Gå til innhold

Intelligent liv i verdensrommet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp!

Den fungerer slik at når skjermbeskytteren kobler seg inn, så begynner maskinen din å søke gjennom radiosignaler fra verdensrommet. Signalene blir tatt ned fra radioteleskopet i Areciebo. Viderere sendt til universitetet i California (Berkeley), deretter blir signalene analysert av tusenvis av småmaskiner over hele verden, og så blir resultatene sendt tilbake til Berkeley. (Tror det er slik det fungerer). Det står også grundig forklart på

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 00:41, skrev macklett:

jeg skulle likt at folk gjennomgikk programkoden grundig. For meg høres dette ut som et fakeprogram, som beskrivelse gis for å dekke over funksjon som spyware....


 

SETI@home er nok et seriøst opplegg. Det finnes jo liknende programmer som bruker ledig prosessorkraft til å finne en medisin mot kreft og løse matematiske problemer.

 

Det spørs vel om ikke prestasjonene innen distribuert databehandling er større enn de astronomiske.

 

LeD

Lenke til kommentar

Den 2002-10-01 21:57, skrev Daedalus:

Finnes det intelligent liv i verdensrommet?

 

Er det noe spørsmål engang?Selfølgelig finnes det intelligent liv der ute. Tror man noe annet så er man ganske arrogant, arrogant nok til å tro at vi er de eneste intelligente jævlene i det uendelige universet.

Lenke til kommentar

det er mulig Seti er seriøse. Det vet jeg ingenting om. Men oppfordrer likevel brukerne om å være forsiktig med hva som de har og tilsynelatende "idler" i bakgrunnen.

 

På nyhetsgrupper florerer det rykter om et "fight canser program" som er en bløff- men det har ingenting med denne organisasjonen, som virker seriøs..

Lenke til kommentar

asad skrev (2002-10-02 01:05):

Quote:


Den 2002-10-01 21:57, skrev Daedalus:

Finnes det intelligent liv i verdensrommet?


Er det noe spørsmål engang?Selfølgelig finnes det intelligent liv der ute. Tror man noe annet så er man ganske arrogant, arrogant nok til å tro at vi er de eneste intelligente jævlene i det uendelige universet.



Har ikke tro på at det finnes liv i verdensrommet. Men det vil tiden vise om eg har feil, Men per dags dato så tror eg ikke det nei.
Lenke til kommentar

SETI Instituttet har eksistert siden 1984. Og du kan lese mer om dem på:

http://www.seti.org/general/seti-his.html

 

Skjermspareren/programmet som kalles SETI @ home har vært tilgjengelig fra Berkley Universitetets internettsider siden Mai 1999. Og så lenge du bruker den offisielle versjonen som du finner til nedlasting på deres egen site( http://setiathome.ssl.berkeley.edu/ ) så skal der ikke være noe Spyware, Virus eller Trojanere i det. Det har tidligere vært noen "smarte" versjoner ute som hadde noen "Tweaks" som liksom skulle gi en ytelsesøkning, men som virkelig inneholdt Trojanere/Spyware. Men jeg tror de stort sett er borte fra Internett nå.

 

Selv tviler jeg sterkt på at de vil finne noen slags _intelligent_ livsformer med SETI, med mindre den intelligente livsformen _vil_ bli funnet av mennesker da. :roll:

Lenke til kommentar

Om det finnes liv i universet ?

Jorden ligger vel i universet.

Hvorfor skulle det ikke finnes liv noe annet sted enn akkurat her ?

 

Seti og UD er seriøse, ikke noe tull med de.

Jeg bruker begge deler selv, og har gjort det i lang tid.

 

Vær med, det er mye å utforske.

Til nå har UD og SETI analysert data som tilsvarer veldig mange år på en enkelt kraftig maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...