Gå til innhold

Ny Skole PC, max 9000, God Skjerm og Batteri


Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig ha en ny skole pc :D

Som sagt i emnetittelen så er max pris 9000kr.

 

Jeg skal også bruke pcen til Film, Musikk og noen spill som ikke krever altfor kraftig grafikk kort (CS 1.6 og Warcraft3)

 

Viktige ting:

-Max Vekt 3kg

-God Batterilevetid

-Stille

-God Skjerm 15'4 tommer (Minimum 1280x800)

-Burde ikke bli alt for varm

 

 

Spec:

-Jeg kunne gjerne ha tenkt meg 1Gb med Ram, men kan også ha 512Mb og kansje oppgradere senere

-Minimum 1,6Ghz prosessor

-Minimum 60Gb HDD (helst 80Gb)

-Hadde vært gøy med noe annet enn intergrert skjermkort, slik at jeg kunne kjøre noen nyere spill en CS og Warcraft

 

Jeg har sett litt på denne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=42017

Hvor kraftig er forresten en AMD Turion i fohold til Intel Centrino? :hmm:

 

Jeg trenger også ryggsekk til å ha den i, burde være god plass i sekken og må ha plass til et par bøker.

 

Takker for alle svar :)

Endret av Cacophobia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke maskinen til? Noen grunn til at du trenger så mye datakraft? Hvis du med skole mener office-arbeid er det meningsløst å kjøpe så kraftige saker som du får ved å bruke 9000.

 

Mulig jeg var heldig. Men etter å ha sett på et par alternativer på finn.no kjøpte jeg en brukt laptop der:

 

Pentium III Mobile 800mhz, 192 MB ram, DVD-leser, 2 batterier (over 6 timer levetid) og 15" skjerm (1280 x 1024) for 2500,-. Kjøpte en ekstra optisk mus (159,-) siden jeg hater touchpads, og kjører Windows XP Home edition på den, med Office 2000. Den fungerer helt utmerket sånn: helt stabil, stille nok i massevis og jeg merker ingen lagging, ser ingen bruksområder for meg (Word/Powerpoint/relativt tunge Excel-ark) hvor jeg har behov for noe raskere. Kan tilogmed se filmer helt fint på den.

 

Har du 9000 å svi av så kjøp heller brukt. Så har du nok penger til overs til å sitte å gjøre skolearbeidet i tropiske strøk. :cool:

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Hva skal du bruke maskinen til? Noen grunn til at du trenger så mye datakraft? Hvis du med skole mener office-arbeid er det meningsløst å kjøpe så kraftige saker som du får ved å bruke 9000.

 

Mulig jeg var heldig. Men etter å ha sett på et par alternativer på finn.no kjøpte jeg en brukt laptop der:

 

Pentium III Mobile 800mhz, 192 MB ram, DVD-leser, 2 batterier (over 6 timer levetid) og 15" skjerm (1280 x 1024) for 2500,-. Kjøpte en ekstra optisk mus (159,-) siden jeg hater touchpads, og kjører Windows XP Home edition på den, med Office 2000. Den fungerer helt utmerket sånn: helt stabil, stille nok i massevis og jeg merker ingen lagging, ser ingen bruksområder for meg (Word/Powerpoint/relativt tunge Excel-ark) hvor jeg har behov for noe raskere. Kan tilogmed se filmer helt fint på den.

 

Har du 9000 å svi av så kjøp heller brukt. Så har du nok penger til overs til å sitte å gjøre skolearbeidet i tropiske strøk. :cool:

5945568[/snapback]

 

Så enig, så enig :yes:

Lenke til kommentar
Hva skal du bruke maskinen til? Noen grunn til at du trenger så mye datakraft? Hvis du med skole mener office-arbeid er det meningsløst å kjøpe så kraftige saker som du får ved å bruke 9000.

 

Mulig jeg var heldig. Men etter å ha sett på et par alternativer på finn.no kjøpte jeg en brukt laptop der:

 

Pentium III Mobile 800mhz, 192 MB ram, DVD-leser, 2 batterier (over 6 timer levetid) og 15" skjerm (1280 x 1024) for 2500,-. Kjøpte en ekstra optisk mus (159,-) siden jeg hater touchpads, og kjører Windows XP Home edition på den, med Office 2000. Den fungerer helt utmerket sånn: helt stabil, stille nok i massevis og jeg merker ingen lagging, ser ingen bruksområder for meg (Word/Powerpoint/relativt tunge Excel-ark) hvor jeg har behov for noe raskere. Kan tilogmed se filmer helt fint på den.

 

Har du 9000 å svi av så kjøp heller brukt. Så har du nok penger til overs til å sitte å gjøre skolearbeidet i tropiske strøk. :cool:

5945568[/snapback]

 

Så enig, så enig :yes:

5945812[/snapback]

 

 

Jeg kunne også gjerne brukt pcen til Film, Musikk og noen spill som ikke krever altfor kraftig grafikk kort (CS 1.6 og Warcraft3)

Lenke til kommentar

Hva med Dell I6400?

T2400(1,86GHz), 512MB Ram, 80GB Harddisk, 15,4" 1280x800, X1300 128MB, 9cellers batteri, 900kr rabatt.

Pris: 9415,- inkl moms og frakt.

 

Litt over det du hadde planlagt, men virker som en bra PC. Kommer sikkert et bedre tilbud snart også.

Lenke til kommentar

Dell i6400 er nok bra ja, du kan lese mer om den her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550234&hl=

Test fra dinside:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=299866

 

På dell kan man jo trekke fra ting og legge til som man vil, men det går som oftest sterkt utover prisen. Imidlertid kan man her få et 9-cellers batteri til ca 150kr. Det batteriet fikk 10 av 10 på dinside og er nok et meget godt valg.

 

Lykke til med kjøpet, samme hva du velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...