Gå til innhold

Hva er egentlig grensa for utenlands handel nå?


Anbefalte innlegg

Husk at hvis et parti hadde fått mer enn 50% av stemmene i valget, hadde de hatt full makt og kunne fått gjennom ALLE kampsakene sine. I dagens regjering er det dessverre ikke slik, de andre partiene har ca. 70% stemmer og kan stoppe kampsakene til vinnerpartiet :cry:

 

Derfor klarer de ikke å gjennomføre kampsakene sine, men de gjør så godt de kan :thumbup:

 

Litt lettere i bl.a USA, der det er i hovedsak kun 2 partier, der det ene får over 50% stemmer i valget.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det einaste som blir juster fortløpende er Bensinprisene :p ... hehehehe

5990056[/snapback]

Jeg håper du forstår at staten ikke justerer bensinprisene...??

5992692[/snapback]

Det kommer faktisk litt an på hvordan du ser det, men poenget er at staten tar en viss % av bensinprisen i mva, miljøavgifter etc. Dvs om utsalgspriset fra oljeselskapene stiger fra 3kroner til 3,50, så vil sannsynligvis pumpeprisen stige med nærmere 2 kroner(har ikke finregnet på det), poenget er at jo dyrere bensinen er, jo mer får staten inn i avgifter. Idealsituasjonen ville selvsagt vært at avgiftene var "faste" og at selve bensinprisen var det som varierte.

 

Mht 200kr, så tror jeg dette er en vanskelig sak. Jeg mener vel at den burde vært 1000kr+, men jeg ser at det for regjeringen er vanskeligere. Hvem vil vel bli husket som regjeringen som satte kroken på døren for norske nettbutikker og kanskje store deler av norske musikk/filmbutikker? Det kommer alltid til å være slik at når politikere får makten de vil ha, så må de svelge endel kameler og innse at noe valgflesk ikke er ansvarlig å gjennomføre. Skal man f.eks doble veibudsjettet, så må man ta pengene fra noen andre og i land som Norge med store offentlige sektorer, så går det rimelig kjapt utover skole/helse og annen velferd.

Lenke til kommentar
Husk at hvis et parti hadde fått mer enn 50% av stemmene i valget, hadde de hatt full makt og kunne fått gjennom ALLE kampsakene sine. I dagens regjering er det dessverre ikke slik, de andre partiene har ca. 70% stemmer og kan stoppe kampsakene til vinnerpartiet :cry:

 

Derfor klarer de ikke å gjennomføre kampsakene sine, men de gjør så godt de kan :thumbup:

 

Litt lettere i bl.a USA, der det er i hovedsak kun 2 partier, der det ene får over 50% stemmer i valget.

 

mvh

Kjetil

5995836[/snapback]

Det eller så må man heve sperregrensen :) I Norge er det alle småpartiene og koalisjonene som ødelegger. 2 valgomganger, der man luker bort de minste i førsteomgang og sitter igjen med max 3 i siste omgang. Det er en misforståelse at man må være enig i alt ett parti sier, man må finne det partiet som står nærmest egne standpunker, dvs ett slikt system burde i praksis fungere helt OK. Når f.eks V, H og KrF kan sitte i regjering sammen, så burde man seriøst vurdere om det faktisk er nødvendig med 3 partier, samme gjelder selvfølgelig SP, AP og SV, men her har jeg en følelse av at forskjellene er noe større.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...