Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Eg installerte nylig 4 GB minne på min XPS M1710 og forskjellen frå 1 GB var enorm, men eg vil ha endå meir ut av PC-en min. Eg har berre Geforce Go 7900 gs og lurer på om det er best å bytte dette i eit bedre grafikkort, eller om det då er bedre å flashe det gamle?

Endret av da9mt
Lenke til kommentar

Jeg ringt til Schenker halv time etter de hadde tatt pakken ut av lastebilen for å spøre om jeg kunne hente den.

 

Flaks at jeg greide å komme hjem uten å krasj, fordi jeg var gira på å åpne pakken...

 

Jeg har nesten brukt maskinen i 2 år nå, elsker den enda... og jeg drar den nesten hver dag på skolen, det er litt pess.

 

Mange sier Mac er fint, selv om de er stygge, men denne maskinen definerer vakkerhet på en måte ingen andre greier :p

Lenke til kommentar

har skumma igjennom førsteposten, men fikk ikke svar på problemet mitt.

 

har en xms 1710 her som jeg skal formatere. men problemet er at jeg får blåskjerm under lastinga av filene til formateringa (føre du velger partisjon og alt det der). en kamerat mente at jeg trengte drivere dersom s-ata kontrolleren sto i en bestemt modus. noen tanker om dette?

 

så da tenkte jeg at recovery var en fin ting, men nå finner jeg jaggu ikke ut hvordan jeg skal opprette recovery plater heller. recovery er jo å foretrekke, så dersom noen vet hvordan jeg fisker (:p) dette så blir jeg glad.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har store problemer med min XPS M1710. Eg har formatert den nokon gonger no, men nå ser det ut som det er slutt. Sist eg formaterte den dukket det opp store svarte firkanter under formateringen. Når eg var ferdig og skulle starte Windows XP ble skjermen fullt av prikker i tilfeldige farger, når eg endelig fekk startet opp maskina hendte det at skjermen berre sluttet å virke og ble svart. Eg har kjørt Dell Diagnostics Tools og den passere alle tester bortsett fra Memory Video testene. Alle desse testene feiler den på, og akkurat nå står eg heilt blank.

Veit noen kva som kan vere galt?

Lenke til kommentar
Er det å formatere maskina kvalifisert som "noe spesielt"?

Tja, i forhold til hva da? Du skal ikke greie å ødelegge noe hardware

vha. reformatering. Jeg har reformatert og reinstallert maskinen min

ett titalls ganger, og synes på ingen måte det var spesielt.

Byttingen av cpu'en i den samme maskinen var hakket værre ;)

Lenke til kommentar
hva er den letteste måten og komme til cpu viften?? min xps er blitt ganske varm i det siste og regner nesten med at den er full av støv.

Noen tips???

Den har ingen vifte på CPU'en, men en kjøleribbe som er dratt ut til venstre sidevifte.

Tar du viftene noen runder med støvsugern, bør det egentlig holde. Hvis du har greid å få støv inn på selve kjøleribba, så må du kanskje skru opp dekselet og tastaturet.

Det er en komplisert jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...