Gå til innhold

Benq-Siemens EF-81 Tråden


Anbefalte innlegg

Har flere ggr nå forsøkt å synke EF81 mot Outlook2003 men uten hell. Har flere kantakter på mobilen som jeg vil ha over til Outlook, men av en eller annen grunn velger den kun ut 11 stk ?? (Har over 40)

 

Jeg har også valt å kun synke én vei, fpr jeg vil ha fra mobilen til Outlook. Må de skrives inn på en bestemt måte eller??

 

Er det noen som kan ha en anelse over hva som er gale?

 

Har FW 40 forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man tar ut kabelen fra telefonen mens Mobile Phone Manager er aktiv, så virker det som man ikke kan få kontakt med MPM igjen før man har restartet PCen. Restart av telefon eller MPM hjelper ikke. Det er jo virkelig amatørmessig om dette problemet skyldes programmet.

 

Noen andre som kjenner dette problemet?

 

(Bruker siste MPM og FW48)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Ser det har vært lite aktivitet i denne tråden de siste ukene, så da er det vel snart på tide med litt flere problemer...

 

Fikk telefonen i dag. Når jeg setter inn SIM-kortet (fra Tele2, abonnement opprettet i mai 2005) og slår på telefonen kommer BenQ-Siemens-logoen, deretter blir skjermen hvit/grå og alt låser seg. Får ikke noe spørsmål om å taste inn PIN-kode eller noe som helst. Når jeg prøver å slå av telefonen går ikke dette heller. Hvis jeg tar ut SIM-kortet kjører den i gang med de StarWars-greiene og deretter får jeg beskjed om å sette inn SIM-kort.

 

Har lest igjennom tråden og så at det var nevnt noen problemer med SIM-kort fra Tele2, er det dette som er problemet mitt også ? I såfall, hva skal jeg si til Tele2 for å få tak i et kort som fungerer ? Telefonen ble bestilt uten operatørlås så det skal ikke være problemet.

 

Hadde håpet å vært ferdig med mobilproblemer nå etter å ha hatt en V3i sammenhengende på reparasjon siden slutten av august :mad:

Lenke til kommentar

Det problemet har eg ikkje hørt om enda. Hadde kanskje prøvd med eit simkort fra ein annan opperatør før eg hadde kontakta tele2. Dersom du kjenner nokon som låner deg eit nokre min.

Meiner deira problem med simkort var fiksa, men kanskje du har fått eit gammalt kort?

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar
Det problemet har eg ikkje hørt om enda. Hadde kanskje prøvd med eit simkort fra ein annan opperatør før eg hadde kontakta tele2. Dersom du kjenner nokon som låner deg eit par min.

Meiner deira problem med simkort var fiksa, men kanskje du har fått eit gammalt kort?

7496360[/snapback]

OK, får prøve med noen andre kort i morgen og se hva som skjer.

Vet ikke når problemet ble fikset men mitt SIM-kort fra Tele2 er fra mai 2005.

Lenke til kommentar

Nytt SIM-kort gjorde susen :) Fikk det til og med gratis og det var faktisk klart til bruk i løpet av ca. 1 time.

 

Det foreløpige inntrykket av telefonen er glimrende. Design og byggekvalitet er overlegent samtlige telefoner jeg har sett. Har heller ikke merket noe særlig treghet så langt.

 

Blir nok å få tak i et 1 GB MicroSD-kort en av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg hatt EF81 i snart 3 uker og jeg er rett og slett storfornøyd. Glimrende design og byggekvalitet, pene og lettfattelige menyer, strålende skjerm, få eller ingen av de nevnte hastighetsproblemene. Dette er ihvertfall en 10 ganger bedre telefon enn V3i. En soleklar anbefaling fra meg.

 

Ser forresten det ble diskutert "personlige" bakdeksler med inngravering (til og med gratis?) for en stund siden. Noen som vet om dette fortsatt er mulig å få tak i og i tilfelle hvordan?

Lenke til kommentar

Tror mediaspilleren skal være ganske så lik.

Thumbnails vises i filutforskeren, der jeg vanligvis ser på bilder(og der kamerabildene lagres). De vises ikke i mediaspilleren. Forskjellen her er at man kan bla rundt om i bildene med piltastene mens bildene vises i fullskjerm. Det er ikke mulig i filutforskeren. Det fungerer ganske så smertefritt egentlig. C-tasten er som du beskriver

Lenke til kommentar

 

Fikk telefonen i dag. Når jeg setter inn SIM-kortet (fra Tele2, abonnement opprettet i mai 2005) og slår på telefonen kommer BenQ-Siemens-logoen, deretter blir skjermen hvit/grå og alt låser seg. Får ikke noe spørsmål om å taste inn PIN-kode eller noe som helst.

