Gå til innhold

Benq-Siemens EF-81 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tilslutt fått oppgradert til sw 40 via sw 23 og hw fiks men har følgende problem:

 

-  kort batteritid ca 1 døgn m moderat bruk 1 times tlf,

  3-4 sms

 

- telefonen klager over lite minne og at jeg må stenge ned prg. har da oppe ofte bare menyen eller skriver melding. sjekker at det ikkje er andre prg som står på.

 

- kan pga foregående prb ikkje ta bilde i større enn 320*200, telefonen stenger da bare ned kameraprg og går til startside

 

- Telefonen setter etternavn først i tlf lista

 

- lakken ramler av,

 

hvor mange ganger må  jeg levere den inn til service/software oppgradering før jeg kan heve kjøpet? er rimelig misfornøgd m telefonen no. har brukt altfor mange timer på å reinstalere navn og innstillinger på denne telefonen nå.

 

sorry om dette vart litt negativt, telefonen har mange gode kvaliteter også, så om jeg var sikker på å få eit eksemplar som fungerte tilfredstillende uten bugs ol  kunna eg ha prøvd eingong til.

 

kva er seinast sw versjonen som er ute?

 

er noko av desse feila fiksa? eller er d berre min tlf som er ein b modell

6732663[/snapback]

 

 

Jeg har fw 40 og er fornøyd. I tilfellet mitt så var det bedre med fw 23. Det var mer stabilt.

 

Siste fw versjon er fw 48. Det kan skaffes hos Zodiac Norge.

Lenke til kommentar
Har tilslutt fått oppgradert til sw 40 via sw 23 og hw fiks men har følgende problem:

 

-  kort batteritid ca 1 døgn m moderat bruk 1 times tlf,

   3-4 sms

 

- telefonen klager over lite minne og at jeg må stenge ned prg. har da oppe ofte bare menyen eller skriver melding. sjekker at det ikkje er andre prg som står på.

 

- kan pga foregående prb ikkje ta bilde i større enn 320*200, telefonen stenger da bare ned kameraprg og går til startside

 

- Telefonen setter etternavn først i tlf lista

 

- lakken ramler av,

 

hvor mange ganger må  jeg levere den inn til service/software oppgradering før jeg kan heve kjøpet? er rimelig misfornøgd m telefonen no. har brukt altfor mange timer på å reinstalere navn og innstillinger på denne telefonen nå.

 

sorry om dette vart litt negativt, telefonen har mange gode kvaliteter også, så om jeg var sikker på å få eit eksemplar som fungerte tilfredstillende uten bugs ol  kunna eg ha prøvd eingong til.

 

kva er seinast sw versjonen som er ute?

 

er noko av desse feila fiksa? eller er d berre min tlf som er ein b modell

6732663[/snapback]

 

 

Jeg har fw 40 og er fornøyd. I tilfellet mitt så var det bedre med fw 23. Det var mer stabilt.

 

Siste fw versjon er fw 48. Det kan skaffes hos Zodiac Norge.

6733625[/snapback]

 

Opggraderte til fw48 i går, orket ikke sende den inn til service så jeg lastet ned den europeiske fw og installerte den selv. Etter å måtte manuellt legge inn telenor som nett (både for telefoni og sms) er jeg storfornøyd. (oppgraderte fra fw23)

 

- Fikk tilbake call-logen som forsvant for 3 uker siden...

- Det virker som om antennesignalet har blitt sterkere, flere strek på umts måleren..

- Menyer er raskere

- Opplevde en del tregehet med fw23 ved at telefonen skulle finne minnekortet ca annenhver dag og brukte ca 10 min på å gå igjennom kortet. Dette er nå rettet opp.

-At etternavn kommer først på adresselista ser jeg på som en selvfølge og vil ikke ha det på noen annen måte.

-Batteri tiden er uforandret dvs må lades etter 3-4 dager avhengig av bruk.

-Netteleseren virker mye bedre, den klagde på lite minne hele tiden før.

-Har ikke lagt merke til andre forandringer ennå men preview av blider var det jo greit at de la til. Kamera virker som før.

 

... lakken begynner å bli slitt men jeg tror ganske sterkt at fw ikke har noe med det å gjøre..

Lenke til kommentar
Har tilslutt fått oppgradert til sw 40 via sw 23 og hw fiks men har følgende problem:

 

-  kort batteritid ca 1 døgn m moderat bruk 1 times tlf,

  3-4 sms

 

- telefonen klager over lite minne og at jeg må stenge ned prg. har da oppe ofte bare menyen eller skriver melding. sjekker at det ikkje er andre prg som står på.

