Akerbak Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 (endret) Hei og hopp... jobber med en funksjon som skal replace quote-bbcode til blockquote-html... Funksjonen er i følge en tutorial: function bbcode_quote($bccontent) { $open = '<blockquote>'; $close = '</blockquote>'; // How often is the open tag? preg_match_all ('/\[quote\]/i', $bccontent, $matches); $opentags = count($matches['0']); // How often is the close tag? preg_match_all ('/\[\/quote\]/i', $bccontent, $matches); $closetags = count($matches['0']); // Check how many tags have been unclosed // And add the unclosing tag at the end of the message $unclosed = $opentags - $closetags; for ($i = 0; $i < $unclosed; $i++) { $bccontent .= '</blockquote>'; } // Do replacement $bccontent = str_replace ('[' . 'quote]', $open, $bccontent); $bccontent = str_replace ('[/' . 'quote]', $close, $bccontent); return $bccontent; } Det eneste jeg har endret er variabelen string, som nå heter bccontent ,med tanke på at dette er variabelnavnet som blir postet... Men; Denne funksjonen vil ikke kjøre... Jeg har kjørt noen enkle str_replace før dette på enkelte tager, det funker så det griner! Trengs det mer info for å kunne forklare hvorfor funksjonen ikke vil kjøre, skrik det ut! Jeg er ikke altfor rutinert i PHP-funksjoner... All hjelp tas i mot med åpne armer! Endret 21. april 2006 av djus
Zic0 Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Noen ganger er det fint å bruke funksjoner det de er ment for å gjøre... for eksempel preg_replace
Akerbak Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Noen ganger er det fint å bruke funksjoner det de er ment for å gjøre... for eksempel preg_replace 5960956[/snapback] Det er nok helt sikkert sant, men hjelper lite når noob-statusen min er såpass høy at jeg ikke får svaret ditt til å passe til spørsmålet mitt... Det du sier er at preg_replace oppfører seg annerledes enn str_replace, antar jeg... det jeg da ønsker å finne ut er hvordan det påvirker funksjonen, så det er håp om å finne ut hvorfor den ikke kjører... hadde jeg visst forskjellen hadde jeg ikke spurt
Magnus Holm Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 For å lage en sånn funksjon er det vel best med ob_start + preg_replace. Se på denne: <?php function bbcode($text) { $text = preg_replace("#\[quote\](.*?)\[\/quote\]#im", "<blockquote>$1</blockquote>", $text); return $text; } ob_start("bbcode"); ?> Legger du denne øverst i fila di vil " Bla, bla, bla" bli til "<blockquote>Bla, bla, bla".
Akerbak Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 (endret) Så ut til å fungere fint! Tusen takk Endret 21. april 2006 av djus
_Paulsen_ Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Du fikk det til å fungere ja, Djus, moro Jeg derimot, sliter med en spørring eller to Myyyye repetering av poster tror jeg, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå