Gjest Slettet+78912364 Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hvilken serie synes du er best? Kom gjerne med tittel på favorittspillet og, nr. 1, 2 osv osv..
Dragon Hunter Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 (endret) Å sammenligne disse spillene blir ikke riktig. Monkey Island en en karikatert spill-serie som utelukkende er basert på humor (og sinnsykt god humor, that is). BS er en mer seriøs spill-serie, og dene spill-serien handler ikke like mye om humor, selv om denne spill-serien også har sine humoristiske øyeblikk. Blant MI-serien foretrekker jeg 3-eren, og blandt BS-serien foretrekker jeg 1-eren. Endret 17. april 2006 av superseven
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hehe, ja nei var vel ikke helt gjennomført det spørsmålet.. tenkte mest ettersom det er samme sjanger det er snakk om. Forøvrig: Har du/ noen prøvd Course Of The Monkey Island?
slash Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 nei, men jeg har prøvd CURSE of monkey island. Knallspill det!
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 (endret) Haha, sorry den.. Mmm.. mente å lese et sted at Lucasarts hadde gitt ut en ny serie i 3D-grafikk? Edit: Escape from monkey island må det være.. Endret 17. april 2006 av Slettet+78912364
Bytex Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 (endret) Curse er kjempemorsomt, men det irriterte meg at Guybrush fikk en "whiny american wiseass"-type stemme. Men det introduserte en av de beste karakterene noensinne, Murray the talking skull. Ondere latter har vi aldri hørt siden Han mener han er den ondeste piraten som noensinne har eksistert (og eksisterer), problemet er bare at han bare er en hodeskalle som popper opp overalt i spillet på diverse plasser. F.eks. sitter han på toppen av en treport og skremmer vannet av deg med skikkelig MWOHOHOHAHAHHA latter når du går forbi. Og hvordan havna han der oppe? Nei, det er IKKE sånn at han ble plukket opp og hengt der. Det er en del av hans ONDE demoniske plan for å ta over verden, såklart Endret 17. april 2006 av Bitex
Dragon Hunter Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 (endret) Curse er kjempemorsomt, men det irriterte meg at Guybrush fikk en "whiny american wiseass"-type stemme. Men det introduserte en av de beste karakterene noensinne, Murray the talking skull. Ondere latter har vi aldri hørt siden Han mener han er den ondeste piraten som noensinne har eksistert (og eksisterer), problemet er bare at han bare er en hodeskalle som popper opp overalt i spillet på diverse plasser. F.eks. sitter han på toppen av en treport og skremmer vannet av deg med skikkelig MWOHOHOHAHAHHA latter når du går forbi. Og hvordan havna han der oppe? Nei, det er IKKE sånn at han ble plukket opp og hengt der. Det er en del av hans ONDE demoniske plan for å ta over verden, såklart 5938688[/snapback] Jeg personlig synest at Guybrushs stemme passer perfekt til hans klønete, lite karismatiske, og lite intelligente væremåte. Endret 17. april 2006 av superseven
Vagaprog Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 syns absolutt alle stemmene i MI er kanon bra,faktisk alle spillene til LucasArts som har stemmer,Manny calavera,glottis i grim fandango...
Khalifen Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 "Hey! That's my arm!" *klonk, plupp* Murray er min yndlingskarakter i MI
whom Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 F.eks. sitter han på toppen av en treport og skremmer vannet av deg med skikkelig MWOHOHOHAHAHHA latter når du går forbi. Og hvordan havna han der oppe? Nei, det er IKKE sånn at han ble plukket opp og hengt der. Det er en del av hans ONDE demoniske plan for å ta over verden, såklart 5938688[/snapback] jeg mener å huske at svaret på konfrontasjonen var "Damn kids!" Damn, at jeg skulle mene og huske, det hadde jeg aldri trodd. År siden sist, dessverre.
