Gå til innhold

HJELP!! wd 120 gb


GoBu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-30 17:19, skrev GoBu:

jeg kommer ikke inn i windows, derfor kan jeg ikke innstallere det eller?


Hvordan tror du windows kommer inn første gangen da? Tror du PC'n fødes med Windows som et slags medfødt instinkt? (som en annen bananflue)

 

Sorry, ordbruken.. (har akkurat lest en AMD vs. Intel post :smile: Utrolig hvor teite sånne diskusjoner kan bli.)

 

Du bare setter i Windows CD'n og starter PC'n. Da vil PC'n starte innstallasjonen fra CD'n.

 

(Hvis du får problemer så må du sikkert bare en tur innom biosen for å slå på funksjonen "boot device 1 = CD-rom" og så trykke en tast når spørsmålet "boot from cd?" dukker opp)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 17:55, skrev Simen1:

Hvordan tror du windows kommer inn første gangen da? Tror du PC'n fødes med Windows som et slags medfødt instinkt? (som en annen bananflue)


 

Fordi om du vet godt hvordan man starter installsjonen av windows når det ikke er installert, trenger ikke han vite det. Han kan ha kjøpt maskinen med windows ferdig installert og derfor ikke ha hatt det "store" problemet med å installere et nyere os.

 

Poenget er at man bør ikke gjøre narr av noen, fordi de ikke kan like mye som du selv kan. (dårlig formulert det siste der)

Lenke til kommentar

Jeg "tipper" at du har en disk fra før av med windows på, pass på at den er master som før og at WD disken er slave. Dersom du har puttet dem inn med cable select er det en sjanse for at den nye muligens har blitt master. Dvs BIOS søker etter NTLDR på feil disk og feil partisjon.

 

Du trenger IKKE å installere windows på nytt, med mindre du har fjernet den gamle disken, formatert den eller har et sterkt ønske om å ha Windows på den nye disken.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 18:04, skrev bushdevil:
Quote:

Den 2002-09-30 17:55, skrev Simen1:

Hvordan tror du windows kommer inn første gangen da? Tror du PC'n fødes med Windows som et slags medfødt instinkt? (som en annen bananflue)


Fordi om du vet godt hvordan man starter installsjonen av windows når det ikke er installert, trenger ikke han vite det. Han kan ha kjøpt maskinen med windows ferdig installert og derfor ikke ha hatt det "store" problemet med å installere et nyere os.

 

Poenget er at man bør ikke gjøre narr av noen, fordi de ikke kan like mye som du selv kan. (dårlig formulert det siste der)

Quote:

Den 2002-09-30 17:55, skrev Simen1:

Sorry, ordbruken..
(har akkurat lest en AMD vs. Intel post :smile: Utrolig hvor teite sånne diskusjoner kan bli.)


Jeg var bare litt hissig og sa jo at jeg var lei for ordbruken min. Mente ikke å gjøre narr av han. Godt moderatøren stengte den Intel-AMD-posten. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-09-30 18:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 18:36, skrev Simen1:

Jeg var bare litt hissig og sa jo at jeg var lei for ordbruken min. Mente ikke å gjøre narr av han. Godt moderatøren stengte den Intel-AMD-posten. :smile:


 

Tolket det nok feil da, trodde du prøvde å forklare på en fin måte at maen er komplett idiot. Ser nå hva du mener. Angående den AMD vs Intel posten så kan den gå hvem som helst på nervene. Hvor dumme kan folk bli :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...