7495427[/snapback]

Hvor fikk du nytt kort? Var du på en forretning som selger abbo. for Tele2?

Lenke til kommentar

 

Fikk telefonen i dag. Når jeg setter inn SIM-kortet (fra Tele2, abonnement opprettet i mai 2005) og slår på telefonen kommer BenQ-Siemens-logoen, deretter blir skjermen hvit/grå og alt låser seg. Får ikke noe spørsmål om å taste inn PIN-kode eller noe som helst.

7495427[/snapback]

Hvor fikk du nytt kort? Var du på en forretning som selger abbo. for Tele2?

7646591[/snapback]

 

Jeg har akkurat samme problem.

Når jeg slår på telefonen uten SIM-kort, starter den tilsynelatende opp som normalt, og gir beskjed om å sette inn SIM-kort. Men når jeg setter det inn og prøver å slå telefonen på, kommer bare logoen, og så er det blankt. Jeg hører lyder når jeg "åper/lukker" telefonen, og ved trykking på tastene. Men ikke noe bilde.

Var på Elkjøp i dag og fikk tak i nytt SIM-kort til 100kr(Tele2 abbonement), men fortsatt samme feil.

Lenke til kommentar

 

Fikk telefonen i dag. Når jeg setter inn SIM-kortet (fra Tele2, abonnement opprettet i mai 2005) og slår på telefonen kommer BenQ-Siemens-logoen, deretter blir skjermen hvit/grå og alt låser seg. Får ikke noe spørsmål om å taste inn PIN-kode eller noe som helst.

7495427[/snapback]

Hvor fikk du nytt kort? Var du på en forretning som selger abbo. for Tele2?

7646591[/snapback]

 

Jeg har akkurat samme problem.

Når jeg slår på telefonen uten SIM-kort, starter den tilsynelatende opp som normalt, og gir beskjed om å sette inn SIM-kort. Men når jeg setter det inn og prøver å slå telefonen på, kommer bare logoen, og så er det blankt. Jeg hører lyder når jeg "åper/lukker" telefonen, og ved trykking på tastene. Men ikke noe bilde.

Var på Elkjøp i dag og fikk tak i nytt SIM-kort til 100kr(Tele2 abbonement), men fortsatt samme feil.

7671560[/snapback]

 

Gratulerer. Det problemet fikk jeg etter at telefonen hadde vært på service to ganger på rappen for sw-oppgradering. Jeg fikk ikke hvit skjerm. Hos meg stod det "Factory Test Mode", men fikk også den lyden når jeg åpnet og lukket telefonen. Hovedkortet må visst byttes. Den har nå vært inne på verksted i tre måneder (siden slutten av juli omtrent sammenhengende, hvis vi regner inn de to forrige sw-oppgraderingene) uten at det ser ut som den blir reparert med det første. Deler er visst ikke å oppdrive.

 

Hvis butikken har peiling får du hevet kjøpet på dagen. Eventuelt så snart verkstedet har sett på den.

Lenke til kommentar

 

Fikk telefonen i dag. Når jeg setter inn SIM-kortet (fra Tele2, abonnement opprettet i mai 2005) og slår på telefonen kommer BenQ-Siemens-logoen, deretter blir skjermen hvit/grå og alt låser seg. Får ikke noe spørsmål om å taste inn PIN-kode eller noe som helst.

7495427[/snapback]

Hvor fikk du nytt kort? Var du på en forretning som selger abbo. for Tele2?

7646591[/snapback]

 

Jeg har akkurat samme problem.

Når jeg slår på telefonen uten SIM-kort, starter den tilsynelatende opp som normalt, og gir beskjed om å sette inn SIM-kort. Men når jeg setter det inn og prøver å slå telefonen på, kommer bare logoen, og så er det blankt. Jeg hører lyder når jeg "åper/lukker" telefonen, og ved trykking på tastene. Men ikke noe bilde.

Var på Elkjøp i dag og fikk tak i nytt SIM-kort til 100kr(Tele2 abbonement), men fortsatt samme feil.

7671560[/snapback]

 

Ordnet meg et Telenor: friFiks abbonement i dag, og telefonen fungerte som den skal med en gang!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...