Gå til innhold

TES: Trenger tips til blademage-build

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser denne characteren grei ut?

--------------------------

Blademage

Name: ?

Race: High Elf

Birthsign: The Mage/The Apprentice

Attributes: Intelligence, Willpower

Skills: Blade, Conjuration, Destruction, Illusion, Mysticism, Light Armor, Restoration

Alignment: Noble (?)

Arena Guild

Mages' Guild

Jeg trenger hjelp til navn og stjernetegn. Det er kjekt med de +50 Magicka som The Mage gir i forhold til The Apprentice, men er 100 % Weakness to Magicka verdt det? High Elf har jo andre weaknesses fra før av også...

Og hvordan er valget av skills, ser det bra ut?

Endret av MiSP
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal du ha en battle mage, ville jeg godt for breton.

da Highelf er veldig pysete og tåler veldig lite, jeg lagde en en mage highhelf som bare hadde 80 i liv, noe som er veldig lite. vet ikke hvor mye om noe mer en breton har, men de er litt mer solide tror jeg.

Skrevet (endret)

Jeg ville også valgt Breton. På min battlemage har jeg heavy armor, synest den ekstra armoren veier opp for 5% mindre magic. Jeg har har også strength som attribute i tillegg til intelligence. Funker veldig fint, og er i toppen av både mage's guild og fighters guild.

Endret av Goz
Skrevet
skal du ha en battle mage, ville jeg godt for breton.

da Highelf er veldig pysete og tåler veldig lite, jeg lagde en en mage highhelf som bare hadde 80 i liv, noe som er veldig lite. vet ikke hvor mye om noe mer en breton har, men de er litt mer solide tror jeg.

5937684[/snapback]

High Elf har +100 Magicka, Breton har "bare" +50.

Jeg sjekket nettopp tallene - med High Elf har jeg 80 Health og 310 Magicka, med Breton har jeg bare 60 Health og 260 Magicka. Det har å gjøre med Endurance - Breton har -10 Endurance, det vil si at den faller ned i 30. Da får du bare 60 Health. High Elf har ingen minus på Endurance, og da får du 40, som gir 80 Health.

Skrevet

Jeg har en lignende build, men med breton og mage-tegn. Og Heavy armour. Jeg synes magikere er vanskeligst å håndtere i utgangspunktet, og har ikke det minste lyst på mer weakness.

Dog, en highelf/apprentice begynner med 310 magicka, en breton/mage ender på 300 med full int... de ekstra 100 magicka kan sikkert komme godt med her og der.

Dog, Heavy armour er lurt, tror jeg. De ser kulere ut, beskytter bedre, og når du får trent den opp litt går det an å bære ting i tillegg også (evt. kan featherspells hjelpe til).

Skrevet (endret)

Takk for alle råd, men jeg tror jeg gir opp denne characteren inntil videre. Jeg planlegger nå en slags miks, en som først og fremst skal være gøy å spille med.

Class name: ?

Name: Hafgrim Vigsterk

Race: Nord

Birthsign: The Warrior

Attributes: Endurance, Strength

Skills: Blade, Block, Heavy Armor, Illusion, Marksman, Sneak

Arena

Dark Brotherhood

Fighters' Guild

Mages' Guild

Thieves' Guild

Med denne kan jeg bruke Blunt og Hand to Hand for å få Strength opp i +5 per level, og Armorer for å få Endurance opp i +5 per level. Det er de to attributtene jeg bryr meg mest om.

Illusion er valgt i hovedsak for å paralysere.

Som dere ser trenger jeg en Major Skill til. Noen forslag? Det kan ikke være Armorer, og helst ikke Blunt eller Hand to Hand (jeg bruker bare sverd uansett).

Jeg trenger ikke Speechcraft eller Mercantile. Det skal jeg lage spells for å fikse, se under. Jeg trenger heller ikke Security, av samme grunn.

Spells:

Casanova

- Charm 100 pts for 3 secs on Touch

Fence

- Charm 100 pts for 1 sec on Touch

- Fortify Mercantile 100 pts for 1 sec on Self

- Fortify Personality 100 pts for 1 sec on Self

Smith

- Fortify Armorer 100 pts for 1 sec on Self

Unlock

- Fortify Security 100 pts for 1 sec on Self

Jeg har et spørsmål: Hvis jeg, hver gang jeg reparerer, gjør dette med Smith-spellet mitt (da får jeg Armorer midlertidig over 100), vil jeg da levle i den skillen (og levle like raskt som om den ikke skulle være økt)? Virker ulogisk hvis ikke, men jeg har ikke peiling.

Endret av MiSP
Skrevet

Etter litt testing ser det ut til at Fortify Armorer ikke har noenting å si. Jeg brukte Smith-spellet mitt (se forrige innlegg), og jeg kunne ikke reparere ting til 125, ei heller kunne jeg reparere magiske items. Hva er vitsen med Fortify Skill hvis det ikke har noen effekt?

Hmm, etter litt testing ser det ut til at man rett og slett ikke får skill perks. Jeg testet med security - jeg boostet den til over 100, og riktignok gikk tumblerne sakte opp hele tiden (noe de gjør ved høy Security skill), men hvis jeg feilet, så falt de ned igjen (noe de ikke skal gjøre ved Master i Security).

Eneste unntaket jeg har funnet er når jeg booster Mercantile til over 100 - når jeg snakker med merchants, kan jeg i dialogen velge å investere i butikken (noe man kan gjøre som Master i Mercantile).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...