Gå til innhold

Ekstern vannkjøling fra Asetek


Anbefalte innlegg

Jeg kunne ønske meg en test fra HW.no teamet av denne kjøleren. Ikke minst i forbindelse med en barebone løsning. Jeg skal snart bytte ut maskina, og ønsker meg noe vesentlig mindre enn i dag. Dette virker som en god løsning sammen med et barebone system, så HW.no; sett i gang ;)

 

Ilshenar

 

PS. Gjerne en test på flere kjølesystemer satt i opp mot hverandre.

Endret av ilshenar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den ser bra ut. Men hva skjer om pcen får blå skjerm? :)

5958330[/snapback]

Den tokk jeg ikke helt?

tenkte du på lcd skjermen? :roll:

 

(er for trøtt til å skjønnte vitser/ironi nå) ;)

5958461[/snapback]

Du kjenner nok kjære BSOD, og siden den er styrt at programvare, hva vil da skje om noen får BSOD? Det var ikke bare spøk, faktisk bittelitt alvor i det også :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Virker som et spennende produkt. Har lyst på vannkjøling, men er litt feig med tanke på  potensielle lekasjer osv. Vil tro en slik sak er sikrere enn de man får kjøpt i deler eller?

5956049[/snapback]

 

Du må fortsatt få det tett rundt CPU & GPU, men litt enklere blir det jo når alt annet allerede er satt sammen.

Lenke til kommentar

Ulempen med denne er jo at man i små systemer fortsatt må ha en egen vifte for å kjøle generelle komponenter. Skal jeg ha vannkjøling igjen så er det for å eliminere alle vifter utenom PSU. Da er jeg avhengig av å bruke radiatorvifta for å flytte luft i kabinettet også.

Lenke til kommentar
Du kjenner nok kjære BSOD, og siden den er styrt at programvare, hva vil da skje om noen får BSOD? Det var ikke bare spøk, faktisk bittelitt alvor i det også :)

5958550[/snapback]

Den er styrt av programvare, den er ikke drevet av programvare. En grei sammenligning er fjernkontroll og TV. TV-en fungerer helt fint uten at du sitter og trykker konstant på fjernkontrollen. Signalene du gir TV-en fra fjernkontrollen lagres på ulike måter i TV-en og det samme gjelder dét du måtte finne på å gjøre i konfigurasjonsgrensesnittet til denne vannkjøleren.
Lenke til kommentar
Du kjenner nok kjære BSOD, og siden den er styrt at programvare, hva vil da skje om noen får BSOD? Det var ikke bare spøk, faktisk bittelitt alvor i det også :)

5958550[/snapback]

Den er styrt av programvare, den er ikke drevet av programvare. En grei sammenligning er fjernkontroll og TV. TV-en fungerer helt fint uten at du sitter og trykker konstant på fjernkontrollen. Signalene du gir TV-en fra fjernkontrollen lagres på ulike måter i TV-en og det samme gjelder dét du måtte finne på å gjøre i konfigurasjonsgrensesnittet til denne vannkjøleren.

5960294[/snapback]

Jeg er fullstendig klar over det. Men hva om cpuen blir varm på grunn av en BSOD?
Lenke til kommentar

Jeg har ekstern 220v på min pumpe/tank så vannkjølingen slår seg aldri av uansett hva som skjer på pc'en. Radiator vifter går så lenge det er strøm på maskinen. Jeg vil tro det samme gjelder for denne løsningen men at også radiator viftene går selv om maskinen ikke har strøm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
160 cm³ er vel litt liten tank? Blir ikkje det 0,16l, altså 1,6dl? Er det ein trykkfeil, slik at det skulle ha vore 1,6l?

5956097[/snapback]

Tror ikke du trenger stort større, tankene pleier å være betydelig mindre enn en brusflaske....

5956460[/snapback]

Vel, desto større tank du har desto lengere tid tar det å varme opp vannet. Og du har en fordel ved at det tar lang tid å nå maks temp. 1,6dl med vann er veldig lite. Beklager, men denne imponerer lite i forhold til tilsvarende ferdigløsninger fra f.eks Zalman som klarer seg uten en eneste vifte. Det er jo hele vitsen med vann, i slippe vifter for å få mindre støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...