BlastyTrasty Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Veldig mye saklige threads du starter... Neste blir vel "hva er best av Command & Conquer 1 og Oblivion?" Greit du vil ha litt flere posts under beltet, men skriv noe vettug da. Edit: Forøvrig er BS 1 & 2 de kjekkeste point and click spillene jeg noen gang har spillt. 3'ern ble jeg lei av før jeg ble ferdig med den. Leit at de ødela så moro spill med å introdusere 3d grafikk. Derimot synes jeg det funka veldig bra i MI 4. Endret 18. april 2006 av dark by design
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Veldig mye saklige threads du starter...Neste blir vel "hva er best av Command & Conquer 1 og Oblivion?" Greit du vil ha litt flere posts under beltet, men skriv noe vettug da. Hehe, beklager.. men det jeg har starta har jeg lurt på så kall meg gjerne dum. spør du meg finnes det ikke dumme spm, bare dumme svar.. Til ditt forsvar lover jeg å ikke starte flere tråder.. Bleiken logging out, end of conversation.
rulleguru Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Stan er kongen! Liker begge seriene men Monkey Island er klar favoritt
Bytex Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 (endret) Monkey Island har nok de beste karakterene. Jeg har spilt flere av Broken Sword helt til slutten, og jeg husker ikke navnet på hovedkaren engang..George Goddard? Hvem kan vel glemme geniale sidekarakterer som Stan the used-coffin salesman? Eller Ghost Pirate Lechuck? Herman Toothrot? Kannibalene som har vært vegetarianere så lenge at hodet deres er blitt til frukter? Eller piratene "Men of low moral fiber" som har mistet sirkuselefanten sin. Musikken gjør også sitt til skape stemningen i MI. Endret 19. april 2006 av Bitex
SesamSesam1 Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Stor fan av begge seriene.. Synes bare det var synd at Lucas Arts skulle ødelegge spillopplevelsen i sitt nyeste monkey island spill med sin "3d grafikk"... Ikke alt trenger å være så high tech men ellers alt bra... Broken sword er forøvrig en utrolig bra serie. Venter bare på 4'n nå jeg
Bytex Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Syns ikke 3D-grafikken i MI4 ødela noe jeg. Du var jo ikke akkurat fri til å gå hvor du ville i de andre spillene heller. Interfacet funket kjempeflott, og det hadde en DRØSS med gode gags og referanser til det første MI-spillet. Møter f.eks. crewet fra båten du dro til Monkey Island med i enern (Swordmaster, Meathook &Co) som sier livet deres har vært et helvete siden Guybrush forlot dem på Monkey Island uten å si hvor han dro. I spillet står nemlig båten igjen ute på havet, og man kan bombe det med en steinkanon hvis man sikter feil et sted på øya. Skal egentlig treffe et banantre med steinen men det er fort gjort å sleive De har i flere år gått rundt og vært redde for å møte gærningen som forlot de på en øde øy. Den gamle sverdfightinga er tilbake også, bare i en annen form (insult armwrestling). Noen ganger dukker svarene fra MI1 opp, og da sier motstanderen "Hah don't try those old lines at me, son, this is armwrestling not swordfighting". Spillet er pakket med sånne ting. Murray dukker opp også.
Demantios Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 (endret) the escape from monkey island var bra. har ikke prøvd annet Endret 20. april 2006 av PepsiCo
TheOats Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Hvilken serie synes du er best? Kom gjerne med tittel på favorittspillet og, nr. 1, 2 osv osv.. 5936967[/snapback] Monkey island 3 Monkey island 2 Monkey island 1 Monkey island 4 Broken Sword 1 Broken Sword 2 I den rekkefølgen, har ikke spilt Broken Sword 3. Men synes det er for mye forskell på de spillene til å sammenlikne.
TheOats Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Stor fan av begge seriene.. Synes bare det var synd at Lucas Arts skulle ødelegge spillopplevelsen i sitt nyeste monkey island spill med sin "3d grafikk"... Ikke alt trenger å være så high tech men ellers alt bra... Broken sword er forøvrig en utrolig bra serie. Venter bare på 4'n nå jeg 5951198[/snapback] Synes det var bra med 3d, selv om "tegnet" var perfekt. Men det virket bra i Grim Fandango så hvorfor skulle det ikke det i monkey island?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå