flabb1 Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 jeg kjører en mandrake 10.1 server som viser seg å være veldi treg på både ftp og ssh servern har 1 ghz cpu, og 128 ram, så jeg skjønner ikke hvorfor serverne på den er så trege i reaksjon.... som fks. når jeg har logget inn på ftp, og skal gå inn på en mappe, så tar opptil flere minutter å komme inn i mappa.... hmmm, hjelp tas i mot med takk ftp serveren er forestn proftp...
willbend Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Serveren er hjemme hos deg? Ikke at jeg har peiling i det hele tatt, men du må visst ha høy uploadings fart(det rimer). Sjekk her http://speedometer.hardware.no/
henningml Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Treg lesing av kataloger i FTP pleier å skyldes brannmur og feil FTP-mode. Editer /etc/proftpd.conf med følgende: PassivePorts 60000 60010 og restart proftpd. Deretter må du åpne portene 60000 - 60010 i serverens brannmur (og eventuelt route alle portene i router om server står bak en slik). Da skal FTP gå greit om du velger passive mode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå