekk den ut

5994581[/snapback]

 

Absinthen som selges her i landet inneholder malurt for smakens skyld, men virkestoffene er fjernet. Og det er vel kun i Tsjekkia man får absinth med skumle ting i enda tror jeg.

Lenke til kommentar
er vel noen som inneholder malurt enda, den som gjør diverse. Skal ikke gå inn på det, siden jeg ikke er helt sikker. Fikk ingen virkning når jeg prøvde absinthe fra barcelona, 70% så var sterkt nok :)

 

Skjekk også http://www.absinth.nu/ , men husk at alt over 60(eller var det 70%) regnes som narkotika på tollen. OBS OBS

 

Forresten: Skjekk den ut

5994581[/snapback]

 

Absinthen som selges her i landet inneholder malurt for smakens skyld, men virkestoffene er fjernet. Og det er vel kun i Tsjekkia man får absinth med skumle ting i enda tror jeg.

6003409[/snapback]

*leste feil* Endret av kverna
Lenke til kommentar

Har drukket absint selv (i utlandet). Personlig husker jeg det som en postiv opplevelse, men når jeg hører hva andre har fortalt fra den kvelden er det ikke spesielt positivt. :D

 

Kan ikke gi noe anbefaling annet enn hvis du ikke er sikker på deg selv og ikke vet om du ikke kommer til å skade noen eller gjøre noe annet dumt, så lar du være. Jeg hadde ingen formening om det, men er generelt en veldig rolig person uansett hvor påvirket jeg er av alkohol etc...

Likevel klarte jeg å bli kastet ut fra en klubb...till mitt forsvar kan jeg si at jeg ikke ante at jeg drakk absinth.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...