 

- kan pga foregående prb ikkje ta bilde i større enn 320*200, telefonen stenger da bare ned kameraprg og går til startside

 

- Telefonen setter etternavn først i tlf lista

 

- lakken ramler av,

 

hvor mange ganger må  jeg levere den inn til service/software oppgradering før jeg kan heve kjøpet? er rimelig misfornøgd m telefonen no. har brukt altfor mange timer på å reinstalere navn og innstillinger på denne telefonen nå.

 

sorry om dette vart litt negativt, telefonen har mange gode kvaliteter også, så om jeg var sikker på å få eit eksemplar som fungerte tilfredstillende uten bugs ol  kunna eg ha prøvd eingong til.

 

kva er seinast sw versjonen som er ute?

 

er noko av desse feila fiksa? eller er d berre min tlf som er ein b modell

6732663[/snapback]

 

 

Jeg har fw 40 og er fornøyd. I tilfellet mitt så var det bedre med fw 23. Det var mer stabilt.

 

Siste fw versjon er fw 48. Det kan skaffes hos Zodiac Norge.

6733625[/snapback]

 

Opggraderte til fw48 i går, orket ikke sende den inn til service så jeg lastet ned den europeiske fw og installerte den selv. Etter å måtte manuellt legge inn telenor som nett (både for telefoni og sms) er jeg storfornøyd. (oppgraderte fra fw23)

 

- Fikk tilbake call-logen som forsvant for 3 uker siden...

- Det virker som om antennesignalet har blitt sterkere, flere strek på umts måleren..

- Menyer er raskere

- Opplevde en del tregehet med fw23 ved at telefonen skulle finne minnekortet ca annenhver dag og brukte ca 10 min på å gå igjennom kortet. Dette er nå rettet opp.

-At etternavn kommer først på adresselista ser jeg på som en selvfølge og vil ikke ha det på noen annen måte.

-Batteri tiden er uforandret dvs må lades etter 3-4 dager avhengig av bruk.

-Netteleseren virker mye bedre, den klagde på lite minne hele tiden før.

-Har ikke lagt merke til andre forandringer ennå men preview av blider var det jo greit at de la til. Kamera virker som før.

 

... lakken begynner å bli slitt men jeg tror ganske sterkt at fw ikke har noe med det å gjøre..

6733865[/snapback]

 

Der er selvsagt ikke norsk på den versjonen, ikke sant?

Er det mulig å få tilsendt lenken per PM? :hmm:

Jeg har ikke lykkes med å finne den. (Websida er stengt nå for tida).

 

 

Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opggraderte til fw48 i går, orket ikke sende den inn til service så jeg lastet ned den europeiske fw og installerte den selv. Etter å måtte manuellt legge inn telenor som nett (både for telefoni og sms) er jeg storfornøyd. (oppgraderte fra fw23)

 

- Fikk tilbake call-logen som forsvant for 3 uker siden...

- Det virker som om antennesignalet har blitt sterkere, flere strek på umts måleren..

- Menyer er raskere

- Opplevde en del tregehet med fw23 ved at telefonen skulle finne minnekortet ca annenhver dag og brukte ca 10 min på å gå igjennom kortet. Dette er nå rettet opp.

-At etternavn kommer først på adresselista ser jeg på som en selvfølge og vil ikke ha det på noen annen måte.

-Batteri tiden er uforandret dvs må lades etter 3-4 dager avhengig av bruk.

-Netteleseren virker mye bedre, den klagde på lite minne hele tiden før.

-Har ikke lagt merke til andre forandringer ennå men preview av blider var det jo greit at de la til. Kamera virker som før.

 

... lakken begynner å bli slitt men jeg tror ganske sterkt at fw ikke har noe med det å gjøre..

6733865[/snapback]

 

Legger du ut en URL på denne? :thumbup:

Hvilke språk inneholder den?

Lenke til kommentar

Spørs om jeg skal prøve engang til da.

 

Dr.Gonzo har du linken til sw48?

 

Men hvor mange ganger har dei lov til å fikse feil på tlf, før jeg kan heve kjøpet? Er det nok feil på telefonen min til å kunne heve kjøpet?

Endret av ohy
Lenke til kommentar

http://gsm-multifund.de/board/downloads.php?do=file&id=680

 

Siden er på tysk og du må registrere deg for å få laste ned.

- inneholder ikke norsk språk og instillinger for norske nett/operatører.

- inkluderer bla. engelsk og svensk språk ( ikke æ -ø -å)

- ta backup av det du har lagret på tlf først da fw oppdateringen formaterer telefonen.

