Gå til innhold

Hva er egentlig grensa for utenlands handel nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fremdeles 200 ved kjøp og 1000 for mottak av gaver fra privatpersoner.

Og med dagens regjering er vel sjansen for at den blir satt opp, liten...

Dagens regjering har faktisk vært mye mer positive til å endre denne grensen enn den forrige var.

5986571[/snapback]

 

Men har de gjort noe......

Lenke til kommentar
Dagens regjering har faktisk vært mye mer positive til å endre denne grensen enn den forrige var.

5986571[/snapback]

Det stemmer at de ivret for endringer i alternativt statsbudgett for 2005. Det ble anderledes når de selv kom til makten. Da stoppet de alt arbeid med endringer og henviste til at dette ville ødelegge for norsk næringsliv. Jeg oppfatter ikke at dagens regjering er positive til endringer.

Lenke til kommentar

Vist eg ikkje tar heilt feil i henhold til denne 200,- kroners grensen så har den stått uendra sidan 1972 da den var oppretta ... vist ein skulle ta henhold til inflasjon etc. så skulle denne grensen ha vært justert opp til ca. 1000,- ... ikkje ein dum grense ... hadde no berre dei pokkers politikerene fått hode ut av "hullet" å endra på dette.

Lenke til kommentar

Husk nå på at den sittende regjering har tilgode å komme med et _eget_ statsbudsjett. Å revidere budsjettet til den forrige regjeringen gir ikke de samme mulighetene. Vent å se, jeg er innstilt på å gi de en sjanse til i alle fall.

 

EDIT: Det er fler ting som ikke har blitt oppjustert på en god stund. Studiefinansieringen har stått på stedet hvil de siste årene, noe som har kostet studentene en del tusen. Det er mange ting å ta tak i, ikke glem det. Det som, for dere, oppleves som en krafitg innskrenking av deres velferd vil kanskje ikke påvirke størsteparten av landets befolkning. Derfor må regjeringen ta én ting av gangen.

 

Personlig håper jeg de begynner i utdanningssektoren.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Denne regjeringen lovte i valgkampen å øke grensene, men tror du jammen ikke de ombestemte seg...

5986974[/snapback]

De lovte ingenting, de sa de var positive til en økning og skulle se på saken. Etter en nærmere gjennomgang viste det seg at det ikke var tjenslig å gjennomføre en slik endring. Tilsvarende situasjon i dramatisert utgave:

14-åringen: "Mamma, kan jeg få dra på TG?"

Moren: "Kanskje."

En uke senere...

14-åringen: "Mamma, kan jeg få dra på TG?"

Moren: "Nei, jeg har tenkt litt på det, og synes ikke du er moden for det ennå. Kanskje til neste år."

14-åringen: "MEN DU LOOOOOOOVTE!" (Løper opp på rommet sitt og griner, hvorpå han ringer alle vennene sine og forteller dem hvilken kjip mor han har.)

Lenke til kommentar

Jeg siterer:

Avgiftspolitisk talsmann i Ap, Svein Roald Hansen, sier til Dagbladet.no at den nåværende 200-kronersgrensa er altfor lav, og at partiet vil foreslå økning av tollgrensa til 1000 kroner hvis de kommer i posisjon.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/06/442535.htmlv

 

At det betyr "vi skal tenke på saken(eller "kanskje", som du skrev)", er mer enn jeg forstår.

Lenke til kommentar
Jeg siterer:
og at partiet vil foreslå økning av tollgrensa til 1000 kroner hvis de kommer i posisjon.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/06/442535.htmlv

At det betyr "vi skal tenke på saken(eller "kanskje", som du skrev)", er mer enn jeg forstår.

5992850[/snapback]

Vesentlig detalj uthevet. "Foreslå" betyr ikke "vi skal få dette gjennom uansett". De var i utgangspunktet positive til en økning, men fant vel ut i ettertid at noe slikt ville skade norsk næringsliv mer enn godt var. At folk blir skuffet kan jeg forstå, det ble jeg selv også, men jeg hadde ikke så høye forhåpninger siden jeg ikke helt kunne forestille meg hvordan noe slikt kunne gjennomføres. Etter min mening ville en mer fornuftig løsning være å innføre momsfritak på alle "kulturvarer", ikke bare bøker.

Som sagt, det er på en måte synd for forbrukerne at det gikk som det gikk, men på den annen side ville sikkert mange butikker blitt skadelidende. Derfor synes jeg det er litt rart at folk ikke utviser mer forståelse for dette, og i stedet prøver å lage ramaskrik og skandale.

Lenke til kommentar

Nei, de fant vel ut at det ikke var lurt likevel, da... Det er klart de kunne sagt at "hvis vi blir valgt, skal vi se om det er mulig å heve tollgrensen", men det er nå engang ikke slik politikere snakker, og hvis de ikke skal ha lov til å ombestemme seg kan vi vel like gjerne legge ned hele Stortinget (det hadde kanskje vært en ide).

Lenke til kommentar
Nei, de fant vel ut at det ikke var lurt likevel, da... Det er klart de kunne sagt at "hvis vi blir valgt, skal vi se om det er mulig å heve tollgrensen", men det er nå engang ikke slik politikere snakker, og hvis de ikke skal ha lov til å ombestemme seg kan vi vel like gjerne legge ned hele Stortinget (det hadde kanskje vært en ide).

5994250[/snapback]

Det var ekte valgflesk. Ren løgn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...