Gå til innhold

Hvor får man kjøpt Oscilloskop?


Anbefalte innlegg

Ja..sitter og prøver å finne sånt online. Har prøvd Clas Ohlson, de hadde bare multimetre. Driver en del med småfiksing av elektronikk hjemme, kunne vært et greit instrument å ha. Tenkte å sjekke priser og slikt. Det er ikke aktuellt med utenlandske nettbutikker, det vil bli altfor dyrt å ta inn i Norge. Et sted må jo disse serviceelektrikerne handle...Og ja, jeg vet hva det er og hva det brukes til. Brukte oscilloskop masse i Elektronikk på videregående (for ørten år siden)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoj, det var en smule dyrere enn jeg så for meg. 11000 for et digitalt et.

De har ingenting som ligner på de forhistoriske scopene de hadde på elektronikklinja jeg gikk. Hehe. Det var analoge oscilloskop i hundretusenkroner-klassen.

 

De har noe som heter PC-oscilloscope ADC-200

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=1341.htm

 

Ser ikke ut som det leveres med måleprober? Da er det jo temmelig ubrukelig til målinger.

 

Litt kjipt å ha utstyret man feilsøker på ved siden av PC'n også egentlig. Liten plass der.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hoj, det var en smule dyrere enn jeg så for meg. 11000 for et digitalt et.

De har ingenting som ligner på de forhistoriske scopene de hadde på elektronikklinja jeg gikk. Hehe. Det var analoge oscilloskop i hundretusenkroner-klassen.

 

De har noe som heter PC-oscilloscope ADC-200

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=1341.htm

 

Ser ikke ut som det leveres med måleprober? Da er det jo temmelig ubrukelig til målinger.

 

Litt kjipt å ha utstyret man feilsøker på ved siden av PC-en også egentlig. Liten plass der.

 

 

Mitt råd er å se på eBay. Før du legger inn et bud, spør du selgeren om han er villig til å oppgi pakkens verdi til noe som tilsvarer under 200kr i landets valuta, når han går på postkontoret med den.

 

Jeg har gjort dette med massevis av ting jeg har kjøpt i utlandet. Bare pass på at du kjøper fra et land med 230V strøm, eller en modell der du kan velge spenning...

 

Jeg driver og vurderer å kjøpe noe slikt selv, men veit ikke hva som er bra? Eller hva jeg bør styre unna?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...