E-wok Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hei. Er noen ting jeg lurer på her, Og det er noen "spilluttrykk" eller hva jeg skal kalle det.. som f.eks: Framerate? Ragdoll? Havoc? + noen til som jeg ikke kommer på nå.. Kan noen gi meg en god forklaring på dette List opp med andre ord og uttrykk, som ikke er så kjent!
Dragon Hunter Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Framerate er bilder i sekundet. Ragdoll er litt vanskelig å forklare, men tenk deg at en person faller ned en trapp, og for at han ikke skal se helt stiv ut når han faller, må det Ragdoll-effekt til. Havok er en fysikkmotor, som gjør langt mer enn kollisjonsdetekt, og tyngdekraft. I f.eks HL2 kan du se at en gjenstand velter, eller lignende hvis man løper på den. I HL2 simuleres alle objekter som harde, men Havok-fysikkmotoren har også støtte for simulasjon av myke objekter, og tøystykker (som f.eks gardiner). Søk på Wikipedia for en mer presis forklaring. Endret 18. april 2006 av superseven
slash Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 (endret) Ragdoll er engelsk for filledukke, og det betyr nettop det. Når du dreper en fiende i et eldre spill, vil en forhåndsanimert "dødsanimasjon" spilles av, og denne vil være den samme hver gang. (med mulighet for enkelte variasjoner, sånn som "dø bakover"og "dø framover") Liket vil så ligge helt i ro, uanfektet av granater og raketter som eksploderer en meter unna. Men i spill som støtter ragdoll-fysikk vil fiendene oppføre seg som filledukker når de dør. Visse begrensninger har blitt lagt inn, slik at kuleledd funker som kuleledd, og hengsleledd funker som nettop det. Og når disse leddene får en bestemt gradskive å bevege seg på, så vil ingen ledd oppføre seg unaturlig, som f. eks et kne som bøyes motsatt veg. //edit: Mange spill har bra ragdolls, mens mange fler spill har ragdolls av heller begrenset kvalitet. Her er en video som viser sistnevnte in action: http://video.google.com/videoplay?docid=76...ragdoll&pl=true Endret 19. april 2006 av slash
Bloody Mess Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Hei. Er noen ting jeg lurer på her, Og det er noen "spilluttrykk" eller hva jeg skal kalle det.. som f.eks: Framerate? Ragdoll? Havoc? + noen til som jeg ikke kommer på nå.. Kan noen gi meg en god forklaring på dette List opp med andre ord og uttrykk, som ikke er så kjent! 5945676[/snapback] www.google.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå