Gå til innhold

Min erfaring om xbox 360 til nå


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På min konsoll er det ikke "frysing lagging og fps drops så det synger". Hadde det vært det kan jeg garantere deg at denne karen hadde sagt ifra på riktig fora.

Det er sjeldent jeg ser dette og derfor tenker jeg ikke på det. Skal handle Top Spin 2 nå og har ikke lest at dette er et problem her.

5954612[/snapback]

 

Er tidvis små antydninger til fps-drop i Top Spin 2, men ikke til noen sjenanse for undertegnede.

Gled deg til spillet :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg syntes de er flinke jeg. Mange gode spill, de fleste med sine skavanker. Det kan bare bli bedre og jeg gleder meg.

5954672[/snapback]

 

Jeg har regnet ut at jeg har kjøpt spill for over 3000 kroner.

Av de 6 spillene, har 4 av dem fps drops. Det er ingenting jeg kan gjøre med det. Jeg må bare godta at jeg har svidd av tusenvis av kroner på produkter som ikke holder det man lover. Regner med at fps drops ikke skal forekomme på konsoller. Spesielt ikke på Next Gen.

 

På en PC har du værtfall sjansen til å rette det opp med å kjøpe bedre hardware. På en konsoll har du ikke den muligheten. Man må ta spillene som de er og derfor burde FPS drops være uaktuelt.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg syntes de er flinke jeg. Mange gode spill, de fleste med sine skavanker. Det kan bare bli bedre og jeg gleder meg.

5954672[/snapback]

 

Joda. Jeg har regnet ut at jeg har kjøpt spill for over 3000 kroner.

Av de 6 spillene, har 4 av dem fps drops. Det er ingenting jeg kan gjøre med det. Jeg må bare godta at jeg har svidd av tusenvis av kroner på produkter som ikke holder det man lover. Regner med at fps drops ikke skal forekomme på konsoller. Spesielt ikke på Next Gen

5954784[/snapback]

 

Jeg har faktisk lavere forventinger til "nextgen" spill når det gjelder teknisk kvalitet / andel bugs.

 

Dette fordi online-funksjonaliteten dvs muligheten for å patche spill gjør at konsoll-spillene kommer inn i PC-land når det gjelder kvalitetskontroll: "Lanser NÅ, vi kan jo bare slippe en patch senere for å fikse gjenstående problemer!" Trist men sant.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Jeg syntes de er flinke jeg. Mange gode spill, de fleste med sine skavanker. Det kan bare bli bedre og jeg gleder meg.

5954672[/snapback]

 

Jeg har regnet ut at jeg har kjøpt spill for over 3000 kroner.

Av de 6 spillene, har 4 av dem fps drops. Det er ingenting jeg kan gjøre med det. Jeg må bare godta at jeg har svidd av tusenvis av kroner på produkter som ikke holder det man lover. Regner med at fps drops ikke skal forekomme på konsoller. Spesielt ikke på Next Gen.

 

På en PC har du værtfall sjansen til å rette det opp med å kjøpe bedre hardware. På en konsoll har du ikke den muligheten. Man må ta spillene som de er og derfor burde FPS drops være uaktuelt.

5954784[/snapback]

 

Enig.. Frem til nå har et av hovedargumentene til konsoller vært: "Man trenger ikke tenke på å holde seg oppdatert med ny hardware", med Xbox360 går dette argumentet andre veien, at på en pc kan man oppdatere hvis det går dårlig.

Lenke til kommentar
Jeg syntes de er flinke jeg. Mange gode spill, de fleste med sine skavanker. Det kan bare bli bedre og jeg gleder meg.

5954672[/snapback]

 

Jeg har regnet ut at jeg har kjøpt spill for over 3000 kroner.

Av de 6 spillene, har 4 av dem fps drops. Det er ingenting jeg kan gjøre med det. Jeg må bare godta at jeg har svidd av tusenvis av kroner på produkter som ikke holder det man lover. Regner med at fps drops ikke skal forekomme på konsoller. Spesielt ikke på Next Gen.

 

På en PC har du værtfall sjansen til å rette det opp med å kjøpe bedre hardware. På en konsoll har du ikke den muligheten. Man må ta spillene som de er og derfor burde FPS drops være uaktuelt.

5954784[/snapback]

 

Enig.. Frem til nå har et av hovedargumentene til konsoller vært: "Man trenger ikke tenke på å holde seg oppdatert med ny hardware", med Xbox360 går dette argumentet andre veien, at på en pc kan man oppdatere hvis det går dårlig.

5954822[/snapback]

 

Er jo det som er litt av poenget med en konsoll. Man skal få det man betaler for uten å kjøpe ny hardware som man må gjøre på en pc.

Jeg skulle heller svidd av de 3000 kronene på et nytt skjermkort i stedet for å bruke dem på spill som jeg ikke har noe mulighet til å gjøre noe med.

 

Litt av meningen å spille på konsoll blir borte da du får problemer som kan fint løses på en PC ved å kjøpe bedre hardware

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Skjønner problemet her. Man skal ikke godta alt mulig, det koster masse penger. Jeg også forventer forbedring og da det ble kjent at Live skulle brukes for å patche spill reagerte jeg siden MS hadde sagt at det ikke skulle skje, Spillene skulle være ferdige nå de kom ut.

 

Jeg har nå planer om å bytte inn to spill jeg er ferdig med med et nytt.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
FPS drops er når skjermen viser færre bilder i sekundet enn normalt, fordi det skjer mye på skjermen på en gang. Et fåtall mennesker legger merke til dette og lar seg irritere av det. Du kan bare være glad for at du er i gruppen som ikke bryr seg spesielt om dette fenomenet.

