Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Tatt i perspektiv alt det jeg har sett fra Conroe nå, så har AMD et skikkelig problem. Er ikke umulig at de har et s oppe i ermet men for og være helt erlig tviler jeg på det.

5995253[/snapback]

 

Tror ikke AMD har noe å svare med før K8L ser dagens lys, og det er vel ikke før om ett års tid.

5995472[/snapback]

 

Mest sannsynelig ja.

 

AMD skal visst begynne og bruke Germanium, dette vil nokk gi et ytelse boost. Men vi kommer ikke til og se disse chipene før 2007.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97548

 

AM2 kan egentlig bare legge seg i stabilt sideleie med en gang.

 

Enda mer snadder fra XS

God compare, Fx57,Conroe,4400+.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97609

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda mer snadder fra XS

God compare, Fx57,Conroe,4400+.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97609

5996731[/snapback]

 

Endelig en "test" som sammenlikner appelsiner mot appelsiner, og ikke bare tester som favoriserer L2 Cashen til Conroe.

 

"Intel Conroe is showing an increase in performance over AMD X2/DC Opteron CPUs in the range of 12 to 40% with an average increase of ~23%."

 

Dette er en X2 4400+ @2.6 GHz vs Conroe [email protected] GHz .

 

Intel påstod at Conroe var ca20% raskere enn AMD X2, og selv om mange stilte spørsmålstegn ved benchmarken publisert av Anadtech, synes jeg dette begynner å "smake fugl" :yes:

 

Nå er jo ikke 20% allverdens i praktisk bruk, og til AMDs forsvar ligger det en generasjon utvikling samt 65nm vs 90nm produksjonsprosess i mellom disse to prosessorene.

 

Jeg er litt overrasket over at ikke flere trekker frem PRISFORSKJELLEN mellom Conroe og AMD. Tradisjonelt har vi entusiaster valgt det som gir størst ytelses/krone forhold og dette har tippet i AMDs retning helt siden K6. En 315$ E6600 klokket til 3 GHz vil gi en pen ytelsesøkning i de fleste systemer.

 

Selv om vi begynner å ane konturene av Conroes potensial ved disse ES som er testet på XtremeSystem, vet vi ennå lite om overklokkingsegenskapene. De ES som det er publisert data på, har så lav multiplier, at hovedkortet stopper før prosessoren begrenser videre overklokk. Roadmap'et til Intel viser at de kommer til å lansere en Conroe værsting på 3.3GHz som burde antyde at Intel har mer spillerom til å øke klokkefrekvensen enn AMD har med sin produksjonsprosess.

 

Vi går en spennende høst i møte!

Lenke til kommentar
eg har nettopp for ein månad sidan kjøpt heilt ny pc. Pentium D930 og I975X.

Lurer på om det er vits å selge desse å kjøpe conroe....... men det blir litt for tideleg med oppgradering...

jaja

5998752[/snapback]

 

hvis du kjøper den Conroen til 2,67GHz vil du få en skikkelig ytelsesøkning.

Lenke til kommentar
eg har nettopp for ein månad sidan kjøpt heilt ny pc. Pentium D930 og I975X.

Lurer på om det er vits å selge desse å kjøpe conroe....... men det blir litt for tideleg med oppgradering...

jaja

5998752[/snapback]

 

hvis du kjøper den Conroen til 2,67GHz vil du få en skikkelig ytelsesøkning.

5998813[/snapback]

 

Conroe vil være en skikkelig ytelsesøkning ja, men pga endringer i spinneingsregulering etc (se nyhet på forsida til hardware.no / post 1 i denne tråden), må du nesten 100% sikkert også kjøpe ett nytt hovedkort.

Lenke til kommentar

det jeg lurer på er om det er smart å vente litt før man kjøper, med både tanke på pris og videre utvikling. det siste har jeg ingen peil på om pleier å skje, og det med pris... jaja, man biter jo alltid i det sure eplet når man kjøper en maskin, det vil alltid komme noe som er berdre og billigere... men om man kan spare 1000kr på HK og CPU på 3 uker, så er det jo noe å tenke på... men om 3 uker er kanskje alle lagerene revet bort... ikke vet jeg, noen andre som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
det jeg lurer på er om det er smart å vente litt før man kjøper, med både tanke på pris og videre utvikling. det siste har jeg ingen peil på om pleier å skje, og det med pris... jaja, man biter jo alltid i det sure eplet når man kjøper en maskin, det vil alltid komme noe som er berdre og billigere... men om man kan spare 1000kr på HK og CPU på 3 uker, så er det jo noe å tenke på... men om 3 uker er kanskje alle lagerene revet bort... ikke vet jeg, noen andre som har noen tanker om dette?

5999619[/snapback]

 

du har rett i det med prisen. kjøpte maskina mi den 11. mars, og når eg setter opp same lista på PSdata, så blir det ei pris forskjell omtrent på 3000 kr... og eg kjøpte maskina for 16000kr. Så det er best å vente litt...

Lenke til kommentar
det jeg lurer på er om det er smart å vente litt før man kjøper, med både tanke på pris og videre utvikling. det siste har jeg ingen peil på om pleier å skje, og det med pris... jaja, man biter jo alltid i det sure eplet når man kjøper en maskin, det vil alltid komme noe som er berdre og billigere... men om man kan spare 1000kr på HK og CPU på 3 uker, så er det jo noe å tenke på... men om 3 uker er kanskje alle lagerene revet bort... ikke vet jeg, noen andre som har noen tanker om dette?

5999619[/snapback]

 

du har rett i det med prisen. kjøpte maskina mi den 11. mars, og når eg setter opp same lista på PSdata, så blir det ei pris forskjell omtrent på 3000 kr... og eg kjøpte maskina for 16000kr. Så det er best å vente litt...

5999848[/snapback]

 

kommer nok til å gjøre det jeg også, den blir lansert i july, venter nok til august eller september. Da blir det conroe og Nvidia G80

Lenke til kommentar
(( jeg følger ikke særlig med på grafikk-verdnen, men støtter G80 DX10 i HW? hvis den gjør det må jeg nesten vente på det også, skal ha meg alt nytt..)

6000026[/snapback]

 

Du får ikke utnytta DX10 egenskapene til G80 før Vista kommer (januar neste år eller senere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...