Gå til innhold

Benq-Siemens EF-81 Tråden


Anbefalte innlegg

Hei , håpet på og få litt hjelp med et problem

Kjøpte meg Benq-Siemens EF-81 på ferie i Italia i sommer, problemet er at den ikke har norsk språk lurte på vist det var mulig og oppgradere til norsk programvare og få norsk språk eller på en annen måte få norsk språk ??

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet, er det mulig å få norsk i mobilen hos Zodiac I Oslo. De oppdaterer firmware også.

 

Oppdatering koster kr 150 hvis du vil ha hurtigservice.

Jeg tror det koster kr 100 for å få språket på telefonen.

 

Du kan ringe dem her:

22 79 68 00

 

zodiac.no

 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

hvor fikk dere tak i sånn gravert bakdeksel?

 

er det mulig å ha automatisk tastelås når man lukker tlf?

 

hvor kan man skru av 3g dekning?

 

kanskje noe er skrevet tidligere om det men jeg orker ikke lese gjennom 20 sider med sw problemer :p :/

 

knallfin telefon da. gikk fra n80 til denne, hehe, og syns denne er like grei. n80 var så treig (5 min på å sende sms). dessuten er denne like stor (høy og bred) bare et tonn tynnere. digg. men er telefonen treg med minnekort? har ikke prøvd. vet ikke om jeg gidder å kjøpe 1 gig til mp3 dersom den er supertreg (noen har sagt opptil 10 min?? stemmer dette??)

 

takk for hjelp!

Lenke til kommentar
hvor fikk dere tak i sånn gravert bakdeksel?

 

er det mulig å ha automatisk tastelås når man lukker tlf?

 

hvor kan man skru av 3g dekning?

 

kanskje noe er skrevet tidligere om det men jeg orker ikke lese gjennom 20 sider med sw problemer :p :/

 

knallfin telefon da. gikk fra n80 til denne, hehe, og syns denne er like grei. n80 var så treig (5 min på  å sende sms). dessuten er denne like stor (høy og bred) bare et tonn tynnere. digg. men er telefonen treg med minnekort? har ikke prøvd. vet ikke om jeg gidder å kjøpe 1 gig til mp3 dersom den er supertreg (noen har sagt opptil 10 min?? stemmer dette??)

 

takk for hjelp!

6606509[/snapback]

 

 

Når det gjelder minnekort, så hadde jeg ikke noe problem med det i det hele tatt, men det stemmer ikke for andre.

Kanskje det kommer an på fw.

 

 

1) Det er mulig å få automatisk tastelås når du lukker telefonen.

Gå til MENY>INNSTILLINGER>SIKKERHET>AUTOM. TASTELÅS.

 

Da blir telefon låst når du lukker den.

 

 

2) Gå til MENY > INNSTILLINGER > NETTVERK > VALG AV MODUS > BARE GSM. Da er UTMS/3G av.

 

3) Gravert bakdeksel: Jeg har ikke fått det ennå. Men du kan gå til http://php.benqmobile.com/ef81_cover_de/promogravur.html

for å bestille. Jeg vet ikke om det gjelder fortsatt, men du kan i så fall prøve.

 

Lykke til! :)

Endret av espantoso
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min inne og fått oppdatert SW til SVN40. Kan vel trygt kalles en mislykket affære. Får ikke lenger tilgang til enkelte menyvalg, som telefoninnstillinger og mediaspilleren, og den er fortsatt like treg som den var med SVN23. Da må jeg belage meg på en ny måned uten telefon. Men er neppe mulig å reparere før ny SW kommer, siden verken Deltaservice, Zodiac eller Benq-Siemens-support hadde hørt om problemet.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Man kan laste ned FW40 på internett dog ikke fra BenQ sine sider.

Jeg lasta ned et genialt oppdateringsverktøy og mobilen min er helt uten feil nå! :) Et minus er at norsk T9 ikke følger med, men skriver heller uten Æ og Ø til FW kommer på norsk på nett enn å bruke en mobil som ikke funker og går treigt.

Lenke til kommentar
Man kan laste ned FW40 på internett dog ikke fra BenQ sine sider.

Jeg lasta ned et genialt oppdateringsverktøy og mobilen min er helt uten feil nå! :) Et minus er at norsk T9 ikke følger med, men skriver heller uten Æ og Ø til FW kommer på norsk på nett enn å bruke en mobil som ikke funker og går treigt.

6635688[/snapback]

 

Hmm... Jeg har ikke villet installere den, fordi jeg vil/må ha norsk T9, men var det den tyske versjonen eller den russiske versjonen av FW40 du la inn?

 

- Kan jo hende at en av de versjonene har norsk T9?

Lenke til kommentar

Jeg har også lastet ned den russiske og myst litt på den. Jeg har svn40 på min telefon, så jeg skal ikke installere den, men ble nysgjerrig.

Er dette programmer som er sluppet offisielt av Benq? Eller er det noen som har mekka dem selv? I såfall bør det jo gå greit å lage en norsk en også... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg mistet min nye EF81 på asfalten, og den er nå relativt knust på kantene - og oppripet i fronten. :cry: I tillegg har anropsliten forsvunnet. Når noen har ringt, står det likevel bare tom liste i anropslisten, så jeg vet aldri hvem som har ringt meg. Vurderer å skaffe meg en ny.

 

Noen som vet hvordan men kan kopiere telefonminnet over på minnekortet. Vil så gjerne ta med meg meldinger og ellers annet inhold over på ny telefon. Noen som kan dette?

 

Hjelp! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...