5956110[/snapback]

 

ok. takk :)

Lenke til kommentar
FPS drops er når skjermen viser færre bilder i sekundet enn normalt, fordi det skjer mye på skjermen på en gang. Et fåtall mennesker legger merke til dette og lar seg irritere av det. Du kan bare være glad for at du er i gruppen som ikke bryr seg spesielt om dette fenomenet.

5956110[/snapback]

 

Hva er det for et dumt svar? Hvem som helst kan se fps drops. Frames per second burde være 30 eller mere for at det skal gå flytende. Nå har vi ikke mulighet til å måle fps på 360 men jeg tipper at i Oblivion så kneler den ned til 10-15

Lenke til kommentar
FPS drops er når skjermen viser færre bilder i sekundet enn normalt, fordi det skjer mye på skjermen på en gang. Et fåtall mennesker legger merke til dette og lar seg irritere av det. Du kan bare være glad for at du er i gruppen som ikke bryr seg spesielt om dette fenomenet.

5956110[/snapback]

 

Hva er det for et dumt svar? Hvem som helst kan se fps drops. Frames per second burde være 30 eller mere for at det skal gå flytende. Nå har vi ikke mulighet til å måle fps på 360 men jeg tipper at i Oblivion så kneler den ned til 10-15

5956618[/snapback]

 

faktisk så er det mange som ikke legger merke til fps-drops. Har flere kamerater som ikke skjønner hva jeg mener når jeg viser fpsdrops på feks xbox.

Lenke til kommentar
FPS drops er når skjermen viser færre bilder i sekundet enn normalt, fordi det skjer mye på skjermen på en gang. Et fåtall mennesker legger merke til dette og lar seg irritere av det. Du kan bare være glad for at du er i gruppen som ikke bryr seg spesielt om dette fenomenet.

5956110[/snapback]

 

Hva er det for et dumt svar? Hvem som helst kan se fps drops. Frames per second burde være 30 eller mere for at det skal gå flytende. Nå har vi ikke mulighet til å måle fps på 360 men jeg tipper at i Oblivion så kneler den ned til 10-15

5956618[/snapback]

 

faktisk så er det mange som ikke legger merke til fps-drops. Har flere kamerater som ikke skjønner hva jeg mener når jeg viser fpsdrops på feks xbox.

5956698[/snapback]

 

 

Er vel smak og behag. Jeg liker stabil og fin fps

Lenke til kommentar

Det er bare en subjektiv smakssak med hva du godtar eller ikke. Jeg har ingen problemer med å ignorere framedrops, med mindre spillet krøples helt.

 

Jeg har en kamerat som jobber med produksjon av filmer, og han klarer ikke å se filmer der kontrasten ikke er korrekt innstilt, eller rødfargene blør, eller en masse andre tekniske detaljer som vanlige folk ikke oppdager, og som han lar ødelegge filmopplevelsen for seg.

Lenke til kommentar

Har spilt litt Farcry og BF2 på laptopen nå. Det er lenge siden sist jeg rørte et spill på pc etter jeg fikk 360 i desember.

 

Hvorfor portet dem ikke Farcry og BF2 pc verisjonen i stedet? Det er jo uendelig mye bedre enn BF:MC og Farcry Instincts Predator som finnes til 360.

Lenke til kommentar
Selve HDTV "greia" er også litt hypet. Har prøvd spillet i både 720p og med vanlig Standard bilderørs skjerm, og forskjellene er da ikke så store at spillbarheten forbedres.

5953767[/snapback]

At HDTV er en hype? Ja og nei. Det virker som folk forventer trolldom pga spill i HD-oppløsning, det kommer vel først og fremst pga manglende kunnskap om HDTV. Tenk deg at du tar et gammelt PC-spill med dårlig grafikk, og stiller oppløsningen til f.eks 1280*720. Blir grafikken bra da?

 

Folk henger seg veldig opp i enkelte tekniske spesifikasjoner, ta skjermer f.eks. Til PC er det kun responstid som gjelder til spill, jeg ser nesten aldri folk som er ute etter høy oppløsning, gode paneler og slike ting for å få en god spillopplevelse. Med 360-ens inntog var det imidlertid mange som kastet seg på HDTV-bølgen, og da var "HD Ready"-merket det som betydde noe. Vi har hatt høy oppløsning på spill på PC i lang tid, men interessen har ikke vært helt på topp før oppløsningen fikk et fancy navn, selv om det bare er "lusne" 1024*768.

 

Vi ser jo det samme i andre tilfeller også: "Dette kameraet har X megapixler, det må jammen ta bra bilder", og "denne høyttaleren er på X watt, den må jammen ha bra lyd".

 

Hvis et spill har middelmådig grafikk i utgangspunktet, så blir det ikke suverent av å skru opp oppløsningen, dessverre. Bildet blir skarpere, men savnede effekter og grafikk vil fortsatt være fraværende.

Lenke til kommentar

Tror flere ikke vet at HD faktisk bare er en oppløsning i forhold til spill. Oppløsningen man får på en HD-tv har pc`en taklet i årevis. Pc`en kjører også spill på enda høyere oppløsning.

Så om man har en flatskjerm som ikke er HD-Ready og som har komponent, og som takler 720-oppløsning kan denne brukes til 360`HD-spill. Eneste forskjellen er mangelen på HDCP og HDMI.

 

At HD navnet er er blitt så hypet er forsåvidt greit, men det er fremdeles kun en oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...