Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For budsjettløse "tullinger", som jeg mistenker at det er flere av her på forumet :cool:, kan dette være et alternativ:

 

Conroe 2.4Ghz / 1066fsb / 4mb L2 - 750$

 

EDIT:

Tror jeg ditcher planene om å kjøpe en Pentium D 805 og heller sparer til en Dual Core Conroe. Håper det kommer mATX hovedkort ut til sommeren som støtter Conroe.

 

Moreover, ASRock is also rumored to be introducing a Conroe-friendly mainboard on ATI Radeon Xpress 200 chipset. The second revision of this ASRock 775Twins-HDTV mainboard will support Conroe. Note that the Radeon X300 graphics core integrated into the mainboard chipset supports DirectX 9.0 and Pixel Shader 2.0 and can use up to 128MB of system memory for its needs. The PCI Express x16 slot laid out on this mainboard will also allow you to use a discrete graphics accelerator. It is remarkable that ASRock 775Twins-HDTV supports DDR2-533/667 memory as well as DDR 266/333/400 SDRAM. In the first case two DIMM slots can accommodate up to 4GB of RAM, and in the second case the other two DIMM slots allow installing up to 2GB of RAM. Intel’s own chipsets do not allow combining Conroe processors with DDR-I memory, and the solution from ASRock helps upgrade the memory subsystem gradually.

 

i975X Based Mainboards Acquire Conroe Support.

 

ASRock 775Twins-HDTV er mATX!

 

EDIT 2:

 

Legger til link til 775Twins-HDTV R2.0

Og plutselig blei Conroe, om mulig, enda mer aktuelt som oppgradering. Billig hovedkort, integrert skjermkort og takler "gammel" DDR1 ram. Nydelig!

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar
EDIT:
Tror jeg ditcher planene om å kjøpe en Pentium D 805 og heller sparer til en Dual Core Conroe. Håper det kommer mATX hovedkort ut til sommeren som støtter Conroe.

 

Moreover, ASRock is also rumored to be introducing a Conroe-friendly mainboard on ATI Radeon Xpress 200 chipset. The second revision of this ASRock 775Twins-HDTV mainboard will support Conroe. Note that the Radeon X300 graphics core integrated into the mainboard chipset supports DirectX 9.0 and Pixel Shader 2.0 and can use up to 128MB of system memory for its needs. The PCI Express x16 slot laid out on this mainboard will also allow you to use a discrete graphics accelerator. It is remarkable that ASRock 775Twins-HDTV supports DDR2-533/667 memory as well as DDR 266/333/400 SDRAM. In the first case two DIMM slots can accommodate up to 4GB of RAM, and in the second case the other two DIMM slots allow installing up to 2GB of RAM. Intel’s own chipsets do not allow combining Conroe processors with DDR-I memory, and the solution from ASRock helps upgrade the memory subsystem gradually.

 

i975X Based Mainboards Acquire Conroe Support.

 

ASRock 775Twins-HDTV er mATX!

 

EDIT 2:

 

Legger til link til 775Twins-HDTV R2.0

Og plutselig blei Conroe, om mulig, enda mer aktuelt som oppgradering. Billig hovedkort, integrert skjermkort og takler "gammel" DDR1 ram. Nydelig!

6038156[/snapback]

 

:dribble: Det hovedkortet er et must buy. Og MPX har det inne.

 

EDIT: Det ser ut som om det er modellen under. Ja, ja, men billig er det uansett.

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar
For budsjettløse "tullinger", som jeg mistenker at det er flere av her på forumet  :cool:, kan dette være et alternativ:

 

Conroe 2.4Ghz / 1066fsb / 4mb L2 - 750$

 

EDIT:

Tror jeg ditcher planene om å kjøpe en Pentium D 805 og heller sparer til en Dual Core Conroe. Håper det kommer mATX hovedkort ut til sommeren som støtter Conroe.

 

Moreover, ASRock is also rumored to be introducing a Conroe-friendly mainboard on ATI Radeon Xpress 200 chipset. The second revision of this ASRock 775Twins-HDTV mainboard will support Conroe. Note that the Radeon X300 graphics core integrated into the mainboard chipset supports DirectX 9.0 and Pixel Shader 2.0 and can use up to 128MB of system memory for its needs. The PCI Express x16 slot laid out on this mainboard will also allow you to use a discrete graphics accelerator. It is remarkable that ASRock 775Twins-HDTV supports DDR2-533/667 memory as well as DDR 266/333/400 SDRAM. In the first case two DIMM slots can accommodate up to 4GB of RAM, and in the second case the other two DIMM slots allow installing up to 2GB of RAM. Intel’s own chipsets do not allow combining Conroe processors with DDR-I memory, and the solution from ASRock helps upgrade the memory subsystem gradually.