 

 

(til moderator, hvis det er i mot retningslinjene å legge ut denne informasjonen beklager jeg og jeg regner med at denne posten vil bli slettet.... )

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar
Får min tilbake fra Deltaservice med FW48 i morgen. Blir spennende å se om den har blitt bedre. Fikk den første tilbake med FW40, og den var fortsatt full av bugs. Den ble sendt inn igjen, så nå har jeg ikke sett den på 2 måneder.

6736490[/snapback]

 

5 uker siden vi leverte inn 2 stk. Skylder på ferietid.

Har oppdatert 3 ganger , hadde FW 40 når vi leverte inn. Dette er det mest mislykka mobil kjøpet mitt.

Venter og venter ,mens jeg bruker min nye Nokia uten bugs. :cool:

Lenke til kommentar

ARGH. Irriterer meg grønn på at mobilen ikke spør om bekreftelse på å "avslutte" en tekstmelding når jeg trykker feil og velger tasten øverst til høyre på tastaturet istedet for C når jeg skal viske ut bokstaver, den gir meg kun valg om å "Lagre" meldingen som en kladd eller "Forkaste" den.

 

Har irritert meg ved nettopp dette helt siden jeg fikk telefonen, og hvor bedre å få ut irritasjonen enn her? :p

Lenke til kommentar
ARGH. Irriterer meg grønn på at mobilen ikke spør om bekreftelse på å "avslutte" en tekstmelding når jeg trykker feil og velger tasten øverst til høyre på tastaturet istedet for C når jeg skal viske ut bokstaver, den gir meg kun valg om å "Lagre" meldingen som en kladd eller "Forkaste" den.

 

Har irritert meg ved nettopp dette helt siden jeg fikk telefonen, og hvor bedre å få ut irritasjonen enn her? :p

6742472[/snapback]

 

Helt enig!!

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte skrive tekstmeldingen på ny fordi dette skjer.

Flere ting jeg ergrer meg over:

 

Er det flere enn meg som er misfornøyd med kameraet? Syns den er elendig på kontraster. Forholdene må være maksimale for at bildene skal bli brukbare. Og hvis jeg tar bilder på høyeste oppløsning får jeg ikke sendt dem via MMS fordi de blir for store. Det skjer jo og med andre mobiler, men på Sony Ericson får man spørsmål om å forminske bildet slik at det kan sendes, det skjer ikke her.

 

At mottakerens navn ofte ikke kommer opp når jeg åpner en tekstmelding. Morsomt å gjette seg til hvem den er fra...

 

Av og til slår ikke skjermspareren seg på slik at mobilen blir liggende å lyse og bruke batteri unødig.

 

Syns lyden er dårlig under samtaler.

 

Treg reaksjonstid når jeg trykker valg osv. Tar av og til flere sekunder.

 

Men er usikker på om noe av dette er grunn til å klage.

Lenke til kommentar
ARGH. Irriterer meg grønn på at mobilen ikke spør om bekreftelse på å "avslutte" en tekstmelding når jeg trykker feil og velger tasten øverst til høyre på tastaturet istedet for C når jeg skal viske ut bokstaver, den gir meg kun valg om å "Lagre" meldingen som en kladd eller "Forkaste" den.

 

Har irritert meg ved nettopp dette helt siden jeg fikk telefonen, og hvor bedre å få ut irritasjonen enn her? :p

6742472[/snapback]

 

Helt enig!!

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte skrive tekstmeldingen på ny fordi dette skjer.

Flere ting jeg ergrer meg over:

 

Er det flere enn meg som er misfornøyd med kameraet? Syns den er elendig på kontraster. Forholdene må være maksimale for at bildene skal bli brukbare. Og hvis jeg tar bilder på høyeste oppløsning får jeg ikke sendt dem via MMS fordi de blir for store. Det skjer jo og med andre mobiler, men på Sony Ericson får man spørsmål om å forminske bildet slik at det kan sendes, det skjer ikke her.

 

At mottakerens navn ofte ikke kommer opp når jeg åpner en tekstmelding. Morsomt å gjette seg til hvem den er fra...

 

Av og til slår ikke skjermspareren seg på slik at mobilen blir liggende å lyse og bruke batteri unødig.

 

Syns lyden er dårlig under samtaler.

 

Treg reaksjonstid når jeg trykker valg osv. Tar av og til flere sekunder.

 

Men er usikker på om noe av dette er grunn til å klage.

6750078[/snapback]

 

 

Det aller meste av det du nevner er fikset i de nye fw'ene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...