Gå til innhold

Blits til boligfotografering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags blits bør man ha til boligfotografering? Holder det med en vanlig Canon Speedlite, eller bør man ha noe kraftigere saker?

5959834[/snapback]

 

Hvis det bare er interiørbilder uten mennesker du skal ta så vil jeg kanskje anbefale stativ under kameraet. Det gir deg garantert bedre bilder enn blits. Forøvrig så rekker en 580EX mer enn nok for å lyse opp innendørs i vanlige boliger opp til "røkkestørrelsen", men mer profesjonell lyssetting med flere lyskilder vil gi deg et bedre resultat enn en blits på toppen av kameraet.

Lenke til kommentar

Fotograferer selv næringseiendom og bolig, og en 580EX er -abosolutt- minimum mener nå jeg.

Du må ha en blitz som gir nok lys og har nok funksjonalitet slik at du manuellt kan sette den på 1/1 (maks output) slik at du får lyst opp relativt store rom.

Og stativ nytter det ikke drasse med seg. Da bruker man alt for lang tid på jobbene ;)

Endret av Irios
Lenke til kommentar
Fotograferer selv næringseiendom og bolig, og en 580EX er -abosolutt- minimum mener nå jeg.

Du må ha en blitz som gir nok lys og har nok funksjonalitet slik at du manuellt kan sette den på 1/1 (maks output) slik at du får lyst opp relativt store rom.

Og stativ nytter det ikke drasse med seg. Da bruker man alt for lang tid på jobbene ;)

5964990[/snapback]

 

Hvordan bruker du blitsen da? Via tak, med softbox eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...