Gå til innhold

TES: Level up spørsmål=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et problem videre i spillet hvis jeg får 3+ i speed 2+ i willpower og 2+ i agility hver gang jeg levler opp? er dark elf med selvlagd klasse og er født under the thief. Major skills er Marksmanship, restoration, Sneak, Acrobatics, Destruction, Security og light armor. Er dette dårlige major skills siden jeg nesten ikke levler minor skills.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir bedre i Major/Minor skills når man gjør ting som har med det å gjøre. F.eks når man bruker sverd mye blir man bedre i blade. Og når man sneaker mye blir man bedre i sneak. Speed, Willpover og Agility har ikke noe med Major/Minor skillene å gjøre. Det er ikke slik at man kan ta mer på sneak når man går opp level. For grunnen til at man går opp lvl er at man har blitt så så mye bedre i Major skillene sine.

Kanskje litt fårlig formulert men... håper du skjønner.

Skrevet

Jeg antar at du vet hvordan skillsystemet fungerer, (hvis ikke så ta gjerne en titt på min sticky), men bare lurer på om du har gjort noen uheldig valg og får svi for det senere i spillet.

Mitt enkle svar er i grunnen nei. Skillsammenstningen påvirker hvor fort du når toppen, men det er i grunnen ikke noe mål i seg selv. Kos deg med den character'en du har. Jeg er selv "bare" på level 22 etter utallige timers spilling, og det går treigt oppover synes jeg. Men jeg har rundet main quest, FG, MG og en bråte med sidequests og hatt det gøy hele tiden, og det er jo et enbrukerspill dette, så så lenge det jeg holder på med er passe utfordrende bryr jeg meg lite om levelling...

Hvis du allikevel er bekymret for at du ikke øker minor skills, så begynn å bruk dem. Jeg har en dark elf archer, men har bevisst brukt mye sverd for å øke skillen på det, og løp (snarere luntet) en stund rundt med ebony og daedric cuirass for å bedre heavy armor.

Geir :)

Skrevet

Takk skal du ha. Da bare koser jeg meg med spillet og bryr meg ikke om hvor mye jeg levler. Det er ikke sånn at man kan bli ganka heller her da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...