 

i975X Based Mainboards Acquire Conroe Support.

 

ASRock 775Twins-HDTV er mATX!

 

EDIT 2:

 

Legger til link til 775Twins-HDTV R2.0

Og plutselig blei Conroe, om mulig, enda mer aktuelt som oppgradering. Billig hovedkort, integrert skjermkort og takler "gammel" DDR1 ram. Nydelig!

6038156[/snapback]

 

Wow! Dette moboet ser ikke dumt ut i det heletatt!

Lenke til kommentar
Det hovedkortet er et must buy.

Jeg mener det grenser til blasfemi å kjøpe et HK til en CPU produsert av Intel, som ikke er utstyrt med chipset produsert av Intel. :cool:

 

Litt OT: Jeg klarer ikke helt å vente på Conroe, så jeg har bestilt meg et Asus N4L-VM DH og T2300 å leke med frem til sensommeren. Håper BIOS er bedre utstyrt enn gårsdagens Aopen testkort.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det hovedkortet er et must buy.

Jeg mener det grenser til blasfemi å kjøpe et HK til en CPU produsert av Intel, som ikke er utstyrt med chipset produsert av Intel. :cool:

 

Litt OT: Jeg klarer ikke helt å vente på Conroe, så jeg har bestilt meg et Asus N4L-VM DH og T2300 å leke med frem til sensommeren. Håper BIOS er bedre utstyrt enn gårsdagens Aopen testkort.

6044895[/snapback]

 

 

Uffda! Utålmodig du også.. :)

Vet ikke om du har fått med deg med at "guru" Shamino var hverken fornøyd med Bios eller klokke-egenskaper for dette kortet (Link). Prisen er jo likevel meget bra i forhold til det som ser ut til å bli vanlig for tilsvarende kort (godt over 2k). :thumbdown:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Vet ikke om du har fått med deg med at "guru" Shamino var hverken fornøyd med Bios eller klokke-egenskaper for dette kortet

Nei(:takker :thumbup: ), har ikke lest den, skal på forelesning nå, så jeg skal lese når jeg kommer hjem. Det kom en ny BIOS i forrige uke, håper den kan rette opp noe.

Lenke til kommentar
Jeg mener det grenser til blasfemi å kjøpe et HK til en CPU produsert av Intel, som ikke er utstyrt med chipset produsert av Intel. :cool:

6044895[/snapback]

Mulig det er blasfemi, men du betaler monopolpris til intel for deres chipset..

6045664[/snapback]

 

Og?

 

Man betaler monopol pris på mye som blir laget av samme produsent... Posche motor i en Mercedes?

Endret av WildEye
Lenke til kommentar

Og?

Da betaler du langt mere enn hva som strengt tatt er nødvendig. Når Intel kommer med hovedkort med Conroe støtte, kommer de nok til å ligge langt over 1000 kroner. ASRock-kortet får du for under halvparten uten at det yter så forferdelig mye dårligere. 5-10 FPS i tap grunnet hovedkort henter man fort inn igjen ved å legge pengan i et godt skjermkort istedet.

Lenke til kommentar
Disse er meningen å lansere i Juli 3 kvartal i år:

E6300, en 1,86Ghz Single Core med 2Mb L2 cache og 1066Mhz FSB. TDP 65W?

E6400, en 2,13Ghz Dual Core(?) med 2Mb(?) L2 cache og 1066Mhz FSB. TDP 65W

E6600, en 2,40Ghz Dual Core med 4Mb L2 cache og 1066MHz FSB. TDP 65W

E6700, en 2,67Ghz Dual Core med 4Mb L2 cache og 1066Mhz FSB. TDP 65W

 

syns det er rart hva dem har gjort med klokkefrekvensene.

1,86 , 2,13 , 2,40 , 2,67.

hvorfor ikke gjøre slik dem og AMD har gjort til nå. 1,8GHz , 2GHz, 2,2GHz, 2,4GHz, 2,6GHz, 2,8Ghz osv?

 

hva er logikken bak akkurat de klokkefrekvensene?

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Gleder meg til juli!

 

 

Blir nok EE her i gården ser det ut til :) News teamet til XS.org posta at EE kommer først... vet ikke helt hva som er riktig lengre jeg, men det lover godt :)

 

Trenger veldig bra ram for å fsb klokke EE varianten tror jeg. Da kommer unlocked multiplier veldig godt med. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...