Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis dem selger en 2,8GHz Conroe til en overkommelig pris til høsten er det godt mulig jeg velger det.

6069274[/snapback]

2,8 GHz kommer ikke. Det må i så fall bli 2,67 eller 2,93 GHz.

6070772[/snapback]

 

my bad, tenkte på 2,93. men 2,67'en skal sikkert også holde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?t=98919&page=9

 

Coolaler ligger nå likt med verdensrekorden i superpi 1m med en 2.13ghz @ 3.18ghz med luftkjøling og standard vcore. 10 minutter til så har vi en ny rekord tenker jeg!

 

Den "forrige" rekorden var en LN2 kjølt Yonah @ 3.75 ghz.

6074046[/snapback]

 

:w00t:

Sjekk også "bad score" 3DMark01 52k@StockVCOre..

Sitat fra "Charlie":

You guys want to know something SHOCKING??

 

This new line of processors is no big deal for Intel. These CPU's are the replacements for the 9XX series, lol... that means that EVERY freekin' DELL $699 with a Conroe will pull 20s superPi times default, lol...

 

Just wait til Intel releases the BIG dogs.

 

Has AMD just become irrelevant?

 

Fry's Electronics in 6 mos. will have a E6500/ECS Mobo combo for $229 lol!!!

Lenke til kommentar

Vil vel ikke gå så langt som å si at AMD har blitt irrelevant. Ingen vinner noe på at AMD går dukken. Tross alt er det nok AMDs modeller som har tvunget Intel til å endre strategi.

 

Legg også merketil at "Coolaler" på XS.org forumet overklokker FSB med over 50%. Med en 8x cpu. Tenk hva resultatet blir med en 10x eller en ulåst XE versjon :dribble:

 

Lurer på hva slags ram jeg skal kjøpe. Mushkinene som ble testet her på hw.no ser veldig bra ut da...

Lenke til kommentar
Når folk tilsynelatende bruker SuperPi som viktigste mål på ytelse... :nei:

6075363[/snapback]

 

Neiiiiii........... hvis du hadde fulgt med litt så har han testet med det meste som er. Det er tester av alt mulig rart hvis du bare ser igjennom forumet der.

Hvis det er ytelsen du tviler på, så kan jeg bare roe deg ned her og nå. Den yter like bra i alle testene hittil.

Lenke til kommentar
Neiiiiii........... hvis du hadde fulgt med litt så har han testet med det meste som er. Det er tester av alt mulig rart hvis du bare ser igjennom forumet der.

Hvis det er ytelsen du tviler på, så kan jeg bare roe deg ned her og nå. Den yter like bra i alle testene hittil.

6075481[/snapback]

Ja, jeg tviler ikke på at det er testet mye forskjellig.

 

Som jeg har forstått så har Conroe et større forsprang enn gjennomsnittet i SuperPi, men det er ikke derfor jeg reagerer. SuperPi er bare så meningsløst. Det sier lite om ytelse i andre ting, og det er heller ikke et bra valg om en faktisk er interessert i å regne ut mange desimaler i Pi.

Lenke til kommentar

SuperPi er like meningsløst som å gå 10000 meter på skøyter, for å ende opp på samme plassen...

 

Det er en fin test for å ta verdensrekorden. So what om den er ubrukelig eller ikke. Spiller ingen trille. Folk kan da vel få lov til å henge seg opp i hva de vil.

 

Kommer også mye nytt på hovedkort fronten med revisjoner av kort i øst og vest. Albatron har et interesant kort med 2x 24pin kontakter.

 

Fint for de som ikke har 2kW psu :) og ønsker å kjøre overklokket SLi/CF.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Neiiiiii........... hvis du hadde fulgt med litt så har han testet med det meste som er. Det er tester av alt mulig rart hvis du bare ser igjennom forumet der.

Hvis det er ytelsen du tviler på, så kan jeg bare roe deg ned her og nå. Den yter like bra i alle testene hittil.

6075481[/snapback]

Ja, jeg tviler ikke på at det er testet mye forskjellig.

 

Som jeg har forstått så har Conroe et større forsprang enn gjennomsnittet i SuperPi, men det er ikke derfor jeg reagerer. SuperPi er bare så meningsløst. Det sier lite om ytelse i andre ting, og det er heller ikke et bra valg om en faktisk er interessert i å regne ut mange desimaler i Pi.

6075695[/snapback]

 

Ser ut til at "hjernevaskingen" til en viss moderator (og aktiv/kunnskapsrik bruker) virker.. :)

Men jeg må nok en gang minne om at slike innlegg (det du kommer med her "EasyRider") er å anse som "threadcrapping"..

Har du ikke noe annet å bidra med i en samletråd om Conroe.. er det nok bedre å la være å poste.. mener jeg.

"Bucketofcack" sier det bra... med en allegori til biler/ytelser..

0-100 sier noe om hva en bil/motor er god for... selv om dette ikke relaterer seg mye til "normal" bruk.

Og SuperPi er (fremdeles) "defacto" benchmark for mange som er interessert i å klokke.

La det være med det..

Og ja.. Conroe/Merom/Yonah yter uforholdsmessig bra i akkurat den "benchen", men er ikke "helt borte" i annen bruk/benchmarks.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg ble litt misforstått. Jeg tror Conroe blir veldig bra, stor sjanse for at jeg kjøper en selv.

 

Super Pi har vært og er fortsatt en dårlig "standard benchmark". Super Pi viser ikke spesifikk ytelse i noe som folk faktisk bruker, og er heller ikke laget for å være en god test på generell ytelse. Super Pi er både snever og kunstig som test, og kan trygt ses helt bort fra ved valg av CPU.

 

SuperPi er like meningsløst som å gå 10000 meter på skøyter, for å ende opp på samme plassen...

 

Det er en fin test for å ta verdensrekorden. So what om den er ubrukelig eller ikke. Spiller ingen trille. Folk kan da vel få lov til å henge seg opp i hva de vil.

Skøyter er en høyst effektiv måte å bevege seg på jevn is. Super Pi blir mer som å springe med sko på skøytebanen.

 

Det kan jo være artig å ha en verdensrekord, samme hva det er, men noen ting blir med rette mer anerkjent enn andre.

Lenke til kommentar

Noen som har svar på når ASRock kortet kommer til Norge? Etter at jeg ikke greide å få liv i min gamle Dell igjen ser det ut som om at jeg må kjøpe nytt(har vært litt på kanten når det gjelder det, men nå ser det ut til at jeg må)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...